• Ypke

    Blivande äldre föräldrar i Göteborg med BF i sommar 2014?

    Hej, jag väntar vårt första barn nu i sommar efter mycket om och men, och skulle gärna vilja ha lite sällskap av andra i 40-årsåldern i Göteborg med omnejd. Gärna förstagångsföräldrar. 

  • Svar på tråden Blivande äldre föräldrar i Göteborg med BF i sommar 2014?
  • Loppan111

    Hej, Jag är 42 och väntar första barnet i början av maj. Bor i Göteborg men vi är på väg att flytta norrut, (ca en timmes pendling). När är ditt barn beräknat och var Göteborg bor du? Lotta

  • Ypke

    Hej Lotta! Tack för att du hör av dig, så roligt! Och grattis! Jag är beräknad till mitten juli och bor i Lundby, Hisingen. När flyttar du och vart?

    Är din graviditet 'naturlig', eller har ni fått hjälp? Det kanske du inte vill skriva om här, i och för sig ...

  • annelie75

    Hej! Jag fyller 39 och väntar mitt 3 e barn. Mina stora är 10,8 . Med en ny kille . För honom blir det första barnet. :) bf 15 juli :)

  • Loppan111

    Hej, Kul att vi är flera här :) Flytten går till Orust, förmodligen efter barnet fötts, så det kan bli månadsskiftet april/maj. Graviditeten är 'naturlig' men det har ändå varit lång väg. Antar att som "äldre mamma" så är man tacksam för att det fortfarande funkar, och något extra nervös inför allt. Lotta

  • Ypke

    Så roligt, Lotta! Och Orust är ju inte jättelångt bort heller ... Vi har gått igenom fyra Ivf-behandlingar och tre behandlingar med äggdonation för att till slut äntligen, äntligen lyckas. Vi är så förundrade över att det funkat att vi fortf är i något slags 'va!!?? Är vi verkligen gravida??', borde kanske gå vidare till nästa fas snart o börja läsa på om förlossning o sånt viktigt

    Ha en skön dag!

  • Ypke

    Ja, vi var på vippen att ge upp när det plötsligt funkade, det är helt galet hur livet kan vända. Är i vecka 25 nu, yes Förkyld just nu men annars går allt bra tycker jag. Hur går dina förlossningsplaner, har du hunnit förbereda och tänka? Fattar inte hur jag ska komma dithän, hehe ...

  • Loppan111

    Jo det blir tvära kast, det är ju en stor förändring i livet att bli förälder. Omöjligt att föreställa sig exakt hur det kommer att bli. Just nu bor vi i Västra centrum så även flytten blir ju en förändring. Det med att tänka på förlossning börjar komma nu, går strax in i v 36 och har börjat i en föräldragrupp där man får massa sån info så det blir man ju lite påverkad av. Men tycker inte man skall stressa.. Skulle vara kul att hinna ta en fika eller lunch eller så innan allt drar igång, så kanske man kan hålla kontakten. Jag jobbar på norra ävstranden, så det är ju inte så långt att åka till Lundby i så fall. Jag vet inte hur man byter kontaktuppgifter via familjeliv utan att det blir synligt för alla som läser i forumet. Vet du?

  • PoL

    Hej, kollar om det är nåt liv i den här tråden? Hoppas det! Jag bor strax utanför Gbg och väntar tredje barnet i början av Okt

  • SaraLO

    Hej, jag är 44 och skall ha tredje barnet i början av oktober, de två första är stora tjejer 15 och 18. Bor i Göteborg och vill gärna ha kontakt även om BF är lite senare för mig.

    Vi var inbokade och hade påbörjat behandling för äggdonation i Riga när jag plötsligt blev gravid, vilken lättnad! Nu i vecka 20.

  • PoL
    SaraLO skrev 2014-05-14 21:18:01 följande:

    Hej, jag är 44 och skall ha tredje barnet i början av oktober, de två första är stora tjejer 15 och 18. Bor i Göteborg och vill gärna ha kontakt även om BF är lite senare för mig. smile1.gif

    Vi var inbokade och hade påbörjat behandling för äggdonation i Riga när jag plötsligt blev gravid, vilken lättnad! Nu i vecka 20.


    Kul! När har du bf? Min är 3/10

    Vad tycker dina stora barn om att få en bebis i familjen? Vad underbart att ni blev gravida i det läget och slapp resor och behandlingar.
  • SaraLO

    Hej! Jag har också BF 3/10! då får vi se vem som kommer först jag börjar redan känna mig stor, och det är fyra månader kvar...

    De stora barnen tycker det är jättespännande och är väldigt glada, särskilt den yngre har mycket frågor och följer utvecklingen.

    Hur mår du? Hoppas allt bra!

    Och hur mår ni andra?

