• Madmoiselle

Bojkottar du något varumärke?

Bojkott av varumärken är en av de största sakerna man kan göra för att förändra ett varumärke eller visa på missnöje. Bojkottar du någonting och isåfall vad och varför?

Själv bojkottar jag Barilla efter kommentarerna om homosexualitet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?
  • Anonym (Bart)

Informativ film för de som önskar bojkott Israel:

• 1978

Jag glömde en viktig sak: djur köper jag inte heller, varken för att äta eller klä på mig.

• Godnatt

Produkter med antibakteriella ämnen låter jag bli att köpa. Allt från silver i kläder till barfotaskor med bakteriedödande innersula.

Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • puss
    Godnatt skrev 2014-03-15 09:08:45 följande:

Produkter med antibakteriella ämnen låter jag bli att köpa. Allt från silver i kläder till barfotaskor med bakteriedödande innersula.

Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
    Varför?
  • Anonym (djurvän)

Jag bojkottar märken som t.e.x L'oreal, Palmolive m fl för att de testar sina produkter på djur. 

• Themis
    Godnatt skrev 2014-03-15 09:08:45 följande:
    Bra jobbat!
    Lär dig uppskatta idioter -de får alla andra att se bra ut! /Themis
  • Anonym (djurvän)
    Anonym (MAX) skrev 2014-03-15 08:54:37 följande:
    Jag bojkottar Nestle och hamburgerkedjan Max. Den sistnämnda eftersom de uttalar sig negativt om Sverigedemokraterna. Jag tycker inte att det är upp till en hamburgerkedja att uttrycka för eller emot något svenskt parti och hade bojkottat dem oavsett vilket parti de uttalar sig kring.
    Gör de?? Tack för infon. Nu är det alltså inte bara det svenska köttet som talar till deras fördel.Glad
  • Antiteist

Barilla kommer inte in i det här huset längre. dessutom bojkottar jag Fairtrade och det av två skäl.

1. Det ägs delvis av svenska kyrkan
    2. Deras metod är ifrågasatt av vissa ekonomer

• puss
    Themis skrev 2014-03-15 09:11:45 följande:
    Bra jobbat! smile1.gif
    Lär dig uppskatta idioter -de får alla andra att se bra ut! /Themis
    Men varför?
  • Anonym (smått&gott)
    1978 skrev 2014-03-15 09:06:05 följande:
    Jag glömde en viktig sak: djur köper jag inte heller, varken för att äta eller klä på mig.

Varför?

Vad äter du och vad klär du dig i istället?
Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?