Inlägg från: Anonym (Känner Igen mig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Känner Igen mig)

Jag orkar inte mer

Jag känner igen mig själv i honom. Du beakta att han. Eller jag tappar känslorna så fort jag försvinner från min bekantskap. Detta starkare ju mer beskymmer jag har. Ungefär som att smaken försvinner när karamellen är slut. Det bästa du kan göra är att stödja honom i huvudprobemet så att han ser dig som en del en hjälp på vägen. Dock icke göra som kan göra saken värre. Som att ta över problemet och hjälpa honom ekonomiskt han måste lösa sitt problem själv. Men va där finns där hjälp att kontakta kurator ta reda på vart man kan söka stöd för spelmissbruk. Hjälp till med det praktiska se till att han äter sover funkar i vardagen. Om så behövs. Se till att ta hand om dig dig själv också, så att du är stark och tålmodig. Ge honnom utrymme. Han kanske skall konfrontera någon själv med sin last. Eller fråga dom som vet han är knappast ensam om problemet.

Nu har jag läst ditt andra medelande  med mera fakta. Jag tycker att du resonerar jävligt vettigt konfrontera och gå inte bakom ryggen. Glöm inte bort att om han har känslor för dig har han också något att kämpa för.      Lycka till

Svar på tråden Jag orkar inte mer