• Madmoiselle

Bojkottar du något varumärke?

Bojkott av varumärken är en av de största sakerna man kan göra för att förändra ett varumärke eller visa på missnöje. Bojkottar du någonting och isåfall vad och varför?

Själv bojkottar jag Barilla efter kommentarerna om homosexualitet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?
  • Godnatt
    Border skrev 2014-03-15 14:01:25 följande:
    Bojkottar alla varumärken som innefattar icke ekologiska bananer.
    Jag bojkottar alla kläder och andra produkter som är i skinn eller päls.
    Blir alltid besviken när något jag köpt visar sig vara fuskpäls.
    Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • Snopp

Ja, fast det är risk att jag kommer köpa bögknackarpasta nästa gång, ICAs håller inte måttet.

• mr me
    enola skrev 2014-03-15 14:49:37 följande:
    Jag ska erkänna att jag inte är HELT konsekvent, men jag bakar helst själv, då på riktigt smör, eller en blandning av smör och rapsolja. Eftersom jag har ett barn som reagerar väldigt starkt både på raffinerat socker och tillsatser i t.ex. godis så bakar jag alltid på ekologiskt råsocker, och gör även nästan allt godis vi äter själv.
    Och apropå margarin, så är det väl inte alla som görs på "elak" palmolja? T.ex. ICA har som mål att senast 2015 ska deras produkter innehålla endast hållbar palmolja och det finns ju redan nu produkter som gör det.
    Ekologiskt hållbar palmolja finns nog inte alls. Det verkar ganska bakvänt.
  • Anonym (cc)

Ja danska Danish Crown och annat utländskt kött efter att jag sett hur dom behandlar sina djur.
    Numera är det bara svenskt som gäller....är medveten om att det kanske finns sämre ställe här också men svenskarna har i alla fall högre krav än vad danskarna har.

• mr me
    Miljöfikus skrev 2014-03-15 12:53:04 följande:
    Jag vill tacka er alla töntar som tror ni åstadkommer nåt vettigt med en personlig bojkott.  Tackvare er tvingas de multinationella bolagen sälja sina produkter till ett lägre pris, vilket gynnar mig som konsument. Tack ska ni ha, töntar!
    Man kan ju bojkotta en produkt eller ett varumärke av personliga skäl utan att förvänta sig någon förändring. Det gör jag ibland. Vissa produkter köper jag helst inte, men bryr mig heller inte om andra köper dem eller ej.
  • enola
    mr me skrev 2014-03-15 14:54:00 följande:
    Ekologiskt hållbar palmolja finns nog inte alls. Det verkar ganska bakvänt.
    Det finns i alla fall ekologiskt MER hållbar palmolja. Tyvärr är det ju svårt att komma undan allt som på ett eller annat sätt skadar miljön, om man inte är helt självhushållande och det känns som ett för stort steg för mig i alla fall.
  • enola
    Miljöfikus skrev 2014-03-15 12:53:04 följande:
    Jag vill tacka er alla töntar som tror ni åstadkommer nåt vettigt med en personlig bojkott.  Tackvare er tvingas de multinationella bolagen sälja sina produkter till ett lägre pris, vilket gynnar mig som konsument. Tack ska ni ha, töntar!
    Om fler var lika töntiga som vi så skulle man kanske kunna köpa ekologiska produkter till samma låga pris.
  • mr me
    enola skrev 2014-03-15 14:58:04 följande:
    Det finns i alla fall ekologiskt MER hållbar palmolja. Tyvärr är det ju svårt att komma undan allt som på ett eller annat sätt skadar miljön, om man inte är helt självhushållande och det känns som ett för stort steg för mig i alla fall.
    Palmolja och margariner gjorda av palmoljor eller "vegetabiliskt fett" kan man undvika.
  • enola
    mr me skrev 2014-03-15 15:10:00 följande:
    Palmolja och margariner gjorda av palmoljor eller "vegetabiliskt fett" kan man undvika.
    Det kan man, när det gäller rena fetter. Men produkter innehållande palmolja är svårare att undvika.
  • Emelie 1987

Får se nu... Apple, Samsung, Sony, HTC och i viss mån även Microsoft på teknologifronten. Dessa av rent ideologiska skäl. Apple i synnerhet för deras bedrövliga produkter.

Det som innehåller aspartam avskyr jag som jyrgårn.

Nybliven trebarnsmamma <3
Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?