• Anonym (Filmjölk)

    filmjölk på en tampong?

    Filmjölk på en tampong i slidan, vad är de de "hjälper" mot?

  • Svar på tråden filmjölk på en tampong?
  • Jacqueline
    anaconda skrev 2014-03-20 22:31:47 följande:

    Svamp i slidan


    Trodde det var att stabilisera pH ?

    Hur kan fil va svampdödande?
  • Anonym (Filmjölk)
    anaconda skrev 2014-03-20 22:31:47 följande:

    Svamp i slidan


    Inte mot illaluktande flytningar?
  • anaconda

    Jag får alltid svamp när jag äter ex pencelin och då använder jag alltid filmjölk/yoghurt naturellt för att få tillbaxs pH värdet i slidan och då försvinner svampen, varför vet jag inte! Köper aldrig massa dyra svamp piller på Apoteket :)

  • Amanda84

    Nej, nej! Du skall ÄTA filmjölken om du har svamp - ingenting annat. Att doppa tampongen i filmjölk är seglivad myt och missförstånd, sade en läkare jag pratade med.

  • anaconda

    Konstig myt eftersom de alltid fungerat på mig, äter pencilin ofta och de fungerar alltid! Med filmjölk och tampong/binda indränkt över natten, då är både klådan och irritationen på morgonen när man vaknar!

  • Amanda84
    anaconda skrev 2014-03-20 22:47:52 följande:
    Konstig myt eftersom de alltid fungerat på mig, äter pencilin ofta och de fungerar alltid! Med filmjölk och tampong/binda indränkt över natten, då är både klådan och irritationen på morgonen när man vaknar!
    Ja, farligt är det tydligen inte, men enligt den läkaren jag talade med så gav det samma effekt att äta filmjölk regelbundet. :)
  • anaconda

    Sa aldrig att de va farligt, konstig läkare du pratat med, måste varit en manlig läkare! Inte alla som äter filmjölk regelbundet häller så fil tampongen fungerar om man inte äter regelbundet

  • Haskel
    Anonym (Filmjölk) skrev 2014-03-20 22:39:00 följande:
    Inte mot illaluktande flytningar?
    Jo, det hjälper ofta mot illaluktande flytningar.

    Slidan ska vara sur, och ha en viss sorts bakteriekultur, vilket skyddar mot ovälkomna bakterier/baciller. Sveda, kliande, och illaluktande flytningar är tecken på att elaka bakterier tagit sig in. Filmjölk är sur och innehåller samma bakteriekultur som slidan. Surheten och "goda" bakterier återställer slidans ph, vilket tar död på de "onda" bakterierna.
Svar på tråden filmjölk på en tampong?