Inlägg från: Anonym (Alla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alla)

Det värsta du varit med om vad gäller barnkalas?

Jag har inga dåliga minnen från något kalas från när jag var liten. Hade själv inte barnkalas mer än någon gång vad jag minns.

Det värsta jag varit med om nu, när det gäller min son som är 4 år, är nog att vi efter att kalas fick vinterkräksjukan. Fick veta att alla som varit där hade blivit sjuka. Men jag tycker mest synd om de som hade kalaset, att behöva ha det på sitt samvete. :) Men det är inget ont blod för det. Det är sånt som händer.

Vår son har ännu inte haft något kalas för kompisarna, bara familjen. Han uttryckte ingen vilja att ha det i år heller så vi struntade i det. Han har inte ens nämnt att han vill ha kalas men det kommer väl nästa gång.

Det där med inbjudningar tycker jag är jättesvårt. Vi har inte plats att bjuda alla och ha kalas hemma och har inte koll på om det finns någon lokal att hyra i närheten. Sonen fyller dessutom på vintern vilket försvårar, annars hade man bara kunnat vara ute i någon park eller liknande. Trenden jag har sett bland övriga föräldrar på förskolan är att de bjuder in med bara några dagars varsel vilket automatiskt leder till ett större bortfall. :)

Än så länge är min son så liten men jag får ont i magen för alla de barn i skolan som inte blir bjudna. Jag tycker att man som förälder har ansvar att lära sina barn värderingar och allas lika värde. Jag tycker inte att man gör skillnad på folk. Antingen bjuder man bara 4-5 av de närmsta eller alla. För oss kommer det nog bli att bjuda alla eftersom sonen umgås med de flesta.

Svar på tråden Det värsta du varit med om vad gäller barnkalas?