Järnsaft till bebis?
Du kan väl ge plockmat med sådant som är järnberikat. Blodpudding, leverpastej, broccoli osv. Kräver kanske lite mer av dig men kanske är det bättre än att ge massa extra vitaminer
Du kan väl ge plockmat med sådant som är järnberikat. Blodpudding, leverpastej, broccoli osv. Kräver kanske lite mer av dig men kanske är det bättre än att ge massa extra vitaminer
Ger du barnet vegetariskt?
Hirsgröt med aprikoser räcker. Skulle rekommendera att du har i lite nyponskalmjöl i, den är full i c-vitamin som gör att järnet tas upp lättare i kroppen. (finns i affären och i hälsokostbutikerna)
Den mängd järn du skriver ditt barn får i sig ligger i fas med industrigröten.
Jag hade inte givit någon extra järnsaft, jag tycker det är helt onödigt med tanke på vad barnet ändå får i sig. Men det är min åsikt.
Nä jag tycker inte att du ska behöva vara stressad. Självklart vill man ge det bästa och det gör ingenting att det inte blir full grötmängd varje dag. Som honeydew sa så finns det mycket annat som innehåller järn och man kan prova sådant istället.
Ta det lugnt, skit i vad alla säger. Köpegröt är inte alls det bästa bara det bekvämaste.
Vart har du köpt hirs? varit inne i flera butiker men hittar det inte (känner mig väldigt blind).