• Madmoiselle

Bojkottar du något varumärke?

Bojkott av varumärken är en av de största sakerna man kan göra för att förändra ett varumärke eller visa på missnöje. Bojkottar du någonting och isåfall vad och varför?

Själv bojkottar jag Barilla efter kommentarerna om homosexualitet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?
  • Echo
    karet skrev 2014-03-15 00:39:39 följande:

Vad är dåligt med Saltå Kvarn?

Korta svaret: att Saltå Kvarn ägs av en vaccinationsfientlig sekt (vilket är min uppfattning om antroposoferna). Den biodynamiska odlingen tycker jag visserligen är fjanteri men det är Vidarkliniken (som har samma ägare) som jag absolut inte vill stödja. Det trista är ju att många köper produkterna av goda anledningar (vill köpa ekologiskt, hållbar utveckling) utan att ha den blekaste aning om vad man stödjer.
  • P30

Bojkottar Nestléprodukter, ICAs egna mejeriprodukter (eftersom de skeppar mjölk från Tyskland vilket känns sinnessjukt) Tropicana-juice för sina extrema metoder med långtidsförvaring av juice för att den skall smaka likadant samt transporterna, allt med palmolja, jätteräkor osv.

Anonym (L) skrev 2014-03-15 00:17:58 följande:
    Pojkvännen bojkottar alla Apple-produkter. Nåt med att de styr och ställer för mycket över konsumenterna, deras tänk och värderingar och så vidare. Till exempel så styr de väldigt mycket hur deras appar ska vara, medan konkurrenterna inte bryr sig så mycket.
    Josåatte... Jag väljer hellre ett fabrikat som noggrant går igenom det jag skall lägga i min telefon än där jag måste ägna tid åt att slå upp vad som skrivs om en app i nätforum för att veta om man vågar använda den eller inte. Det finns en enda appfunktion jag är irriterad på att jag inte vill ha. För mig blir det närmast löjeväckande när man väljer bort Apple till förmån för Microsoft- eller Google-baserade produkter. Framför allt den sistnämnde som vet exakt allt om oss... Jaja, det är ett fritt land...

Skulle vilja bojkotta inte bara Shell utan alla bolag som borrar efter olja i Afrika och beter sig som svin.
    Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • Anonym (smått&gott)

Glömde scampi! Inget varumärke men big nono! Köper/beställer ALDRIG det!

• Anonym (smått&gott)
    Anonym (dsa) skrev 2014-03-15 00:10:33 följande:
    Han säger ju själv att folk som inte gillar det kan äta annan pasta. Då gör vi det. Det finns massor av olika pastasorter, klart det inte är några problem att välja bort Barilla då.

Vilken pastasort har inget emot homosexualitet?
  • Anonym (Puss)
    P30 skrev 2014-03-15 01:30:22 följande:

Bojkottar Nestléprodukter, ICAs egna mejeriprodukter (eftersom de skeppar mjölk från Tyskland vilket känns sinnessjukt) Tropicana-juice för sina extrema metoder med långtidsförvaring av juice för att den skall smaka likadant samt transporterna, allt med palmolja, jätteräkor osv.

Josåatte... Jag väljer hellre ett fabrikat som noggrant går igenom det jag skall lägga i min telefon än där jag måste ägna tid åt att slå upp vad som skrivs om en app i nätforum för att veta om man vågar använda den eller inte. Det finns en enda appfunktion jag är irriterad på att jag inte vill ha. För mig blir det närmast löjeväckande när man väljer bort Apple till förmån för Microsoft- eller Google-baserade produkter. Framför allt den sistnämnde som vet exakt allt om oss... Jaja, det är ett fritt land...

Skulle vilja bojkotta inte bara Shell utan alla bolag som borrar efter olja i Afrika och beter sig som svin.
    Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
    Fast den där tyska transporten har de ju slutat med
  • Shandi

Dansk, tyskt, irländskt och brasilianskt kött.. Vidrigt för djur, miljö och allt därimellan.  Ja i stort sett bara svenskt jag köper, även om jag vet att djurhållningen här inte alltid heller är idealisk.

Ägg från allt annat än frigående utomhus.

Billig makrill i tomatsås.. Vet icke varför dock :)

You always have the power to change your life, you just need to take the time for it.
  • Anonym (Bojkottt)
    camus skrev 2014-03-14 23:40:23 följande:
    Biotherm och Vichy tills de slutar med parabener och mineraloljor i sina produkter
    Allt med palmolja i
    Danskt griskött
    Nestle av gammal vana
    Shell (håller på och grisar i Nigeria)
    Ryanair och numera Quatar airways
    Undviker helst IKEA också (skattar mindre i Sverige än en undersköterska i Högdalen samtidigt som de kräver skattefinansierad infrastruktur till sina lador)
    Vin och bilar från USA (rena kvalitetsskäl)
    Vettiga bolag och bra argument.
  • Anonym (Bojkottt)
    karet skrev 2014-03-15 00:39:39 följande:
    Vad är dåligt med Saltå Kvarn?
    Odlingarna ligger utmed en av sveriges mäst trafikerade motorväg.
    INTE biodynamiskt eller grönt odlat.
    Är troligen de mäst giftiga växtligheter som säljs.
Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?