Det värsta du varit med om vad gäller barnkalas?
När jag gick i fyran bjöd jag hela klassen på kalas två veckor innan jag fyllde år (fyller år på hösten), alla hörde av sig och kunde komma. Sen två-tre dagar innan delade den populäraste tjejen ut egna inbjudningar till alla, där det stod att på samma dag som mitt kalas var skulle hon fira sitt i efterhand trots att hon fyllde år på våren. Resulterade i att alla började ringa och säga att de inte kunde komma.. Slutade med att jag låg i sängen och var otröstlig tills min mamma ringde och pratade med hennes mamma, som kom fram till att tjejen var avundsjuk för att hon inte hade hunnit haft något kalas när hon fyllde år.
Andra gången var när jag fyllde 14-15, släkten skulle komma och jag bjöd min bästa vän och hade sett mer fram emot att hon skulle träffa min släkt än att fylla år. Vi pratade varje dag och hon sade iallafall att hon såg fram emot det. På min födelsedag när alla gäster började komma försökte jag få tag på henne (vi bodde inte långt ifrån varanda) men fick inget svar. När allt väl kommit igång så skrev hon att hon inte kunde och var sjuk. Blev såklart besviken men vad kan man göra, tänkte jag. Dagen efter (en måndag och vi gick i samma skola) berättade hon om hur kul hon hade haft med våra andra gemensamma vänner och frågade vart jag hade varit, men kom på sig själv och sa "ajuste du fyllde år..". Fick ett förlåt sms på måndags kvällen att hon hade skuldkänslor och svarade att jag fyller år nästa år också. Efter fler saker som hände på vägen bröts vänskapen och hon blev inte bjuden till nästa släktkalas vilket jag är glad över idag.