• Palmhjärtat

    Ni som syr barnkläder, behöver er hjälp!

    Jag har precis börjat sy barnkläder (har inga barn och är inte gravid utan mest för att det är roligt!) och jag undrar verkligen var man får tag på mönster utan att betala hur mycket som helst för det? Jag har en body i storlek 68 som jag har fått och sprättat sönder men nu när jag har sytt 3 st i samma storlek och typ vill jag prova något annat! Jag vill sy bland annat omlottbodys, byxor och mössor till nyfödda. Tips någon?

  • Svar på tråden Ni som syr barnkläder, behöver er hjälp!
  • Pandamamma79

    Du kan ju köpa massor av barnkläder på second hand och använda som mönster.

    Stoff och stil har mönster för en överkomlig summa.

  • Palmhjärtat
    Pandamamma79 skrev 2014-03-12 22:06:12 följande:
    Du kan ju köpa massor av barnkläder på second hand och använda som mönster. Stoff och stil har mönster för en överkomlig summa.

    Stoff och stil har tyvärr bara ett mönster jag hade kunnat tänka mig... När det gäller second hand så känner jag mig själv, jag hade suttit och sytt ihop allt igen eftersom jag har svårt att ta sönder/slänga saker! Haha :)
  • Ploppan01

    Tidningen ottobre! Finns många mönster ca40st i olika storlekar i varje nr för ca 100 spänn. Finns att beställa på nätet (googla) samt i vissa butiker tex pressbyrån. Dock ett vuxennr ute nu. På nätet kan man beställa äldre nr. Även bibliotek kan ha dom!

  • Ploppan01

    Mössmönster än enkelt att rita själv. Googla typ, att sy en mössa så kommer det nog upp tips. Har du fb så gå med i Vi sytokiga och få all hjälp du behöver 😊

  • mammasmirakel

    Många använder mönster från boken skriven av Hanne och Sofie Meedom.
    I boken finns ark med mönster från strlk 50-98 åtminstone.
    Jag har lånat den på biblioteket ett par ggr.

  • Palmhjärtat
    mammasmirakel skrev 2014-03-13 06:41:00 följande:
    Många använder mönster från boken skriven av Hanne och Sofie Meedom.

    I boken finns ark med mönster från strlk 50-98 åtminstone.

    Jag har lånat den på biblioteket ett par ggr.



    Tack! Jag ska absolut se om jag får tag i den!
  • Stormorsan

    Det finns både böcker och sömnadstidningar att låna på biblioteket. Second Hand butiker kan och ha mönster, böcker och tidningar.

  • Schna

    Slår ett slag för biblioteket jag med.


    It takes a fool to remain sane
Svar på tråden Ni som syr barnkläder, behöver er hjälp!