Inlägg från: Adolf den store |Visa alla inlägg
  • Adolf den store

Tiggare överallt

Ser jag en av de kända alkisarna på byn, kliver jag med raska steg rakt över tiggar packet för att ge denna alkis en hundralapp....rakt inför alla romska tiggarblickar...

Alkisen blir glad, jag vet vart pengarna tar vägen, och tiggarasen blir sura!!

Win, Win och Win!!

• Adolf den store
    Hmpf skrev 2014-03-08 19:50:54 följande:
    Så gör jag också. Alltså jag kan slänga till med både sedlar och mynt när alkisarna och pundarna ber om det. Gladeligen.. Men dessa jäklar alltså. Man blir bara mer och mer förbannad för var dag som går.
    Dessutom är a-lagarna tacksamma, trevliga och hälsar glatt på en!

Tiggarjävlarna kräver bara mer o mer o mer...fy fan vilka svin! Hatar dessa skräpfolk, särskilt äcklen som trycker upp bilder på groteskt missbildade barn i ansiktet på en o vrålar "pleaaaaase pleaaaase moneyyyyyy"!! Vidrigt!
  • Adolf den store
    Insanejane77 skrev 2014-03-09 17:11:18 följande:
    Som om inte det jag berättade vore nog så idag ringde det på dörren vid 13-tiden. Utanför står en rumänsk rom som bara pratar tyska och visar nån lapp med bilder på ett hus i översvämmning och försöker tigga pengar! Som tur var var det min make som öppnade och kunde köra iväg tiggaren fortare än kvickt. Vi såg hur han sedan gick vidare till villan bredvid där det bor en gammal farbror på 90 år och gick in! Farbrorn går med rullator och är nästan blind och borde väl bo på hem egentligen för han klarar inte av att laga mat själv alltid och han har hemtjänst och vi brukar hjälpa honom om vi kan med småsaker. Hur dom helst, min man sprang över och när han kom in så var tiggaren och gick omkring och rekade i vardagsrummet och farbrorn trodde att det var trädbeskäraren som hade kommit på besök :S när tiggaren fick syn på min make så sprang han ut med en gång! Men make till fräckhet har jag sällan skådat. Vi får väl se nu om det startar en inbrottsvåg i området... Alltså, jag låter väldigt hatisk och hård när jag läser vad jag skrivit men vill passa på att säga att jag gladeligen hjälper människor i nöd! Skänker pengar till röda korset och ibland Frälsningsarmén och jag vet att dessa organisationer är öppna för människor som inte har tak över huvudet, kläder på kroppen eller mat för dagen. Men den här nya vågen av organiserat kriminellt tiggeri och bedrägeri ställer jag mig bara inte bakom och kommer inte skänka ett ynkaste öre!
    Om inte politiker tar sitt jäkla ansvar snart, och ger polisen befogenheter att få bort packet, kommer snart bildandet av medborgargarden att bildas...med all rätt i så fall!
Svar på tråden Tiggare överallt