Inlägg från: QueenBeee |Visa alla inlägg
  • QueenBeee

Bojkottar du något varumärke?

Flera, men det jag undviker mest är hela jävla H&M. Jag vägrar att ens sätta min fot i någon av deras butiker.
    Men en sak som jag har tänkt på är att det verkar vara väldigt många varumärken etc. som spelar fult, så om man ska bojkotta allihop har man inte mycket kvar.

• QueenBeee
    Tihi skrev 2014-03-15 20:07:07 följande:
    Det är just det som är problemet. Ta det här med djurtestat smink t ex. Det gick bra att köpa otestat fram till 2012 när alla stora märken började sälja till Kina som kräver djurtest. Så Clinique, MAC och alla andra som inte hade djurtestat innan dess gör det nu och lämnar i princip bara konstiga "hälsokostmärken" kvar. Märken som är otestade, t ex Body Shop, ägs ju av Loreal som testar på djur så det blir också uteslutet att köpa. Kvar finns bara Lumene så vitt jag vet som inte är ett hälsokostmärke. Tur att Lumene är ett bra märke men tyvärr så passar ju inte allt från dom just mig och kvar står jag och vet inte vad jag ska köpa utan att förstöra min hy och samtidigt vara snäll mot djuren.
    Jo, det är en stor del som jag tänker på, men tack och lov använder jag nästan aldrig smink av flera anledningar.
  • QueenBeee
    Tihi skrev 2014-03-15 21:04:14 följande:
    Men jag antar att du använder tvål, shampoo, hudkräm kanske och deodorant? Det är ju inte bara smink som djurtestas förresten. Rengöringsmedel för att städa huset och tvättmedel testas ju också och sånt använder du väl?

Hahaha det händer att jag gör det, ja! ;)

Jo, jag vet att det är likadant där, men smink är ju lite lättare att låta bli.

• QueenBeee
    Anonym (dsa) skrev 2014-03-14 16:03:47 följande:
    Jag bojkottar också Barilla, samt Wasa av samma anledning. 
    Oj, Wasa också? Det var mer än vad jag visste! :O (Alltså deras ställning osv.)
  • QueenBeee
    Anonym (jappjapp) skrev 2014-03-14 19:44:23 följande:

Alla "tjejtidningar" typ Veckorevyn o dyl. Behöver inte veta hur jag ska vara för att killar ska gilla mig.

Tack för påminnelsen, jag glömde nästan tjejtidningarna! Jag vägrar köpa tidningar där ena sidan handlar om att man är fin som man är och allt det där, medan nästa nummer handlar om hur man går ner i vikt på bästa sätt osv.. Dessutom är jag så jävla less på att det, vad gäller "kändisar", inte verkar finnas fler än 2-3 stycken att skriva om. Samma sak varje nummer.
    Sen är ju ditt skäl också väldigt bra.
  • QueenBeee
    Madmoiselle skrev 2014-03-16 03:20:39 följande:

Wasa och Barilla är samma företag.
    Varje dag lär man sig något nytt! :)
Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?