• Madmoiselle

Bojkottar du något varumärke?

Bojkott av varumärken är en av de största sakerna man kan göra för att förändra ett varumärke eller visa på missnöje. Bojkottar du någonting och isåfall vad och varför?

Själv bojkottar jag Barilla efter kommentarerna om homosexualitet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?
  • camus

Biotherm och Vichy tills de slutar med parabener och mineraloljor i sina produkter
    Allt med palmolja i
    Danskt griskött
    Nestle av gammal vana
    Shell (håller på och grisar i Nigeria)
    Ryanair och numera Quatar airways
    Undviker helst IKEA också (skattar mindre i Sverige än en undersköterska i Högdalen samtidigt som de kräver skattefinansierad infrastruktur till sina lador)
    Vin och bilar från USA (rena kvalitetsskäl)

• Anonym (smått&gott)
    EnAnonumius skrev 2014-03-14 23:54:25 följande:
    Inte reklamen dock, men en artikel från SvD kan jag ju slänga in..

www.svd.se/nyheter/utrikes/barilla-homosexuel...

Alla vet ju hur Italienare ser på familjen. Modern står högt i kurs för sonen. Den heliga. Inte är det något att bli upprörd över, Barilla säger ju att det är fritt för alla att göra hur de vill men att de inte skulle använda en homosexuell familj i deras reklam. Jag tycker bara att han svarar ärligt, jag har inte sett Kungsörnen använda sig av homosexuella i sin reklam, har någon annan gjort det?
  • EnAnonumius
    Aniiee skrev 2014-03-14 20:04:11 följande:
    Tänkte bara eftersom Barilla äger Wasabröd och Wasabröds knäcke är väl sverige mest sålda....

Alltså, jag tycker att folk får göra som de vill, så bojkotta på, men jag tycker om när fok är konsekventa....

BTW, Nestle-bojkottare. Häägen-Dasz och Mövenpick går också bort, va? Och Purima hund- och kattmat? 

Som sagt, konsekvent...
    Då är det ju bra då att jag inte äter Wasas knäckebröd.  Flört

Leksands knäckebröd är det jag föredrar.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (dsa)
    Anonym (smått&gott) skrev 2014-03-15 00:00:51 följande:

Alla vet ju hur Italienare ser på familjen. Modern står högt i kurs för sonen. Den heliga. Inte är det något att bli upprörd över, Barilla säger ju att det är fritt för alla att göra hur de vill men att de inte skulle använda en homosexuell familj i deras reklam. Jag tycker bara att han svarar ärligt, jag har inte sett Kungsörnen använda sig av homosexuella i sin reklam, har någon annan gjort det?
    Han säger ju själv att folk som inte gillar det kan äta annan pasta. Då gör vi det. Det finns massor av olika pastasorter, klart det inte är några problem att välja bort Barilla då.
  • Anonym (L)

Ja.

Jag bojkottar halal. Nu är det ju inget varumärke, men ni fattar. Har alltid bojkottat halal, även under den perioden jag levde med en musse. Tur då att han sket i vilket.

Pojkvännen bojkottar alla Apple-produkter. Nåt med att de styr och ställer för mycket över konsumenterna, deras tänk och värderingar och så vidare. Till exempel så styr de väldigt mycket hur deras appar ska vara, medan konkurrenterna inte bryr sig så mycket.

• Anonym (?)

Varför bojkottar så många halalslaktad kyckling? Vet ni hur kycklingslakt går till i Sverige? För jag kan då inte se någon skillnad mellan hur "vanlig" slakt går till jämfört med halalslakt, när det gäller kyckling. (Bortsett från att djuret ska vara vänta mot mecka och att slaktaren ska vara muslim).

Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?