• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • attlangta01
    Tjockisbullen2012 skrev 2014-09-05 19:45:29 följande:

Jag mejlar också alltid! Får svar direkt och är det några konstigheter så ringer de upp. Och så behöver man inte heller tänka på någon telefontid. :) kan också tipsa om de!

Attlangta: har du fått ömma bröst innan bim alla gånger också? Får du ömma bröst av ovitrelle också?

Tjockisbullen2012, ja, jag har alltid fått det innan bim, dock inte så långt innan. Har aldrig fått det av ovitrelle.
  • Tjockisbullen2012

Måste kolla om någon av er har fått rosa/bruna flytningar någon gång mellan äl och bim efter en stimulering? Igår på dag 12 efter ovitrelle och dag 10 efter äl så fick jag en brun flytning och sen efter sex lite rosa på pappret och även lite stänk nu dagen efter. De känns ju för tidigt för mens och för sent för nidblödning. Någon som varit med om liknande?

• melissa8601

Tjockisbullen:

Med hormoner har min mens alltid kommit 8-12 dagar efter ÄL. Började som en brun flytning och blev tyvärr sen mer. Men aldrig lika riklig som vanlig mens. Första gången det hände på ÄL + 8 trodde jag det var en nidis, snacka om besviken

2 gånger blev det så. Då fick jag progesteron och nu kommer mensen 12 dagar efter äl. (14 dagar efter sprutan)

Hoppas du har en nidis dock! 

• EnBoll

Vul imorgon efter 12 sputdagar, känner mig rätt förhoppningsfull, har haft mycket ilningar på vänster (äggstock?) Sida. Förra vulet efter 7 sputdagar var ett ägg 11 mm. Önskar att imorgon är det dags för ovitrelle, elller helst att jag kan skjuta på den tills torsdag då sambon kommer hem! Det lilla ägget måste ha växt, får inte vara på nått annat sätt, så nervös!!

• annaw85

Hej allihopa! Kul att läsa om hur det går för alla :) Jag var på första besöket idag och ska börja med Provera nu, sedan lägsta dosen Gonal-F. Känns jättespännande!!!

• Vattenliljan

EnBoll: Åh, jag håller tummarna!

annaw85: Välkommen hit! Och spännande att få starta igång för första gången! Hoppas du får mens snabbare än jag (tog 17 dagar från första Proveratabletten den här gången = en evighet! :P).

Själv ska jag till Sophiahemmet mitt på dagen imorgon. Hoppas verkligen inte det blivit någon cysta eller annat knas nu utan att jag kan starta med Puregon imorgon eller på onsdag. :)

• EnBoll

Annaw85, lycka till :) jag är inne på första omgången med gonal-f, med 37,5 ie.

Vattenliljan, tack, och lycka till till dig också imorgon! :)

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?