annaw85 skrev 2014-09-14 14:30:43 följande:
Melissa8601, det kommer flera plus om det ej går vägen denna gång! Förstår att det känns jobbigt :(
Vad tror ni alla om PCO och socker? Äter ni mindre kolhydrater eller äter ni allt? Jag tar Metformin som dem skrivit ut åt mig på Sophiahemmet. Har börjat få rätt ont i magen av dem dock :( Annars hjälper dem nog till en del mot sötsug! Jag vill ju fortfarande gå ned mer i vikt och då trivs jag bäst med att räkna kalorier men funderar på om jag ska börja utesluta kolhydrater snart. Den enda gången som Pergotime fungerade för mig var när jag inte åt så mkt kolhydrater om jag inte minns fel. Men samtidigt är det ju inte något som gynekologerna verkar rekommendera?
Jag äter allt. Har dock funderat på detta också, men är så svårt att ge upp detta socker, jag är verkligen sockerberoende!
Jag frågade Arthur på Sophiahemmet om Metformin, men han ville inte det ännu..... Hur fick du dem utskrivna av dem? Var det de som föreslog eller du?
Jag har förvisso inga kilon jag måste gå ner. Men det ska väl inte ha ngn betydelse. Är ju sockret som isf ska vara negativt i fertilitetssammanhang. Men Arthur var lite tveksam till det......