Inlägg från: FruMadde4barnTätt |Visa alla inlägg
  • FruMadde4barnTätt

Hur långt mellan barnen?

jag har 4 barn tätt och de kivar mycket och slåss en del sedan har jag 4 mycket viljestarka barn.
    Det fungerar bäst med utelek. Eget rum måste alla ha för att må bra här. 
    De har samtidigt mycket roligt ihop Glad
    Bäst fungerar det mellan 7 åringen och 3 åringen eller mellan 6 åringen och 3 åringen, de kivar inte så mycket när det är större åldersskillnad. 

• FruMadde4barnTätt

Samtidigt så har de syskon som är tätt mycket roligt ihop och dras till varandra och leker mycket ihop och vill ofta göra samma saker då de är så nära i ålder.
    så jag tycker det är bra med barnen tätt, 

• FruMadde4barnTätt

Jag känner min mans kusiner och de är 4 barn ungefär lika tätt som vi har våra barn 1-2 år emellan.
    Och dessa barnen är nu vuxna och har mycket roligt ihop och har mycket bra kontakt med varandra. 
    De verkar alltid ha haft roligt ihop. 

Trygghet, gemenskap och att alltid ha någon att leka med och prata med tror jag passar in på att ha barnen tätt. 
    De har mycket roligt ihop och älskar varandra.

Visst kivas det mer och det är mer konkurrens men man får se till som förälder att lösa detta och att alltid kunna se till så att alla får lika mycket uppmärksamhet eller så att ingen känner sig utanför. 
    Att lösa konflikter och vara ute mycket med sina barn tror jag på, samt att ha egna rum till barnen. 
    Sen kan jag tycka att det blir svårare att räcka till om man har många barn, och att man måste känna att man orkar och har tid för alla och sig själv. 
    2 barn tätt är ju lättare än 4 barn tätt, sedan kan könet på syskonen spela stor roll. 
    jag tycker att pojke och flicka inte kivar lika mycket som pojke och pojke men samtidigt har de med samma kön ut mer ut av varandra och leker mer tätt ihop.

Svar på tråden Hur långt mellan barnen?