• lillaliiisa

    Jag är så trött på att hela tiden få rätta mig efter barnfamiljerna

    Jag är 28 och singel (jag hatar det och är sjukt stressad över det, jag längtar så efter familj och kärlek, men det hör inte till ämnet).
    På mitt jobb finns det två kategorier småbarnsfarsorna runt 35 och de över 50 med vuxna barn eller nästintill.
    Det är bara jag som är singel och bara jag som inte har familj.

    Jag får ofta höra
    "Du som inte har barn kan väl göra det här imorgon bitti, det hinner du väl? Jag måste hinna till dagis"
    "Det är deadline nu men jag måste hinna till dagis innan det stänger. Kan du fixa det sista innan du går?"
    "Nej, jag hinner inte stanna extra efter jobbet. Jag måste hem till familjen. Men jag kan komma tillbaka senare när vi ätit kvällsmat. Vi kanske kan komma tillbaka runt 20 och jobba mer då?"

    Nej, jag vill inte vara här tidigare än alla andra bara för att jag inte har barn som inte kan klä sig själva.
    Nej, jag vill inte göra en massa extra arbete bara för att jag inte har någon som väntar på mig hemma
    Nej, jag vill inte åka fram och tillbaka som en jojo till arbetsplatsen bara för att du ska mysa med fru och barn

    Hur gör ni andra? Jag har ju inget direkt att skylla på, för jag har inget annat för mig egentligen. Men jag är så himla trött på det här!! Jag blir tagen för givet hela tiden!!!

  • Svar på tråden Jag är så trött på att hela tiden få rätta mig efter barnfamiljerna
  • studentbruttan29

    Ljug och säg att du har en hund och att du måste hem så din hundvakt får gå hem till sin familj. 

  • SpringHart
    lillaliiisa skrev 2014-03-19 20:08:53 följande:
    Jag är 28 och singel (jag hatar det och är sjukt stressad över det, jag längtar så efter familj och kärlek, men det hör inte till ämnet).
    På mitt jobb finns det två kategorier småbarnsfarsorna runt 35 och de över 50 med vuxna barn eller nästintill.
    Det är bara jag som är singel och bara jag som inte har familj.

    Jag får ofta höra
    "Du som inte har barn kan väl göra det här imorgon bitti, det hinner du väl? Jag måste hinna till dagis"
    "Det är deadline nu men jag måste hinna till dagis innan det stänger. Kan du fixa det sista innan du går?"
    "Nej, jag hinner inte stanna extra efter jobbet. Jag måste hem till familjen. Men jag kan komma tillbaka senare när vi ätit kvällsmat. Vi kanske kan komma tillbaka runt 20 och jobba mer då?"

    Nej, jag vill inte vara här tidigare än alla andra bara för att jag inte har barn som inte kan klä sig själva.
    Nej, jag vill inte göra en massa extra arbete bara för att jag inte har någon som väntar på mig hemma
    Nej, jag vill inte åka fram och tillbaka som en jojo till arbetsplatsen bara för att du ska mysa med fru och barn

    Hur gör ni andra? Jag har ju inget direkt att skylla på, för jag har inget annat för mig egentligen. Men jag är så himla trött på det här!! Jag blir tagen för givet hela tiden!!!
    Jag är 36 o. singel och det är samma tjat om semestrar varenda år, jävla barnmaffian tycker att de har rätt att välja först efter som dagis är stängt vissa veckor. Vafan, mitt hunddagis är oxå stängt vissa veckor och det är fan svårare att hitta nån som kan ta hand om hunden, än en unge. Ungen har förbövelen nån granne eller mormor eller kompis som den känner? Kyrkan har kanske gratis kollo???? Men jag tänker fan göra mig på smällen och sen ska jag fan ha semester EXAKT NÄR JAG VILL, mer berättigat än de, eftersom jag kommer att vara ensam med mitt barn. För de som har partner kan dela upp sin semester om dagis skulle vara stängt!!!!!!!!! (ok läs med en nypa salt, men typ så.)
Svar på tråden Jag är så trött på att hela tiden få rätta mig efter barnfamiljerna