• Jamku
    Äldre 22 Feb 00:16
    2927 visningar
    11 svar
    11
    2927

    Madde var gravid när dom gifte sig?

    Dom gifte sig i juni och vad jag vet tar det 9 m. 13 dagar att få barn och blir Mars.


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Madde var gravid när dom gifte sig?
  • Aricep­t
    Äldre 22 Feb 00:21
    #1

    Förmodligen inte.

  • Äldre 22 Feb 00:23
    #2

    Hon kanske blev på smällen på bröllopsnatten ;) hur som så spelar det väl ingen roll?!

  • Äldre 22 Feb 00:24
    #3

    jaha. Och?
    hon födde väldigt tidigt, det händer inte bara "civila"

  • Aricep­t
    Äldre 22 Feb 00:27
    #4

    Även om det var sagt att hon hade termin runt 25 februari så vet vi ju inte... Antingen så födde hon för tidigt, inget ovanligt. Eller så blev hon gravid på bröllopsdagen eller så var precis gravid. Men vad spelar det för roll?!

  • Jamku
    Äldre 22 Feb 00:32
    #5

    I kungliga kretsar brukat man inte börja i förskott och gifta sig med bulle i ugnen


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Äldre 22 Feb 00:32
    #6

    Om hon hade ägglossning på bröllopsdagen (8/6-13) så blir beräknad förlossningsdag 28/2 enligt standarduträkningarna. Så sannolikt har ägget blivit befruktat någon gång under bröllopsveckan. 

    Graviditetsuträknare


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Jamku
    Äldre 22 Feb 01:20
    #7
    Kerubmamman skrev 2014-02-22 00:32:47 följande:
    Om hon hade ägglossning på bröllopsdagen (8/6-13) så blir beräknad förlossningsdag 28/2 enligt standarduträkningarna. Så sannolikt har ägget blivit befruktat någon gång under bröllopsveckan. 

    Graviditetsuträknare
    Aha, 9 och 13 har jag lärt mig men är väl ett snitt. Så det tog direkt, att jämföra med Vickan.
    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Äldre 22 Feb 01:49
    #8

    Ja antingen blev hon väl gravid på smekmånaden, eller så var hon gravid när dem gifte sig och visste troligen inte om det just då eftersom det måste ha varit väldigt tidigt in i graviditeten. Men dem gifte sig ju definitivt inte på grund av att dem väntade barn iaf, med tanke på att dem planerade bröllopet i flera månader innan..


    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Äldre 22 Feb 08:57
    #9

    Flickan var ju dessutom ett par hundra gram under snittet så det är ju inte omöjligt att hon kom ett par dagar innan bf.

  • Äldre 22 Feb 15:35
    #10
    blomman07 skrev 2014-02-22 08:57:50 följande:
    Flickan var ju dessutom ett par hundra gram under snittet så det är ju inte omöjligt att hon kom ett par dagar innan bf.
    Fast det gjorde hon ju. Det har dem ju gått ut med för länge sen och sagt. Hon var beräknad till den 25:e och föddes den 20:e.
    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Aricep­t
    Äldre 22 Feb 16:02
    #11

    Även om unge väger mindre än snittet finns det inget som säger att barnet är född för tidigt eller inte... Säger det bara generellt. Maddes barn är förmodligen född lite tidigare.

Svar på tråden Madde var gravid när dom gifte sig?