    Sara

  • PoL
    SaraLO skrev 2014-06-05 07:19:53 följande:

    Hej! Jag har också BF 3/10! då får vi se vem som kommer först smile5.gif jag börjar redan känna mig stor, och det är fyra månader kvar...

    De stora barnen tycker det är jättespännande och är väldigt glada, särskilt den yngre har mycket frågor och följer utvecklingen.

    Hur mår du? Hoppas allt bra!

    Och hur mår ni andra?

    Sara


    Vad kul!! Satsar du på en vanlig fl eller kan det bli kejsarsnitt? Det kan ev bli det senare alt för mig.

    Vilken häftig upplevelse för storbarnen att vara med på den här resan Min stora som är sju år är väldigt mån om bebis i magen, pussar gärna på den och talar väldigt positivt om det. Lillen är ju bara två så vi får se hur han reagerar sen

    Var det två tjejer du har sen innan? Vet du bebisens kön? Jag har inte kollat men har en känsla av att det är en liten tös i magen

    Jag mår bra förutom en rätt tuff foglossning men har kryckor sen ett par v så förhoppningsvis förvärras det iaf inte. Hur mår du själv?

    Och är det fler som ff följer tråden? Hur går det för er?
  • SaraLO

    Hej igen,
    PoL, jag hoppas på vanlig förlossning, men har ett myom som i början satt långt ner och kan bromsa eller försvåra förlossningen, ny scan i v. 28 så vår vi se vad de säger.
    Jag vet inte vad det är för någon där inne, vi försökte se på UL men det var svårt och sköterskan ville inte säga något för säkerhets skull, kanske kan vi se nästa gång!
    Och tack, jag mår bra! Känner mig rätt stor redan, men det är väl så med tredje kanske, och så är jag ju 15 år äldre nu än förra gången.Obestämd Kryckor, vad jobbigt, hur går det då med de större barnen? Hoppas du mår ok i alla fall! 
    Vi har skrivit in oss på föräldrakurs, det är första barnet för min man, känns bra och konkret att ha en massa datum inbokade till efter sommaren, då är det inte så lång tid kvar. Hoppas jag kan jobba så länge som möjligt inpå, blir rätt rastlös bara av tanken på att gå hemma och vänta... Man får väl se hur man mår.
    Var bor du? Jag bor i Masthugget, flyttade in i november, verkar vara nära och bra till både MVC, BVC, dagis och skolor, och många barnfamiljer i området, skall bli kul!

    NI andra, hoppas allt är ok och att ni mår bra! Kanske någon ny vill hoppa på?

  • PoL
    SaraLO skrev 2014-06-17 20:47:24 följande:

    Hej igen,
    PoL, jag hoppas på vanlig förlossning, men har ett myom som i början satt långt ner och kan bromsa eller försvåra förlossningen, ny scan i v. 28 så vår vi se vad de säger.
    Jag vet inte vad det är för någon där inne, vi försökte se på UL men det var svårt och sköterskan ville inte säga något för säkerhets skull, kanske kan vi se nästa gång!
    Och tack, jag mår bra! Känner mig rätt stor redan, men det är väl så med tredje kanske, och så är jag ju 15 år äldre nu än förra gången.Obestämd Kryckor, vad jobbigt, hur går det då med de större barnen? Hoppas du mår ok i alla fall! 
    Vi har skrivit in oss på föräldrakurs, det är första barnet för min man, känns bra och konkret att ha en massa datum inbokade till efter sommaren, då är det inte så lång tid kvar. Hoppas jag kan jobba så länge som möjligt inpå, blir rätt rastlös bara av tanken på att gå hemma och vänta... Man får väl se hur man mår.
    Var bor du? Jag bor i Masthugget, flyttade in i november, verkar vara nära och bra till både MVC, BVC, dagis och skolor, och många barnfamiljer i området, skall bli kul!

    NI andra, hoppas allt är ok och att ni mår bra! Kanske någon ny vill hoppa på?


    Hej SaraLo, håller tummarna för att du kan få din vaginala fl! Det är verkligen en mäktig upplevelse! Jag fick precis beviljat snitt, vilket känns bra. Jag hoppas på färre komplikationer än förra gg på det här sättet. Och jag mår bra, tack. Lite krångligt m kryckor men de hjälper o förhoppningsvis kan jag jobba längre inpå fl så här barnen anpassar sig så bra man kan förvänta sig i deras ålder

    Masthugget är mysigt o nära till det mesta. Själv flyttade jag till Kungälv för ett par år sen, tänkte att det är en tryggare uppväxtmiljö för barnen. Men jag är själv en utpräglad storstadsmänniska och åker till stan titt som tätt.

    Föräldrakurs av vilket slag? Jag har varit med om den som Fk gällande alla ersättningsupplägg de har samt en på Östra som förbeteder inför fl. Men detta kanske är en annan variant?

    Glad midsommar!!
Svar på tråden Blivande äldre föräldrar i Göteborg med BF i sommar 2014?