• Emmalinnéa

    Är michael Kors väskor inne eller ute?

    Är Michael kors väskor inne eller ute? Om man köper en väska för 3000 kr kommer man kunna använda den i all evighet eller bara ett par månader?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är michael Kors väskor inne eller ute?
  • Ingram
    rosyposy skrev 2014-03-15 07:05:36 följande:
    Eftersom var och varannan tonårstjej i Stockholms förorter går runt med en sån väska nu så får man väl anse att de är på väg att bli ute om de inte redan är det.
    (Tänk Louis Vuitton-väskans öde med kopior i oändlighet).
    Bara för att något blir vanligt så blir de inte ute, tycker man det så får man kanske hänga in dem någon säsong och använda dem sen igen.
    Tar vi LV så tycker jag absolut du kan ha dem idag, vissa modeller är riktigt snygga och det trendigaste du kan ha är en egen stil du själv står för.
  • rosyposy
    Ingram skrev 2014-03-15 10:42:56 följande:
    Bara för att något blir vanligt så blir de inte ute, tycker man det så får man kanske hänga in dem någon säsong och använda dem sen igen.
    Tar vi LV så tycker jag absolut du kan ha dem idag, vissa modeller är riktigt snygga och det trendigaste du kan ha är en egen stil du själv står för.
    Men då ska man inte diskutera i termerna inne och ute, rent generellt är det ju så att när något blir main stream så är det på väg att bli ute.

    Sen att du kan välja att lägga undan prylen någon säsong eller vikten av att välja en egen individuell stil (lycka till med det förresten) är en helt annan sak, icke kopplat till "inne eller ute"-fenomenet.
  • Anonym (carrera)

    LV skulle jag faktiskt inte bära idag, det är bara kopie/fjortisvarning på dem nuförtiden.

    Märket har blivit helt osexigt.

  • Ingram
    rosyposy skrev 2014-03-15 11:15:15 följande:
    Men då ska man inte diskutera i termerna inne och ute, rent generellt är det ju så att när något blir main stream så är det på väg att bli ute.
    Sen att du kan välja att lägga undan prylen någon säsong eller vikten av att välja en egen individuell stil (lycka till med det förresten) är en helt annan sak, icke kopplat till "inne eller ute"-fenomenet.
    Ja ska man dra det till sin spets så, egentligen är väl sakerna ute ganska precis när de svenska tidningarna börjar skriva om en pryl.
    Sen finns det ju saker som är tidlösa som sagt, som aldrig är inne och aldrig ute, och vissa modeller av väskor funkade ju på 1970- talet likaväl som de funkar idag.
    Men märken skulle jag inte säga är trendiga egentligen, utan mer modeller som är det och kollar man på LV så är det ju främst 2 olika modeller som var riktigt "inne" ett tag men fortfarande funkar det märket väldigt väl.
    Men de personer vi oftast tar efter, som anses vara "modeikoner" är trots allt människor som inte följer trender slaviskt utan skapar sitt eget.
  • Anonym (....)
    rosyposy skrev 2014-03-15 07:05:36 följande:
    Eftersom var och varannan tonårstjej i Stockholms förorter går runt med en sån väska nu så får man väl anse att de är på väg att bli ute om de inte redan är det.
    (Tänk Louis Vuitton-väskans öde med kopior i oändlighet).
    Tänkte precis samma sak. De hann inte ens bli riktigt inne. 
  • Anonym (.)

    Jag har gillat den väskan som alla springer runt med (mörk, utan massa fack på utsidan) sedan jag såg den första gången. Det känns ju lite trist att den blev så hypad, men eftersom jag fortfarande gillar den så kommer jag nog köpa en. Det känns ju lika illa att inte köpa en sak man gillar för att alla har den som att köpa en sak man inte riktigt gillar bara för att det är inne..
    Men ja, särskilt inne kommer den nog inte vara framöver, men eftersom den är väldigt stilren och inte har några blaffiga loggor, stora mönster eller liknande så har svårt att tro att den kommer kännas "ful".

  • Margaux

    Här har var och varannan person man möter på stan en MK väska.... Tycker de är rätt fina men allt för vanliga!
    Se efter något annat skulle jag säga...

  • Anonym (Moln)

    Ta inte illa upp av min fråga men jag undrar om "alla" köper MK eller om MK har någon som helst status? På vilken nivå anser ni att MKs status ligger?

  • Anonym (hmm)

    Av ren nyfikenhet, varför är det bara kvinnors kläder och väskor och skor som blir inne och ute?
    Bland herrkläder existerar det inte alls, dom märken som idag kännetecknar hög kvalite har gjort det i 50 år. Jag tycker att det är märkligt.

  • Anonym (Moln)

    Börjar tycka att MK är lite b. Alla tonåringar springer ju runt med MK. Obestämd

  • Anonym (...)
    Anonym (hmm) skrev 2014-03-28 17:01:36 följande:

    Av ren nyfikenhet, varför är det bara kvinnors kläder och väskor och skor som blir inne och ute?
    Bland herrkläder existerar det inte alls, dom märken som idag kännetecknar hög kvalite har gjort det i 50 år. Jag tycker att det är märkligt.


    Ja, jag har tänkt på samma sak. Jag tror det handlar mycket om shoppingvanor. Generellt så har ju kulturen varit så att kvinnan "ska" shoppa mer och då hjälper marknaden till med att hela tiden komma med nya trender och uppmaningar till att byta ut hela garderoben. Man gör folk osäkra och så springer folk och shoppar mer. Modet för männen har ju generellt varit rätt klassiskt och då blir det väl mer naturligt att pusha för några få dyrare saker som ska hålla länge.. jag tänker på klockor tex. Det blir svårare att "skrämma" med att saker är ute när det nya ändå liknar det gamla lixom..

    Kanske är det vi kvinnor som förstör mycket för oss själva... Hur ofta hört man männen prata om att "men herregud, såg du väskan han hade? Alla har ju en sådan nu...såå himla ute" ?

    Men det är tråkigt att folk är så osäkra. Ta MK-väskan tex. Nu struntar många som gillar den i att köpa den för "den börjar bli ute", när det egentligen är en rätt stilren basic-väska. Tar man bort det hängande MK-märket så hade det i princip kunnat vara "vilken väska som helst".
    Om det ser bra eller "fjortis" ut hänger ju väldigt mycket på sin stil i övrigt. Har jag min väska så lovar jag att jag inte ser i närheten likadan ut som tjejerna på gymnasiet som bär på exakt likadana väskor..
  • maja1313

    tycker bara att det är så tråkigt med alla dessa kopior. Varför köpa något som inte är the real thing ?? dessutom syns det ju. Ofta är det barn eller underbetald arbetskraft bakom dessa kopior vilket jag tycker är fruktansvärt.
    Och detta UTNYTTJAR ni som köper kopior , Barn !! Har ni tänkt på det,
    Vad skulle ni säja om väskorna var gjorda av 6åringar på en fabrik i sverige istället för i ett fattigt land ????

  • Anonym (Moln)

    Jag söker efter ett ganska exklusivt märke men som inte alla andra har som det känns med Gucci, LV, MK och Prada t ex. Har ni några förslag på märken?

Svar på tråden Är michael Kors väskor inne eller ute?