• Madmoiselle

Bojkottar du något varumärke?

Bojkott av varumärken är en av de största sakerna man kan göra för att förändra ett varumärke eller visa på missnöje. Bojkottar du någonting och isåfall vad och varför?

Själv bojkottar jag Barilla efter kommentarerna om homosexualitet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?
  • Beemiidi

Äter svenskt kött och mjölk, äter egologiska ägg. Bojkottar Max på grund av att de försöker påverka sina anstälkda hur de ska rösta

• Mandel
    Linnez skrev 2014-03-15 20:35:29 följande:
    Är lite mat jag bojkottar.
    Enbart Svenskt kött/kyckling köper jag nu.
    Köper enbart lokala mjölkprodukter (coops egna märke är tex danskt)
    Mat i största utsträckning köper jag enbart svenskt, som går.

Päls/skinkläder köper jag inte (nyproducerat) 
    Fast när jag nu i veckan läste på coops keso så var det svensk mjölk och samma för creme fraish - eller hur det nu stavas....
    Därför valde jag coops före arla som inte angav ursprungsland på sin keso.

Skånemejerier skriver ex svenskt med ett stort märke på grädden med tillsatser och lång hållbarhet, men på den vanliga färska hittar jag inget om den är svensk eller ej.

Många pålägg skriver svensk eller dansk köttråvara, men eftersom de inte specificerar när de använt vilken så går det ju inte att köpa... Suck!
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Grynet2010 skrev 2014-03-15 21:24:12 följande:

Allt som inte är ekologiskt vare sig det är mat eller kläder vill inte ha bekämpningsmedel i våra kroppar och inga flamskyddsmedel mot mina barns hudar... Danskt kött fattar jag inte att nån köper överhuvudtaget...

Det köper folk för att det är billigt och de inte tar någon hänsyn till hur djuret har levt eller hur mycket antibiotika som finns i köttet. De är inte intresserade av hur multiresistenta bakterier påverkar våra kroppar.
    Sedan sitter de på fikarasterna och beklagar sig över att de aldrig får något penicillin på vårdcentralen när de är sjuka...
    Och köper man det billiga köttet så får man ju pengar över till annat roligt. En stor påse chips och en 6p cola till fredagsmyset.
    Köper man billigt pålägg kan man ju ta 4 skivor på mackan och känna sig lyxig.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Godnatt
    Madmoiselle skrev 2014-03-16 03:18:34 följande:

Fast många djur föds upp bara för pälsen, köttet används alltså inte, exempelvis mink och räv.
    Nej? Du menar att det för mig är okej att nyttja djur endast i ena fallet men inte i andra fallet?
    Hur som helst är kängorna gjorda av ko och handskarna av älg. Största problemet jag personligen ser är garvningsprocessen.
    Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • Anonym (asdjka)
    Mandel skrev 2014-03-16 07:06:00 följande:
    Det köper folk för att det är billigt och de inte tar någon hänsyn till hur djuret har levt eller hur mycket antibiotika som finns i köttet. De är inte intresserade av hur multiresistenta bakterier påverkar våra kroppar.
    Sedan sitter de på fikarasterna och beklagar sig över att de aldrig får något penicillin på vårdcentralen när de är sjuka...
    Och köper man det billiga köttet så får man ju pengar över till annat roligt. En stor påse chips och en 6p cola till fredagsmyset.
    Köper man billigt pålägg kan man ju ta 4 skivor på mackan och känna sig lyxig.
    Sen ska man inte glömma att många har det ekonomiskt mycket kärvt idag. Där handlar det inte om ett val mellan svensk och danskt kött utan om de ska kunna äta kött alls. Då tar man det som plånboken tillåter, det vill säga danskt kött. Man ser i alla trådar om ekomat att folk väljer miljövänligt då de har råd.
    Så alla som beklagar sig över de som handlar billigt borde lobba för att alla får det bättre ekonomiskt.
  • Anonym (asdjka)
    Surrender4Me skrev 2014-03-16 03:47:30 följande:
    Aftonbladet, Expressen, Nyheter 24 och MAX Hamburgare.

Anledning:

Aftonbladet: Jag vill ha säkra källor på det jag läser.

Expressen: Förföljer och åsiktsregistrerar oskyldiga människor.

Nyheter 24: Ja, för att deras journalistik är värdelös helt enkelt.

MAX Hamburgare: Sen Pär Larshans uttalande om att alla som tänker rösta på SD kan äta sina hamburgare någon annan stans.
    Jaha. Du är SDare. Tack för infon.
  • puss
    Anonym (asdjka) skrev 2014-03-16 08:06:58 följande:
    Sen ska man inte glömma att många har det ekonomiskt mycket kärvt idag. Där handlar det inte om ett val mellan svensk och danskt kött utan om de ska kunna äta kött alls. Då tar man det som plånboken tillåter, det vill säga danskt kött. Man ser i alla trådar om ekomat att folk väljer miljövänligt då de har råd.
    Så alla som beklagar sig över de som handlar billigt borde lobba för att alla får det bättre ekonomiskt.
    Då köper man inte kött alls. Vad är ens ställningstaganden värda om man inte står upp för dem?
  • puss
    OLilly skrev 2014-03-16 01:19:22 följande:

Vad har snabbnudlar att göra med halalslakt? Ni som säger att ni bojkottar allt som det står halal på, vet ni vad ordet halal betyder? Det kan ju vara en god ide' att veya vad det är man egentligen bojkottar smile1.gif

There is a crack in everything, that´s how the light gets in
    À men wtf de låter ju s'hära typ islamskt å de!! Å dem ba gillarnte sånna därna islamer å de!!!!!1111
  • Anonym (asdjka)
    puss skrev 2014-03-16 08:09:26 följande:
    Då köper man inte kött alls. Vad är ens ställningstaganden värda om man inte står upp för dem?
    Nej, det har man ingen rätt att kräva. att  alla fattiga ska bli veganer eller vegetarianer bara för att de inte kan välja svenskt kött. Poängen är att man måste inse se del av ett större ekonomiskt problem.
  • puss
    Anonym (asdjka) skrev 2014-03-16 08:17:27 följande:
    Nej, det har man ingen rätt att kräva. att  alla fattiga ska bli veganer eller vegetarianer bara för att de inte kan välja svenskt kött. Poängen är att man måste inse se del av ett större ekonomiskt problem.
    Folk med lite heder står för sin moral. Det kan man verkligen inte kräva av vem som helst, det har du rätt i. Det krävs folk med stil till det.

Sen om folk vill bli veganer eller ej är upp till var och en.
Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?