• Madmoiselle

Bojkottar du något varumärke?

Bojkott av varumärken är en av de största sakerna man kan göra för att förändra ett varumärke eller visa på missnöje. Bojkottar du någonting och isåfall vad och varför?

Själv bojkottar jag Barilla efter kommentarerna om homosexualitet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?
  • Aniiee
    Rainbowdash skrev 2014-03-14 21:35:25 följande:
    Ja, jag bojkottar Nestle och alla varor från Israel.
    En till som inte käkar glass eller har USB.....
    I am a citizen of the world. - Sylvia Beach
  • ASD03
    Anonym (asdjka) skrev 2014-03-14 21:43:31 följande:
    Ok, men ur räddar det världen att folket i Tibet börjar dricka mjölk istället för palmolja?

Alltså om du som Tibetan köper glass med yak-grädde i istället för Palmolja eller du som svensk köper glass med ko-grädde i istället för Palmolja så gör du ju världen lite, lite bättre. Pytte lite men det är ändå något. Sen är det nog lite nyttigare också. 

• jaghopparhögt
    Aniiee skrev 2014-03-14 21:42:38 följande:
    Nä, med de har ju redan tjänat pengarna...... Kräv omedelbart tillbaka en hundring från Israeliska patentverket, så du är konsekvent!!!!!!!!!! =O
    Fast stopp nu ett tag, är USB standarden ens utvecklad i Israel?

• Anonym (Remi)

Ni som bojkottar HM, kan ni förklara lite varför? Jag är ju säkert tappad bakom tåget men vill verkligen veta.. Är det barnarbete eller ngt annat? Eller flera orsaker?

Handlar väääääldigt mkt på hm så jag behöver nog veta..

• Anonym (asdjka)
    ASD03 skrev 2014-03-14 21:46:38 följande:

Alltså om du som Tibetan köper glass med yak-grädde i istället för Palmolja eller du som svensk köper glass med ko-grädde i istället för Palmolja så gör du ju världen lite, lite bättre. Pytte lite men det är ändå något. Sen är det nog lite nyttigare också. 

Ja det är jag med på, att man ska undvika palmolja. Det jag inte får ihop är varför i ska ha kossor i bergen. Mjölken hinner ju bli sur innan de ens funderat på att transportera ner den. V kan inte ha så mycket kossor i bergen att vi kan byta ut all palmolja mot bergssmör. Det kommer ju bli mer miljöförstörande att packa bergen fulla med kor jue.
  • Orcha
    Baby Firefly skrev 2014-03-14 21:20:11 följande:
    Jag bojkottar inget. 

Roligt ord förresten, bojkottar. hahaha
    Började faktiskt att gapskratta här. Boj- kottar.

Förlåt, OT.
    Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
  • Josephine96

Ja, det jag kan komma på just nu är kött från mcdonalds. Litar inte ett skvatt på den skiten...

• ASD03

Alltså vår mjölkproduktion har ju rasat då företag har bytt från mjölk till substitut då de är billigare och konsumenterna har tyvärr accepterat det.  Många bönder har ju fått byta jobb. Vi har kapaciteten att producera mjölk. Delar av våra ängmarker står och förväxer. 

O.o 

Så vi ska ju inte importera mjölk från faking jakla Tibet. Vi bör köpa mjölk från svenska bönder. 

• Anonym (smått&gott)

McDonalds för deras mat är äcklig.

Försöker undvika produkter med palmolja.

Köper helst inte Coop eller ICAs egna varor. Vill stödja varumärken.

All tobak.

Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?