• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • Fläderpärlan

Men va kul att vi verkligen är i fas med varandra och kan följas åt! Du har alltså gjort ett ivf tidigare men det tog sig inte eller fick du tidigt missfall? Nej usch jag är så nojjig när det gäller allt... Nu googlar jag på bär man bör eller brukar få en blödning under sprayningen.... Som du ser i tidigare inlägg så började jag ju inte att spruta på varken dag 1 eller 21 utan dag 25 och då hade inte ens ägglossningen ägt rum ännu... Blir så orolig att allt ska gå snett!! Åh, nästan lika gamla också :) jag är 26 år, idag, haha! Vi är i Falun eftersom det är den klinik som ligger närmast oss helt enkelt! Vart går ni?

• Fläderpärlan

Knodden14: vi fick ungefär samma råd, så jag har tänkt att vara hemma då :) allt för att det ska fungera! Jag ser inga problem med att vara hemma om det så skulle vara utan betalt!!

• randigarutan

hej på er!  usch jag är ju usel trådföljare och att läsa ovanstående skribenters inlägg.. Nu sitter jag i alla fall vid en dator och då är det lättare!
    va kul att ni är i fas med varandra.. 
    själv så skall jag ringa till ssk Maria på ivf falun snart och göra en plan. Det känns som om vi i förväg dock har bestämt att köra korta metoden, alltså utan sprayningar, som ni gör. jag funderar mycket på vad som är bäst eller sämst men läkarna säger att det verkar inte spela någon roll.
    Det är skönt att slippa nedreglering och att blodprov då jag ju göra distansförsök. Jag bor i Hallands län men skall åka till Falun och betala för vårt försök. Vi bor egentligen närmast Götebort men det kostar ofantligt mycket mer där än Falun!! 
    Få se, ingen av  tre  här  här har barn sedan innan?
    Fråga mig allt! Jag har gjort äggplock två gånger, varit gravid två, fått ett missfall, blivit överstimulerad en gång, fått vänta pga blodcysta och slutligen fått min älskade son år 2010.

• randigarutan

Förresten, kan svara på att jag har PCO och min man har lite dåliga spermier som vi fick reda på när han lämnade prover.. Inför syskonförsöket så visade det sig när han skulle lämna prov att det inte fanns några alls... vi bestämde oss ändå i samråd med Staffan, läkaren på ivf falun att komma upp ändå på chansning typ att det fanns spermier att hämta via nål...

• liamae

randigarutan, hej! Nix, vi har inga barn sedan tidigare. Skönt att höra att du lyckats och har din lilla pojke nu, det är lätt att bli nedstämd när man hör om allt som kan hända och gå fel men man blir glad att höra att det kan gå bra ändå till slut! :)

Elinmariaregina, ja, kul att vara helt i fas med någon. :) Jag går i Linköping för det är närmast oss. Förstår verkligen din noja. Min mens kom dagen innan vi skulle in till läkaren förra gången. Var helt inställd på att få spraya längre men det löste sig. Vi gjorde alltså ÄP innan jul o jag fick tillbaka ett fint embryo som tyvärr inte fäste. Överstimuleringen kom ju efter embryoåterföringen o påverkade inte den eventuella graviditeten på något sätt. Den var bara jobbig. Tyvärr fick vi inga embryon till frysen så det är bara att börja om. Grattis på födelsedagen då förresten! :)

• Lokattis

Hej hopp!
    Jag och min man misslyckades med vårt första IVF i januari/februari och nu väntar ett FET efter nästa mens. Läkarna har inte hittat något "fel" på någon av oss, utan det vill sig bara inte. Vi har försökt bli gravida i drygt 3 år, och fyller båda 37 i år. Vår första IVF (korta metoden, Akademiska i Uppsala) resulterade i 15 ägg, varav 13 var mogna och 6 befruktades. 3 av dessa delades fint, och ett fick vi tillbaka efter 3 dagar och två frystes ner. Alltså, nästa steg för oss blir FET, antagligen i slutet av mars eller början av januari. Min mens har blivit lite märklig nu efter IVF:en, så jag vet inte riktigt hur nästa cykel kommer att se ut...

• Fläderpärlan

Liame: är det bara jag eller har du/ni funderat på bär BF blir om det skulle ta sig denna gång? Jag har så svårt för att inte drömma mig bort, prata namn, förlossning och hur det kommer att bli. Det är som att jag känner på mig att det kommer att gå eller så vill jag det bara så otroligt mycket men är självklart hemskt rädd för att bli besviken!!

• liamae
    Elinmariaregina skrev 2014-02-25 13:20:20 följande:
    Liame: är det bara jag eller har du/ni funderat på bär BF blir om det skulle ta sig denna gång? Jag har så svårt för att inte drömma mig bort, prata namn, förlossning och hur det kommer att bli. Det är som att jag känner på mig att det kommer att gå eller så vill jag det bara så otroligt mycket men är självklart hemskt rädd för att bli besviken!!

Det är du verkligen inte ensam om. Även om jag är lite mindre optimistisk den här gången så tänker jag ju att det vore mysigt med en liten bebis i famnen till jul. :) Och namn ja, de funderingarna kommer och går. Kanske lite mindre sådana tankar nu än förra gången ändå, jag har ju redan tänkt på det så mycket så man tröttnar väl lite när processen står still så att säga. Känner du nåt av sprayen? Jag blev lite yr idag efter lunchsprayningen, vet inte om det var den eller bara stressen på jobbet. Har inte blivit så förr iaf.
  • Fläderpärlan

Jag förstår dug, jag försöker också vara lite försiktig med det men det är svårt!! Javisst skulle det bli bebis i december om det tar sig denna gång? Om jAg har räknat rätt.... Nja ibland kan jag känna huvudvärk och lite smått mensvärk? Vet dock i te om det beror på sprayen? När fick du blödning sist du spraya? Visst ska man få en blödning?

Svar på tråden Ivf mars 2014