• Anonym (Pinsamt)

    Svamp i underlivet 13 år!!

    Jag är nästan säker på att jag har svamp! Jag är bara 13 år(ska fylla 14.) så vågade inte säga något till min mamma. Läste lite och så så på nätet och då stog det att man skulle smörja med någon pevaryl salva också men i den jag köpte var det bara sånna man stoppar upp..Ska börja med det ikväll men min fråga är om det går bra med bara dom man stoppar upp???? Btw så kliar det inuti så..

  • Svar på tråden Svamp i underlivet 13 år!!
  • Anonym (A)

    Jag förstår om du tycker det känns pinsamt, men det är det inte! Och jag kan nästan lova att din mamma inte kommer tycka det heller om du pratar med henne. Det är inte bra att använda svampdödande medel om man inte är helt säker på att det är svamp. Om du inte vågar prata med din mamma kan du ringa till ungdomsmottagningen. De har tystnadsplikt och där kan du få hjälp att ta reda på om det är svamp du har innan du börjar behandla.

  • How about cupcakes

    Fast svamp är inte alls pinsamt. Det är jättevanligt och nästan alla tjejer får det nån gång. 
    Pevaryl slidpiller är bra och det räcker säkert. Krämen är mest för om det svider utanpå också, men det kan räcka med slidpillrena.
    Lycka till!

  • dukat
    Anonym (A) skrev 2014-02-20 19:06:00 följande:
    Jag förstår om du tycker det känns pinsamt, men det är det inte! Och jag kan nästan lova att din mamma inte kommer tycka det heller om du pratar med henne. Det är inte bra att använda svampdödande medel om man inte är helt säker på att det är svamp. Om du inte vågar prata med din mamma kan du ringa till ungdomsmottagningen. De har tystnadsplikt och där kan du få hjälp att ta reda på om det är svamp du har innan du börjar behandla.
    jag håller helt med Lycka till
  • Tärning6

    Jag hade svamp i den åldern å jag hade bara min pappa att prata med, men jag gick till ungdomsmottagningen å sen så åkte jag hem å berätta att jag fått svamp så min pappa fick köpa den där krämen till mig..

    Tro mig inte ett dugg pinsamt men prata med din mamma å rådfråga henne innan


  • MtillMoJ

    Du ska inte bara använda vagitorierna utan oxå krämen! Det kan vara även utanpå utan att du har besvär, men får du inte även bort det så kommer det komma tillbaka igen.

  • Anonym (Normalt)

    Som de andra säger..
    Men vill bara säga att det finns två olika preparat, vad jag känner till, pevaryl och canesten, vill bara säga att canesten fungerar mycket bättre för mig, pevaryl svider som fan (krämen alltså) och det man stoppar upp hjälper inte heller. Det är säkert individuellt hur preparaten fungerar för olika personer. ville bara säga min erfarenhet.


    Och ta reda på vad svampen kan bero på? va det efter mensen? badat badkar? tvättat för noggrant med tvål? med mera.. så att du lär dig vad det kan bero på i ditt fall och undvika det i framtiden, det är ju inte kul att drabbas av svamp gång på gång. Glad

Svar på tråden Svamp i underlivet 13 år!!