• Madmoiselle

Bojkottar du något varumärke?

Bojkott av varumärken är en av de största sakerna man kan göra för att förändra ett varumärke eller visa på missnöje. Bojkottar du någonting och isåfall vad och varför?

Själv bojkottar jag Barilla efter kommentarerna om homosexualitet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?
  • jaghopparhögt
    Aniiee skrev 2014-03-14 21:09:33 följande:
    =P

Ingen dator eller telefon?
    Det är väl klart jag har dator men jag behöver väl inte använda usb för det :D
  • Furtuna

Alla hamburger"restauranger" (McDonalds, Burger King, Max, Sibylla), för de är inga restauranger o ska jag gå till något liknande för att jag av någon anledning inte har tillgång till annan mat så går jag till Frasses, mindre ställe men bättre kvalité.. Samt bojkottar skvallertidningar för de är bara skit i dom. Bojkottar schampo för de är ett farligt gift som inte bara skadar mig som användare utan även vattenlivet och framtida generationer. Bojkottar även alkohol och tobak och andra droger då jag tycker det är fel att behöva berusa sig för att må bra..

• Anonym (yep)

Japp, det gör jag. Köper inte Barilla pga deras homofobiska uttalanden.

• Anonym (yep)

Sedan köper jag inte kött eller fågel som inte är svenskt, och fisk som inte är msc-märkt. Finns många danska märken tex. Eftersom jag vet hur de behandlar djuren i Danmark så undviker jag alla deras märken.

• Anonym (yep)

Och allting med halalkött. Vad många grejer man bojkottar egentligen utan att man tänker på det.

• Anonym (Jah)

Ja. De som använder djurförsök , har idiotiska reklamer eller har kill och tjejavdelningar för barn.

• TheNarrator
    Madmoiselle skrev 2014-03-14 15:44:24 följande:
    Bojkott av varumärken är en av de största sakerna man kan göra för att förändra ett varumärke eller visa på missnöje. Bojkottar du någonting och isåfall vad och varför? Själv bojkottar jag Barilla efter kommentarerna om homosexualitet.
    ag älskar mitt varumärke men du är du ändå
    Så sant som det var sagt.
  • ASD03
    Anonym (Va??) skrev 2014-03-14 20:45:28 följande:
    "Gräs växer i princip överallt så smör är att föredra."

Är du på riktigt?

Helt påriktigt. De sista riktigt oexploaterade markena är de vidöppna slätterna som fortfarande finns i USA och Argentina exempelvis. Låt kossor beta där, mjölka kossor och gör smör. 

Dessutom kan man ha kossor, getter eller exempelvis yakar på ställen där det finns för lite vatten för något annat så som i Mongoliet och i bergslandskap som därmed också bevaras så som i Himalaya. 

• Anonym (asdjka)
    Baby Firefly skrev 2014-03-14 21:20:11 följande:
    Jag bojkottar inget. 

Roligt ord förresten, bojkottar. hahaha
    Jag undrar hur de kom på ordet.
    Det kanske var en boj med kottar på som ingen ville använda för att det var sjukt att använda. Eller vagga ingen velat använda ( boy-cot)
    Möjligen att någon försökte använda kottar som en boj och försvann när det inte funkade.
Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?