ASD03 skrev 2014-03-14 21:45:05 följande:
Alltså Aniiee. Man gör så gott man kan. De finns de som gick med I PFLP från Sverige och sköt på Israel. Jag hoppas att du tar ditt ansvar så långt i de frågor du bryr dig om...
Eller du kanske inte orkar/vill ta något ansvar alls? :)
Sen är det som några sa bättre att rikta sin konsumtion mot bra saker än bort från dåliga. Så gör du det så go for it!
Jag vill bara att folk ska vara konsekventa i sitt tänkande och handlande.
I mitt tycke är det väldigt slappt att bara bojkotta saker till höger och vänster, och dessutom inte särskillt påläst. Gör det på din kammare, (int du specifikt.... någonstans i det gär inlägget) men tro inte att du gör något rättfärdigt eller att andra, allra minst företagen, bryr sig. Att ENGAGERA SIG är att ta ansvar. Att föra dialogen, ta debatten, verka för en förändring. Det gör man inte genom en bojkott var och en på sin kammare. Bojkotta Barilla, gör det, Barillas ägare är dum i huvudet och inskränkt. Men Wasabröd delar inte hans syn på homosexuella. Rinse, repeat, and apply as nessesary. Och kom ihåg: Extremt stora företag (som Nestle med många fler) har extremt svårt att kontrollera vad varje gren sysslar med. En del dotterbolag checkas bara av vart 5e-10e ÅR för att uppdatera mål, syn, policy osv. Bara de ekonomiska rapporterna är intressanta i mellantiden.
Jag engagerar mig. På riktigt. Gör DU det?
(åter igen, inte specifikt till dig, utan egentligen till alla överallt i alla sammanhang)