• Äldre 23 Feb 19:20
    3680 visningar
    13 svar
    13
    3680

    Rebecka blev utsatt för sexuella trakasserier efter Idol - Samma sak hände mig

    Jag satt och läste på Aftonbladet och hittade en artikel som verkligen fick mig att hajja till då samma sak hänt mig. 

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18420582.ab

    Hon blev uppringd av en man som kallade sig Fredrik och utgav sig för att jobba för ett eventföretag som anordnar kändisfester. Han sa först att hon skulle vara värdinna på kändisfester, vilket hon tyckte lät jättebra, efter ett tag kom det dock fram att hon skulle ha sex med kändisarna hon träffade och sedan efter ett tag kom det fram att han som ringde ville "provköra" henne innan några kändisfester skulle bli av. Han erbjöd henne även pengar för det. Tydligen hade han hittat henne via hennes idolaudition på tv4 play.

    Samma sak hände mig för ett halvår sedan ungefär. Min telefon ringde från hemligt nummer, någon presenterade sig som Fredrik och gav samma historia till mig om kändisfester. Han var tydligen även inne på min Facebookprofil under samtalen (han ringde cirka tio gånger) då han började fråga om mina vänner och kommenterade mina bilder och kläder jag hade på mig. Efter några samtal började han säga att han ville att jag skulle komma till Stockholm för att bli "provkörd" och att han var en alfahane som var van att få sin vilja igenom. Det hela slutade med att jag var tvungen att byta nummer då han ringde flera gånger, tillslut ringde det flera gånger i veckan utan att jag svarade.

    Till grejen hör att jag också finns på tv4 play med en idolaudition från 2010 tror jag det var så han kan möjligen hittat även mig där.

    Är det någon här på Familjeliv som vet mer om detta eller vem denna "Fredrik" som han kallar sig kan vara eller är det någon som varit med om detta själva?
  • Svar på tråden Rebecka blev utsatt för sexuella trakasserier efter Idol - Samma sak hände mig
  • Äldre 23 Feb 19:30
    #1

    Isåfall tycker jag att du ska kontakta polisen. Ju fler anmälningar mot honom desto bättre! Förhoppningsvis kan de i slutändan få fram vem denne "Fredrik" är.

  • Äldre 23 Feb 19:35
    #2
    SoStylish skrev 2014-02-23 19:30:46 följande:
    Isåfall tycker jag att du ska kontakta polisen. Ju fler anmälningar mot honom desto bättre! Förhoppningsvis kan de i slutändan få fram vem denne "Fredrik" är.
    Jag kan inte kontakta polisen då jag varken har telefonnummer eller inspelningar på samtalen (han ringde från hemligt nummer). Har dock kontaktat Aftonbladet och tv4 och väntar på att de ska höra av sig tillbaka till mig. Förhoppningsvis kan det bli ett stort reportage i media så att andra tjejer vet att de ska akta sig även om det kan låta lyxigt och glamouröst med kändisar.
  • Enter Sandma­n
    Äldre 23 Feb 19:37
    #3

    Usch så obehagligt, vilka svin det finns ändå.
    Hoppas dom kan plocka in den här killen innan han gör illa nån kvinna om han inte redan har gjort det.

  • Äldre 23 Feb 19:37
    #4

    Klart du kan kontakta polisen även fast du inte har några inspelningar eller nummer till honom. Polisen och mobiloperatörer har ju andra resurser att få fram sådan information om det skulle behövas. Gör en anmälan!

  • Äldre 23 Feb 19:38
    #5
    Enter Sandman skrev 2014-02-23 19:37:08 följande:
    Usch så obehagligt, vilka svin det finns ändå.
    Hoppas dom kan plocka in den här killen innan han gör illa nån kvinna om han inte redan har gjort det.
    Ja, det är väldigt läskigt att det finns sådana människor. Undrar vad som hade hänt om någon verkligen åkt dit.
  • Äldre 23 Feb 19:39
    #6
    SoStylish skrev 2014-02-23 19:37:48 följande:
    Klart du kan kontakta polisen även fast du inte har några inspelningar eller nummer till honom. Polisen och mobiloperatörer har ju andra resurser att få fram sådan information om det skulle behövas. Gör en anmälan!
    Jag håller på att ringa polisen nu.
  • Äldre 23 Feb 19:40
    #7

    Hur länge sedan var det han ringde dig?

  • Äldre 23 Feb 19:47
    #8
    SoStylish skrev 2014-02-23 19:40:50 följande:
    Hur länge sedan var det han ringde dig?
    Det var några månader sedan, vet inte exakt hur länge sedan men max ett halvår sen.
  • Äldre 23 Feb 20:06
    #9

    Det finns säkert tjejer som gladeligen låter sig sättas på av sina idoler,  (groupies)

    Fall som dessa hanteras enklast genom att lägga på luren.

    Vid upprepning polisanmälan.

  • Äldre 24 Feb 09:23
    #10

    Isa93; Jag är tjejen i artikeln. Ju fler vi är som pekar ut samma man, ju mer chans finns det att kunna sätta dit honom!
    Jag har spelat in samtalen från honom, och hoppas fler laddar ner en sån inspelningsapp som spelar in alla samtal, för då är vi fler som kan sätta dit honom.
    Du är jättevälkommen att kontakta mig om du vill. heter Rebecka Söderstad på facebook, mitt nummer är 0737629015

  • Äldre 24 Feb 09:28
    #11

    MickeN1973: Jag spelade intresserad för att få mer info till en polisanmälan, annars hade jag också lagt på. men du förstår ju också att han kommer ringa och försöka lura fler, och om han lurar en tjej som blir uttnjyttjad sexuellt,  pinkad på och förnedrad är det en tjej för mycket. vi måste få stopp på honom 

  • Äldre 24 Feb 09:29
    #12

    Pappa tipsar om "veckans brott" på SVT1 där dom i förra veckan tog upp detta fenomen

  • Nenne6­66
    Äldre 25 Feb 16:29
    #13

    Varför lägger du ut ditt nummer på ett öppet forum?

Svar på tråden Rebecka blev utsatt för sexuella trakasserier efter Idol - Samma sak hände mig