Inlägg från: daniellalundh |Visa alla inlägg
  • daniellalundh

Lagar ni matlåda?

Lagar ni matlåda till jobbet eller brukar ni lunch köpa ute? Jag försöker vara duktig att spara pengar och ta med mig matlåda några dagar i veckan men det är så svårt tycker jag. 

Vad har ni för bra recept på lunchlådor? Finns det något speciellt som passar bättre och finns det några bättre lådor att ha maten i ? 

Kram!

• Svar på tråden Lagar ni matlåda?
  • daniellalundh
    Philippa skrev 2014-03-04 09:59:05 följande:
    Jag har matlåda varje dag såklart, jag har inte råd att äta ute. Jag tar med det som blir över av middagen, inget konstigare än så....
    Nej det är inte konstigt alls, jag försöker ta med mig låda iallafall tre dagar i veckan, men jag har sån torka på mat som passar bra i matlåda. Tycker inte allt blir lika bra att värma upp. Lasagne och Köttfärs brukar ju vara toppen dagen efter :P
  • daniellalundh
    Fjärilslarv skrev 2014-03-04 10:31:52 följande:
    När jag var singel så lagade jag mat en gång i veckan och lagade då 14 matlådor som jag frös ned och som jag åt till lunch och middag veckan efter. brukade bli 3 olika rätter. det enda som inte funkar att frysa är kokt potatis tycker jag.
    Vanlig kokt potatis är inte så bra har jag märkt, men gratäng funkar bra tycker jag!
Svar på tråden Lagar ni matlåda?