• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • snövit

enboll : ser att du har tunn slemhinna, har hört många som säger att slemhinnan är så liten del i det, att äggets kvalite är viktigare! :)

finns lite tips som kan förtjocka slemhinnan, spikmatta, fytoöstrogen och aloeverajuice!
    (ligg på spikmattan en ggn/dag. tag fytoöstrogentablett på morgonen. drick 15ml aloeverauice varje kväll) :)

det är flera som fått tjockare slemhinna av det!! :)

• EnBoll

Tack för tips snövit! Vad spännande, men jag hoppas inte man får äl så snabbt på ovitrellen, min sambo kommer inte hem föränn ett dygn efter jag ska ta den!!

• snövit

EnBoll : Dom säger att det är mellan 24 och 48 timmar, men varför denna smärta? nu har den lugnat ner sig men sticker och värker ganska mycket!! lycka till :)

• melissa8601

EnBoll:

Jag brukar få mens 14 dagar efter ovitrelle, men vanligast är väl 14 dagar efter äl. så BIM på måndag 15/9-onsdag 17/9. Tror jag testar på måndag :) Eller om jag får massa symptom kanske jag testar innan. 
    Om detta inte tar sig ska vi testa en gång till, sen borde vi få komma till Huddinge för IVF.

• annaw85

Någon som testat Bisolvon? Hört att det ska vara bra om man vill bli gravid :)

• melissa8601

Jag har kört bisolvon 3 cykler.
    Men inte så länge som de flesta skriver. Jag har tagit en-två tabletter en dag innan äl och på äldagen. Tänker att eftersom de verkar snabbt och har som funktion att lösa upp slem (= lättaer för spermierna att komma fram) så behöver man inte ta dem under hela tiden från mens till äl. rätta mig om jag tänker fel :)
    Jag läste om många som tog 2-3 tabletter om dagen från första mensdag till äl, men förstår inte funktionen

• Vattenliljan

Förbannade jäkla kropp som inte samarbetar! Näe, det blev ingen sprutstart den här cykeln heller. Har en 35 mm cysta. Blev SÅ ledsen. Vi skulle ju börja med sprutor när kliniken öppnade i augusti, men nu lär det bli tidigast i mitten på oktober. Fick verkligen kämpa för att inte börja gråta när jag gick därifrån idag, jag var helt sjukt besviken. :(

Sorry för gnälligt, deppigt inlägg men just nu känns allt som har med fertilitet att göra bara superuselt.

• EnBoll

Lycka till då snövit och Melissa8601 :)

Det är lite roligt för precis när jag började med sprutorna så kändes det som att det största hindret var att få till ett ägg, och fick man det var det liksom klappat och klart! Nu står jag här med ett fint ägg, men det är verkligen inte klappat och klart, det ska ju lyckas befruktas av min sambos slöa spermier och fästa i min dåliga slemhinna också! Håhåjaja ;)

• EnBoll

Vattenlilja, fyy så tråkigt. Känner verkligen med dig:( den här väntan på allting är så tärande! Kram till dig

• annaw85

Tack för svar på det melissa8601! Kanske kan vara värt att prova.

Så tråkigt när det inte går som man hoppas :( Man skulle bara vilja se in i framtiden och veta när man förhoppningsvis blir gravid. Så mycket hopp och sedan besvikelse är påfrestande såklart. Jag trodde verkligen att Pergotime skulle fungera för mig vilket det inte alls gjorde. Nu kanske det blir likadant med sprutorna men håller alla tummar och tår för att det ska gå :)

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?