• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • Nightrose
    Tjockisbullen2012 skrev 2014-09-12 22:25:48 följande:

Nightrose: tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Du ger mig lite hopp tillbaka och får mig att må bra för stunden. Ännu finns det hopp och du visar att det faktiskt kan gå bra trots dåliga förutsättningar. Hoppas det går lika bra för mig också! :)

Hoppas jag också! Lycka till nu :)
  • melissa8601
    Vad kul Attlängta01 :) Lycka till nu!

Jag blöder inte så mycket nu, men fortfarande på pappret. Nu mer brunt än ljusrött. Fortfarande vattnigt. Suck. Ska testa med billigatester varje dag nu för att se om det blir svagare.
    Var ute med sambo nyss, fick väldigt ont i magen + illamående, som magsjuka typ. Så nojjar lite över utomkveds.

jag vill bara vara en av alla dem som "jag blödde mycket precis efter mitt plus och det var ingen fara!!" Skrikandes
  • EnBoll

Tjockisbullen2012 och Melissa8601, hoppas ni får starkare plus om några dagar :)

Jag tror jag hade äl igår, hade känningar av aktivitet ca 37 timmar efter ovitrellen, så jag hoppas det var äl iaf. Hade inga speciella flytningar. Åå vilken seg väntan nu i 2 veckor! Om ingen mens dyker upp tänker jag ha is i magen och inte testa förrän nästnästa fredag som då mest troligt blir äl+14.

• Tesen83

Stort grattis till er som fått +. Jätte roligt att det börjar röra på sig här i gruppen. 

Här händer det inget. Ska på mitt 5 ultraljud på måndag i denna omgång. Två dos höjningar men inget händer. Är inne på sprutdag 16 idag och börjar få riktigt dåligt humör. 

Har flera små blåsor men ingen som vill växa till sig. Undrar hur länge man kan provocera innan det är dags att starta en ny cykel.

• Tjockisbullen2012

Attlangta: det är ingen fara. Jag är själv negativ. :) bättre ställa in sig på att det skiter sig och så blir det inte så än tvärtom, utifrån de förutsättningar jag har. Börjar misstänka att lasset tester från testlagret som jag testat med är rätt dåliga över lag så funderar på att testa något annat test också kanske.

Jag har inte så mycket symtom ännu, vilket kanske inte är så konstigt. Men tröttare än vanligt är jag och kissar oftare. Sedan har jag världen molande värk emellanåt som är riktigt smärtsamma. Har haft de vid tidigare graviditeter också. Men inget i brösten som jag förväntat mig att jag skulle ha. Men eftersom jag verkar ha låga hormoner så ät det kanske inte så konstigt. :)

• melissa8601

här började jag blöda mer =( Fortfarande vattnigt ljust och varken slem eller klumpar men räknar detta som tidigt missfall. (Kliniskt missfall?)

Verkar som, om man läser andra trådar på FL, att bruna flytningar kan vara okej men röda blödningar i vecka 4 brukar resultera i --> ingen graviditet
    Också läst om massa där det var missfall men hcg fortsatte öka ändå, så vågar inte lita på det heller. Blir så ledsen!

SKIIIIIT.

Aja, fick se ett plus en gång i alla fall...

• annaw85

Melissa8601, det kommer flera plus om det ej går vägen denna gång! Förstår att det känns jobbigt :(

Vad tror ni alla om PCO och socker? Äter ni mindre kolhydrater eller äter ni allt? Jag tar Metformin som dem skrivit ut åt mig på Sophiahemmet. Har börjat få rätt ont i magen av dem dock :( Annars hjälper dem nog till en del mot sötsug! Jag vill ju fortfarande gå ned mer i vikt och då trivs jag bäst med att räkna kalorier men funderar på om jag ska börja utesluta kolhydrater snart. Den enda gången som Pergotime fungerade för mig var när jag inte åt så mkt kolhydrater om jag inte minns fel. Men samtidigt är det ju inte något som gynekologerna verkar rekommendera?

• melissa8601

Annaw85: jo, men bara så pissigt. 8-9 försöket med hormonbehandling nu. 3 veckor till IVF. Sätter all tilltro dit nu. Skulle jag vetat detta hade jag lätt betalat 70tusen förra december.,.

• annaw85

Förstår hur du känner melissa8601, vad du har gått igenom mkt! Kanske har jag allt det du säger framför mig också, skulle självklart kännas hur jobbigt som helst. Jag håller tummarna för att IVF ska fungera för er :)

• attlangta01
    annaw85 skrev 2014-09-14 14:30:43 följande:

Melissa8601, det kommer flera plus om det ej går vägen denna gång! Förstår att det känns jobbigt :(

Vad tror ni alla om PCO och socker? Äter ni mindre kolhydrater eller äter ni allt? Jag tar Metformin som dem skrivit ut åt mig på Sophiahemmet. Har börjat få rätt ont i magen av dem dock :( Annars hjälper dem nog till en del mot sötsug! Jag vill ju fortfarande gå ned mer i vikt och då trivs jag bäst med att räkna kalorier men funderar på om jag ska börja utesluta kolhydrater snart. Den enda gången som Pergotime fungerade för mig var när jag inte åt så mkt kolhydrater om jag inte minns fel. Men samtidigt är det ju inte något som gynekologerna verkar rekommendera?

Jag äter allt. Har dock funderat på detta också, men är så svårt att ge upp detta socker, jag är verkligen sockerberoende!
    Jag frågade Arthur på Sophiahemmet om Metformin, men han ville inte det ännu..... Hur fick du dem utskrivna av dem? Var det de som föreslog eller du?
    Jag har förvisso inga kilon jag måste gå ner. Men det ska väl inte ha ngn betydelse. Är ju sockret som isf ska vara negativt i fertilitetssammanhang. Men Arthur var lite tveksam till det......
Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?