• Kjell2

Kommer jag förlora min dotter? Hjälp!!

Anonym (Tröttpappa) skrev 2014-03-24 07:44:29 följande:

Ja jag har fått den uppfattningen med men en mamma är ju en mamma liksom och hon är själv helt övertygad om att jag är en usel pappa. Jag är inte så bra på att försvara mig själv :(

Men tack, behöver höra sånt här..

Sluta försvara dig själv. Ta hjälp av ett proffs som gör det åt dig.
  • Kjell2
    Anonym (Tröttpappa) skrev 2014-03-24 10:06:13 följande:
    Kan man använda SMS? Är inte det att sänka sig till hennes nivå, vill inte att någon ska se det som ett försök till svartmålning. Har en del SMS där hon kränker mig och min förmåga som far.

Kolla med ditt ombud
  • Kjell2
    Anonym (Tröttpappa) skrev 2014-03-24 10:11:13 följande:

Men hur? Är så upptagen med att försvara mig och ta hand om dottern :(

Ta det med ditt ombud. Diskuttera en plan och lite olika handlingsalternativ och jobba sen efter den.
  • Kjell2
    Anonym (Tröttpappa) skrev 2014-03-24 16:18:26 följande:
    Har god kontakt med ombudet, ska ta upp det här med SMSen så får vi se.

Kan inte någon beskriva hela händelseprocessen från utredning till rättegång?

Och återigen TACK för alla svar!

Ditt ombud.

Men det börjar med lite skriftväxling där ni får säga vad ni vill och varför. Vid någon punkt blir socialen inblande för att göra en utredning. Ni kommer bli skickade till familjerätten för att komma överrens där. Funkar inte det blir det en första förhandling där domaren kommer försöka tvinga er att komma överrens. Går inte det blir det en några veckor senare huvudförhanling varefter domstolen bestämmer om det ni yrkat på.
  • Kjell2
    Anonym (Tröttpappa) skrev 2014-03-24 16:29:15 följande:
    Tack. Hon vägrar att samarbeta så antar att det kommer gå till rättegång hyfsat snabbt. Hade varit trevligt med en sommar utan det här hängande över mig och dottern.

Är under utredning nu, du har inte lite info om vad de kollar och vad de tar med under sin sammanställning?

Många blir mer samarbetsvilliga när de inser att ett domslut kan gå åt andra håller eller inser att det kan användas som fördröjning.

De kollar på saker som boende, nätverk, möjligher att uppfylla barnet behov, vad barnet tycker och vill, förankring, syskon, skola, vad föräldrarna tycker och vill mm.
  • Kjell2
    Anonym (Tröttpappa) skrev 2014-03-25 16:36:13 följande:
    Ja jag hoppas verkligen du har rätt men tror inte hon kommer ge sig förrens hon känner att hon "vunnit".

När barnet blir 18 tar det i alla fall delvis slut..
Svar på tråden Kommer jag förlora min dotter? Hjälp!!