• Godispåse

    Bästa ergonomiska bärselen till nyfödd på sommaren?

    Väntar andra barnet i början av juni och tänkte investera i en ordentlig (ergonomisk) bärsele. Har en trikåsjal som jag tänkte använda mest första tiden men vill ha en sele som är lätt att ta på som komplement, mycket för mannens skull som inte är så förtjust i att använda sjal. Eftersom det är sommartider vill jag inte ha en sele som kräver speciellt spädbarnsinlägg. Jag har varit inne på Boba 4g, Manduca och Beco gemini men kan inte bestämma mig för vilken som verkar bäst... Har tyvärr ingen butik i närheten som säljer dessa och kan därför inte testa innan. Nån som har erfarenhet av någon av dessa selar och kan vägleda mig?

  • Svar på tråden Bästa ergonomiska bärselen till nyfödd på sommaren?
  • Flickan och kråkan

    Vilken som är bäst beror huvudsakligen på bärarens kroppsform . Vi har en boba och en manduca här hemma (och ett par andra). En passar sambon. En passar mig.

  • DerKeks

    Jag använder Ergobaby med min tjej. Med "infant inlay" kunde jag använda bärselen redan från början och hon älskar den. Den är ergonomisk, eftersom vikten fördelas på höfterna och inte axlarna. Nackdel är att du inte kan vända bebisen framåt, men när hon blir äldre ska hon få sitta på ryggen och då ser hon också.
    Jag ska nu testa vagn (hon är 4m) och vi får se hur det går.

Svar på tråden Bästa ergonomiska bärselen till nyfödd på sommaren?