Inlägg från: Anonym (Student) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Student)

Bojkottar du något varumärke?

Ja många! Köper endast svenskt och ekologiskt så långt det bara går. Är långt ifrån varje dag vi äter protein i form av något kött på tallriken. Ekologiskt går före närproducerat för min del pga kemikalier, en ekologisk vara har mindre "utsläpp" än vad en ickeekolgisk har oavsett om den ekologiska är producerad 200mil från Sverige. Kan man få bådadera är det såklart bra! Väljer klädkedjor med omsorg, likaså all konsumtion. Köper gärna välbehållen second-hand, mest för att spara miljö och plånbok. Smink är jag ingen jätteanvändare av utan på sin höjd mascara, lancomes och där ska jag villigt erkänna att jag inte tagit reda på så mkt kring deras produktion och värderingar, deras mascara den enda jag kan använda. Har något puder från lumene stående men används aldrig. tandläkare har jag valt pga deras vinstinvestering i idrottsföreningar vilka stöttar ungdomar med dålig ekonomi så de får chans till idrott! Önskar att jag kunde göra ännu mer, men i dagsläget gör jag vad ekonomin tillåter som student. Sen blir valmöjligheten bättre med lön!

Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?