• Anonym

Hjälp i hemmet från soc/familjeenheten?

Vad innebär det att få hjälp i hemmet från socialen/familjeenheten? Har en liten sexmånaders och har lite svårt att få ihop vardagen. Har nu själv ansökt om att få hjälp, vad kommer att ske? Jag känner mig väldigt skamsen och skämsig över det här, att jag inte helt klarar av föräldrarollen. Nån som vet vad exakt de kommer att göra?

• Svar på tråden Hjälp i hemmet från soc/familjeenheten?
  • Anonym

En släkting till oss har en sk "hemma-hosare" som kommer några timmar ett par gånger i veckan.

Tror att de följer med på promenader, lagar mat. Bara umgås med dig och ditt barn samt hjälper till lite hemma.

Enligt mig verkar den lilla familjen tycka jättebra om sin hemma hosare och ser det som lite hjälp, stöd och avlastning.

Måste bara få säga, STARKT GJORT av dig att söka den hjälp som behövs!

• Anonym

Jag mår inte så bra. Har lite folkfobi och börjat äta antidepressiva, så jag sa till inom psykiatrin om de kunde hjälpa mig med detta, visste inte heller först att man kunde få hjälp och stöd. Kan inte rå för att jag bara känner mig lite misslyckad och att man får en stämpel på sig, fast jag är ju otroligt tacksam över om jag kan få hjälp, allt jag vill är ju att mitt barn skall få det allra bästa.

Svar på tråden Hjälp i hemmet från soc/familjeenheten?