• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • JenMark

Hej på er, vs ett tag sen.. Fick ju avbryta förra omgången och nu har jag ätit provera och mensen brukar komma dagen efter sista tabletten. Idag är det 3dagar efter och fortfarande ingen mens, känns inte som den är på gång heller Vad är det för fel?

Blir så fruktansvärt trött på mon onormala kropp. Varför kan inget gå lätt för en gångs skull...

• frucgsvensson

Usch :( jag tror säkert att den kommer snart! Det är väl inte så ovanligt att det kan ta några dagar? Har ingen egen erfarenhet av provera, men är säker på att den kommer snart! :)

• snorklan
    JenMark skrev 2014-10-22 21:23:41 följande:

Hej på er, vs ett tag sen.. Fick ju avbryta förra omgången och nu har jag ätit provera och mensen brukar komma dagen efter sista tabletten. Idag är det 3dagar efter och fortfarande ingen mens, känns inte som den är på gång heller Vad är det för fel?

Blir så fruktansvärt trött på mon onormala kropp. Varför kan inget gå lätt för en gångs skull...

När jag äter primolut nor som är samma sak typ så äter jag det i 10 dagar, sen går det två "tablettfria" dagar och sen kommer mensen... så det är normal enl mig iaf. Den kommer säkert snart.
  • Bebro001

Halloj alla. En fråga. Ska pröva trippelkur letrozol innan IVF.

Innebär trippelkur 3 tabletter per dag totalt (dvs 7,5 mg/dag) lr 3 tabletter morgon och kväll, dvs 6 tabletter per dag totalt (15 mg/dag)?

Läkaren är ledig och blir väldigt osäker...

//bea

• frucgsvensson

Vet att med pergotime (antar att det är typ samma) så åt jag en enkelkur dvs 1 tablett. Trippelkur är alltså 3 tabletter per dag.

• Vattenliljan

Är det någon som vet om magsjuka kan påverka "hormoneriet"? Det har gått ett virus på sonens förskola nån vecka och självklart satte det igång för mig igårkväll. "Bodde" i badrummet hela kvällen. Hemskt! Jag känner mig lite bättre idag men magen är fortfarande i totalt uppror. Men inte borde väl det påverka äggstockarna? Och eftersom jag inte tar hormonerna i tablettform måste de väl "göra sitt jobb" trots kräkningarna?

• JenMark
    snorklan skrev 2014-10-23 09:16:46 följande:

När jag äter primolut nor som är samma sak typ så äter jag det i 10 dagar, sen går det två "tablettfria" dagar och sen kommer mensen... så det är normal enl mig iaf. Den kommer säkert snart.

Har fortfarande inte fått mensen riktigt, blödde igår efter jag va på toa och torkade mig och tänkte att äntligen kommer den! Men idag är den borta, typ bruna flytningar m lite ljusrosa. Brösten ömmar oxå sen nån vecka tillbaka. Jag fattar ingenting. Mensen brukar komma direkt efter sista tabletten ju.

Ger det nån dag till sen måste jag höra med Dr.
  • snorklan
    JenMark skrev 2014-10-26 00:04:59 följande:
    Har fortfarande inte fått mensen riktigt, blödde igår efter jag va på toa och torkade mig och tänkte att äntligen kommer den! Men idag är den borta, typ bruna flytningar m lite ljusrosa. Brösten ömmar oxå sen nån vecka tillbaka. Jag fattar ingenting. Mensen brukar komma direkt efter sista tabletten ju.

Ger det nån dag till sen måste jag höra med Dr.
    Jag tror nog att det räknas som din mens. Ibland när man tar primolut etc har man ju inte hunnit bygga upp så mycket slemhinna innan, och då kan blödningen bli väldigt liten.
  • frucgsvensson

Har imorse tagit ovitrellesprutan. Får se hur det går denna månad då :) jag känner mig så negativ till allt det här då jag inte känner något i kroppen! Igår kände jag starka hugg i magen, men det var ju innan ovitrellesprutan, så nu går tankarna om jag misst äl, att det lossnat själv osv. Kände inget förra månaden efter timmarna efter ovitrellen.. Får se om jag känner något denna gång då. Tror ni att det räcker att vi hade sex igår, blir idag, och imorgonbitti? Min man ska iväg och jobba i en annan stad sedan så vi hinner inte mer än så tyvärr.

• JenMark

Nu jäklar, är vi på gång igen! 4e omgången nu då. Börjar spruta 75ie idag, vul nästa vecka på tisdag. Hoppas hoppas hoppas!!

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?