Bojkottar Nestléprodukter, ICAs egna mejeriprodukter (eftersom de skeppar mjölk från Tyskland vilket känns sinnessjukt) Tropicana-juice för sina extrema metoder med långtidsförvaring av juice för att den skall smaka likadant samt transporterna, allt med palmolja, jätteräkor osv.
Anonym (L) skrev 2014-03-15 00:17:58 följande:
Pojkvännen bojkottar alla Apple-produkter. Nåt med att de styr och ställer för mycket över konsumenterna, deras tänk och värderingar och så vidare. Till exempel så styr de väldigt mycket hur deras appar ska vara, medan konkurrenterna inte bryr sig så mycket.
Josåatte... Jag väljer hellre ett fabrikat som noggrant går igenom det jag skall lägga i min telefon än där jag måste ägna tid åt att slå upp vad som skrivs om en app i nätforum för att veta om man vågar använda den eller inte. Det finns en enda appfunktion jag är irriterad på att jag inte vill ha. För mig blir det närmast löjeväckande när man väljer bort Apple till förmån för Microsoft- eller Google-baserade produkter. Framför allt den sistnämnde som vet exakt allt om oss... Jaja, det är ett fritt land...
Skulle vilja bojkotta inte bara Shell utan alla bolag som borrar efter olja i Afrika och beter sig som svin.