• Redaktör

    Får du jobba hemifrån?

    Idag är det Jobba hemma-dagen. Den arrangeras av ett stort antal företag, som vill uppmuntra till ett "flexibelt arbetssätt". Hur ser det ut på din arbetsplats? Har du ett jobb där det är helt omöjligt att arbeta hemifrån eller är det tvärtom - uppmuntras du att jobba hemma? Vad tycker du om att jobba hemifrån, bra eller dåligt?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-26 09:05
    Här kan man läsa mer om initiativet:

    www.detnyaarbetslivet.se/2014/01/24/jobba-hemma-dagen-2014/

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Får du jobba hemifrån?
  • Millan83

    Vissa delar av min arbetstid, de timmar jag har privata sångelever, är hemifrån. Men jag jobbar också på en skola så då blir det svårt. Mina sångjobb är också rätt svåra att klara hemifrån!

  • Anonym (Kockerska)

    För min del är det ganska omöjligt att jobba hemifrån. Det blir nog ganska svårt att ge gästerna sin frukost/lunch hemifrån ;)

  • Mrs Green

    Jag kan jobba hemma om det behövs, men vi föredrar att alla är på kontoret för att vi tycker att vi samarbetar mycket smidigare då.

  • CeeJay

    Absolut, jag jobbar hemifrån väldigt ofta, sedan ett år tillbaka. Ibland jobbar jag hela veckor hemma, ibland är jag på kontoret 2-3 dagar per vecka. Har stor möjlighet att lägga upp jobbet som jag vill beroende på "mitt behov".

  • Anonym (")

    Jobbar hemifrån sedan 3 år.
    Detta är troligen det mest destruktiva och oekonomiska sättet att få sitt arbete utfört.

    All socialkontakt försvinner, du arbetar bo och lever i samma hem.
    Borde totalförbjudas enl mig.
    kontakt mellan människor är en nödvändighet för att drivas framåt.

    BOJKOTTA ARBETE HEMMA Demon

  • Mercurialis

    Tidigare i år fick vi jobba hemifrån en studiedag, eftersom det skulle komma mycket snö i kombination med starka vindar. Men i normalfallet fungerar det inte att jobba hemifrån som lärare.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Aniiee

    Yupp, jag gör som jag vill, om jag inte ska ut på något möte. Skönt, tycker jag, skulle bli nipprig om jag var tvungen att vara på ett socialt 8-16 jobb...


    I am a citizen of the world. - Sylvia Beach
  • Jennie med ie

    Eftersom jag är förskollärare och jobbar på förskola, har vanlig fskl-tjänst så att säga, är det rätt svårt att ta med jobbet hem. Minst sagt Vissa arbetsuppgifter kan göras hemma, som t ex läsning av litteratur eller förberedelser för samtal, men det finns också avsatt tid för detta i schemat så det är sällsynta undantag att vi liksom "officiellt" gör det hemma och får betalt för det. Sen gör vissa en del på fritiden oavlönat liksom, men det har jag slutat med.


  • modsey

    japp en del av jobbet kan jag göra hemma , men en del kräver min fysiska närvaro på något ställe.
    Skulle nog kunna jobba hemifrån mer och eg så skulle jag vilja det i högre omfattning, men det är inte riktigt så vanligt i den kultur jag arbetar inom. Men tror att trenden vänder då fler efterfrågar det!

  • Anonym (tjänsteman)

    Jag kan stuva om några timmar och ta dem hemma när det behövs, men jag har ingen fast tid när jag arbetar hemma. Ett fåtal seniora medarbetare på arbetsplatsen har fått lov att jobba en dag i veckan hemifrån.

    Min man arbetar hemifrån 1-2 dagar i veckan pga långpendling till jobb.

  • elyse

    Som förskollärare sker det primära arbetet på förskolan. Det mesta av planeringen också. En hel del obetald övertid sker däremot hemma... Visst, det är helt upp till mig hur mycket jag vill engagera mig, men när man är van vid att ha fyra timmars enskild planeringstid (Ja, jag hade det på mitt första jobb) är det svårt att halvera eller helt enkelt lägga ned när det gäller att fixa eget material, ta hand om barnens egna pärmar, rama in teckningar...

  • Josephine96

    Brukar jobba hemifrån en gång i veckan, praktiserar på museum och just nu håller jag typ bara på att göra research för ett event

  • Aniiee
    Intelligent att länka till en video som länkar till en hemsida som inte finns..... För övrigt låter det deffinitivt på videon som något slags pyramidspel...... Och att du reggade dig ett par minuter innan du länkade säger jag inget om.....
    LindaAnt skrev 2014-05-19 23:03:00 följande:
    För er som verkligen vill bara jobba hemifrån: 

    IxI&

    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
Svar på tråden Får du jobba hemifrån?