• Anonym (Deppig)

    Deppig - får göra abort helt ensam och mår jätteilla efter första abortpillret

    Hej! Är helt ny på den här sidan och hoppas på att få svar från någon/några som har varit med om liknande som jag är med om just nu. Jag är gravid i vecka 5+4 fick jag veta idag på sjukhuset och har fått tagit det första pillret. Jag har inte känt av något under hela dagen och bara blödigt några få droppar än så länge och inte haft ont. Allt har känts bra och jag har varit inne på att göra abort ända sedan jag fick reda på att jag var gravid. Jag har inget fast jobb och min kille och jag bor inte med varandra så det känns inte okej för barnet att behålla det om inte mitt eget liv är ordnat än. Ikväll började jag dock må jätteilla och är helt skakig i kroppen, seg och nästan yr. Någon mer som känner igen sig? Jag har jagat upp mig väldigt mycket psykiskt för att jag tror att allt ska gå åt helvete rent ut sagt när jag ska tillbaks till sjukhuset på torsdag. Har läst skräckhistorier om tjejer som haft så ont och blödigt som grisar. Sen känner jag mig ledsen då min kille inte kan vara med på torsdag. Känner mig övergiven och så ensam. Har beslutat mig för att göra aborten på sjukhuset och inte hemma. Har aldrig gjort detta tidigare och har heller aldrig fött barn. Vet inte vad jag vill med detta inlägg med känner mig ledsen och rädd inför torsdag. Någon mer som känner igen sig i detta efter första pillret?

  • Svar på tråden Deppig - får göra abort helt ensam och mår jätteilla efter första abortpillret
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Deppig) skrev 2014-02-26 01:10:53 följande:
    Hej! Är helt ny på den här sidan och hoppas på att få svar från någon/några som har varit med om liknande som jag är med om just nu. Jag är gravid i vecka 5+4 fick jag veta idag på sjukhuset och har fått tagit det första pillret. Jag har inte känt av något under hela dagen och bara blödigt några få droppar än så länge och inte haft ont. Allt har känts bra och jag har varit inne på att göra abort ända sedan jag fick reda på att jag var gravid. Jag har inget fast jobb och min kille och jag bor inte med varandra så det känns inte okej för barnet att behålla det om inte mitt eget liv är ordnat än. Ikväll började jag dock må jätteilla och är helt skakig i kroppen, seg och nästan yr. Någon mer som känner igen sig? Jag har jagat upp mig väldigt mycket psykiskt för att jag tror att allt ska gå åt helvete rent ut sagt när jag ska tillbaks till sjukhuset på torsdag. Har läst skräckhistorier om tjejer som haft så ont och blödigt som grisar. Sen känner jag mig ledsen då min kille inte kan vara med på torsdag. Känner mig övergiven och så ensam. Har beslutat mig för att göra aborten på sjukhuset och inte hemma. Har aldrig gjort detta tidigare och har heller aldrig fött barn. Vet inte vad jag vill med detta inlägg med känner mig ledsen och rädd inför torsdag. Någon mer som känner igen sig i detta efter första pillret?

  • Fantasilös

    Hej! Jag mådde också jätteilla efter första tabletten. Kräktes så fort jag rörde mig och kunde inte äta och knappt dricka fören allt var över.
    Självklart kan det göra jätteont men det kan bli tvärtom med. För mig kändes det ingenting alls ens när det kom ut. Men det kom ut en dag för tidigt så det var väldigt jobbigt:(
    Det är jobbigt överhuvudtaget att göra abort särskilt när man inte vill egentligen utan gör det för ekonomins skull eller liknande. Men prata med en kurator, sköterskorna på sjukhuset eller en kompis om det blir för jobbigt.

  • Anonym (Deppig)
    Fantasilös skrev 2014-02-26 09:07:30 följande:
    Hej! Jag mådde också jätteilla efter första tabletten. Kräktes så fort jag rörde mig och kunde inte äta och knappt dricka fören allt var över. Självklart kan det göra jätteont men det kan bli tvärtom med. För mig kändes det ingenting alls ens när det kom ut. Men det kom ut en dag för tidigt så det var väldigt jobbigt:( Det är jobbigt överhuvudtaget att göra abort särskilt när man inte vill egentligen utan gör det för ekonomins skull eller liknande. Men prata med en kurator, sköterskorna på sjukhuset eller en kompis om det blir för jobbigt.

    Hej och tack för ditt svar! Skönt att höra att det är fler som mått dåligt efter tabletten men givetvis synd om dig! Hur längesen va de du gjorde abort och vilken vecka va du i? samma för mig jag har tappat matlusten totalt och kan knappt dricka vatten. Vill bara att det ska vara över nu. Det mest jobbiga är att min kille inte kan vara med :( va din kille närvarande under din abort? Va han me på sjukhuset och så?
  • Fantasilös

    Gjorde abort för 7 veckor sen o jag var i vecka 7. Usch, det är jättejobbigt:( förstår att det är jättejobbigt att inte ha med honom. Gjorde min hemma och min pojkvän var med men han var inte jättestöttande direkt:(

Svar på tråden Deppig - får göra abort helt ensam och mår jätteilla efter första abortpillret