Inlägg från: frucgsvensson |Visa alla inlägg
  • frucgsvensson

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Okej, ja. Så kan det säkert vara :)

En fråga! Ni som tagit ovitrelle, hur långt efter märkte ni av ÄL och hur kändes det?

• frucgsvensson

Nä, jag känner inget vidare heller! Börjar bli orolig att det inte skett ens. Första gången jag tog pergotime så kände jag av äl jätteväl! Det stack till ordentligt, nästan så att jag inte kunde stå upprätt- och då blev jag även gravid! Slutade dock i missfall. Nu känner jag av lite mensvärk och nypningar, men det är ytterst lite jag känner!

• frucgsvensson

Okej. Jag har börjat känns lite mer nu i skrivande stund. Det sticker lite, nästan enda ner mot rumpan liksom.

Har varit uppblåst och haft molvärk. Men ja, det är ju rätt många timmar sen jag tog sprutan. Tog den i fredags vid lunch.

Hoppas! :) håller tummarna!

• frucgsvensson

Usch, jag tycker verkligen att detta är jobbet. Jag känner lite som du gör, Enboll, fast jag känner mig neutral redan nu, första omgången. Eller ja, körde menopur en gång för två år sedan. Men nu har det ju börjat om igen. Tufft är det här!

• frucgsvensson

Åh! Vad kul tesen83! Har du kört med menopur?

Är på ovitrelle+7 idag. Känner ingenting egentligen. Varit uppblåst, lite tryck över magen och ja..inte mycket mer. Ont i brösten som fasen har jag, men det är väl en vanlig biverkning.

När brukar ni testa efter ovitrellen?

• frucgsvensson

Okej! Spännande. Men det är liknande läkemedel som jag förstått :)

Hoppas att det tar sig för dig med :)

• frucgsvensson

Jag tycker ändå att det går rätt fort när man väl är igång, det är just innan som du är nu, som känns seeegt. Hoppas att du får mensen tidigt nu med proveran.

Jag har lite funderingar på det här med mens och PCO, som någon kanske har ett hum över.

Jag har en hyfsad regelbunden mens. Har i snitt en cykel på 32 dagar. Ibland 35, ibland 28 och enstaka fall upp mot 40. Hur kommer det sig egentligen att den är så pass regelbunden fast man inte har ägglossning?! Eller har jag kanske ägglossning ibland? Har inte tittat med stickor när jag inte varit i någon behandling, så jag vet ju inte.

Jag har även mycket stick och hugg som tyger på äl..

Tydligen har vi med PCO väldigt känsliga och rörliga äggstockar, alltså att man känner mycket aktivitet i dom trots utebliven ägglossning. Har en engelsk bok hemma som skriver det. Det är ju betydligt mer kunniga i Amerika än här i Sverige om pco, tyvärr.

• frucgsvensson

Jag fick positivt dag 8 efter ovitrellen. Testade nu på dag 10 och det är negativt. Jag har en typisk "mensmage" nu känner jag. Har hela tiden haft en känsla av att det inte kommer att gå som vi vill. Vet inte varför. Ska ringa Apoteket och beställa mer menopur idag, då är man förbered.

Hoppas att det går bra för dig! :)

• frucgsvensson

Jag är på dag 12 efter ovitrellen och har också testat minus. Helt blankt! Jag har suuuuuperont i brösten och de är stenhårda. Har även klåda på bröstvårtorna. Jag har sedan länge känt att det inte skulle gå vägen denna gång, så jag har laddat nu för en omgång till.

Jag har två gravtest kvar som jag använder upp iallafall om inte mensen kommit innan dess. Det känns rätt osannolikt om det skulle bli positivt imorgon.

Jag tror också att du Bethmoore, kan ta ett till test om någon dag. Det är inte kört ännu!

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?