• Anonym (Kaffedraken)

    Mitt i förlossningen, bli galen och kräva snitt? Vad händer?

    Jag är rätt tidig i min graviditet (v.12) och har inte riktigt tänkt på förlossningen än, men på inskrivningen kom min förra upp på tal och det blev väldigt mycket tårar och det kändes jobbigt.
    I vecka 22 ska jag få tid att "prata med någon" sa bm.

    Kan inte sluta tänka på det nu. Har panik. Tror inte att jag kommer få ett beviljat snitt.
    Är även för mesig att säga något, kommer att ta upp det alternativet men jag vet ju att de kommer att leda in på vaginal förlossning hela tiden.

    Tänkte på vad som hade hänt under min första förlossning, om jag hade ballat ur och skrikit att jag ville ha ett snitt? Det gick jäkligt snabbt och jag fick inte veta vad som hände och plötsligt springer det in flera personer in i rummet och ska ha ut barnet. Håller dom en med våld då, och tvingar en? Antar det.. 

  • Svar på tråden Mitt i förlossningen, bli galen och kräva snitt? Vad händer?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Har du fött barn innan eller? Nej dom kommer antagligen inte göra snitt för att du kräver det under förlossningen. Det skulle vara om barnet inte kom ut eller andra problem. Men under en normal förlossning så gör dom inte snitt mitt i allt.

  • Anonym (Kaffedraken)
    viseversa skrev 2014-03-27 12:40:54 följande:
    Har du fött barn innan eller? Nej dom kommer antagligen inte göra snitt för att du kräver det under förlossningen. Det skulle vara om barnet inte kom ut eller andra problem. Men under en normal förlossning så gör dom inte snitt mitt i allt.
    Om du inte varit på auroraträff innan och fått ett snittkontrakt då kan man få snitt efter ett visst antal timmar av värkar om man just då känner för det.
  • Anonym (Kaffedraken)

    det är nog väldigt vanligt att kvinnor får total panik under förlossningen och skriker "skär ut den bara!!"
    dom kan ju inte snitta alla som säger så.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har 2 väldigt snabba förlossningar bakom mig. Första tog ca 4 timmar, andra tog ca 2 timmar. Mitt i andra fick jag en chock då det gick så snabbt, låg o skakade o hade mig o skrek med hela lungorna "SNITTA UT UNGEN. SNITTA UT UNGEN" men dom svarade lugnt o sansat att dom inte kunde göra så "JOOO DET KAN NI" skrek jag tillbaka. Är lite rädd denna gången (gravid med tredje barnet) att det kommer att gå så snabbt så jag inte hinner med själv o får en chock igen :-/


    Jag Älskar Min Fina Familj
  • Anonym (Kaffedraken)
    TeamCaz skrev 2014-03-27 12:57:27 följande:
    Jag har 2 väldigt snabba förlossningar bakom mig. Första tog ca 4 timmar, andra tog ca 2 timmar. Mitt i andra fick jag en chock då det gick så snabbt, låg o skakade o hade mig o skrek med hela lungorna "SNITTA UT UNGEN. SNITTA UT UNGEN" men dom svarade lugnt o sansat att dom inte kunde göra så "JOOO DET KAN NI" skrek jag tillbaka. Är lite rädd denna gången (gravid med tredje barnet) att det kommer att gå så snabbt så jag inte hinner med själv o får en chock igen :-/
    Tycker du ska prata med någon och isåfall planera ett snitt för man kan ju inte garantera snitt mitt i förlossningen, man kan ju inte snitta när bebisen nästan är ute.

    ska snart få mitt tredje  barn också, vet själv hur jag  bett om ett snitt mitt i alltihop, är väldigt förlossningsrädd men barnet måste ju ut och det viktigaste är ju att barnet mår bra.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Emmalinnéa skrev 2014-03-27 13:41:57 följande:
    Tycker du ska prata med någon och isåfall planera ett snitt för man kan ju inte garantera snitt mitt i förlossningen, man kan ju inte snitta när bebisen nästan är ute.

    ska snart få mitt tredje  barn också, vet själv hur jag  bett om ett snitt mitt i alltihop, är väldigt förlossningsrädd men barnet måste ju ut och det viktigaste är ju att barnet mår bra.



    Jag tog upp detta om min andra förlossning för min bm i måndags, berättade om hur snabbt det gick o att jag är rädd för att det ska gå ännu snabbare o att jag hamnar i chock igen. När huvudet var halv vägs ute så stängde jag igen benen vilket kunnat orsaka stora problem för min son om inte barnmorskorna varit snabba med att bända isär dom igen, stängde även igen när huvudet var ute. Men min bm sa då att jag skulle föda vaginalt o när det gått så fort så är jag som gjord att föda barn. Inte riktigt det man vill höra i sådana tillfällen
    Jag Älskar Min Fina Familj
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tror dom får den ordern ganska ofta. :p Jag själv (som aldrig velat eller vill ha snitt) sa mot slutet att nu får ni fan ta ut ungen den andra vägen, snitta mig eller vad ni vill. :p Men jag är glad att dom inte gjorde det. Jag tror inte att dom tar hysteriska kvinnor i krystvärkar helt på allvar när det kommer såna ord. Jag hade fö en jättebra förlossning och längtade till nästa gång. Men ett tag tyckte jag fan att det fick vara nog för jag var trött. :p


    Mamma till Elise och Vilgot - www.vargaaa.blogspot.com
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jaha, fan.. jag måste ta tag i det.. ska ju bli kallad till aurorasamtal eller vad det heter pga av min förra förlossning.. känner mig så himla liten bara.. varför ska just jag få ett KS? Det finns ju dom som varit med och övergrepp eller spruckit sönder helt och hållet.. vem är jag då och ska få det..
    Men samtidigt måste jag ju lyfta fram frågan.. förhoppningsvis har jag fått lite mer kött på benen då.. eller så har rädslan och oron eskalerat så pass mycket innan dess att jag inte kan göra annat än att gråta hela tiden.. :(
    Usch om man bara kunde få en garanti att denna förlossning inte blir lika som med ettan eller värre.. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag sa åt dem att de skulle göra kejsarsnitt när förlossningen pågått ett tag. Jag kände att det inte gick framåt och hade krystvärkar trots att barnet inte trängt ner nästan något. De sa förstås nej. Några timmar senare förlöstes mitt barn med akut kejsarsnitt. Det hann aldrig att bli någon fara för oss. Man får lita på att de har koll men jag är redan orolig för nästa förlossning. Att ingen lyssnar på ens instinkt....

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (ks) skrev 2014-03-27 12:20:08 följande:
    Tänkte på vad som hade hänt under min första förlossning, om jag hade ballat ur och skrikit att jag ville ha ett snitt? Det gick jäkligt snabbt och jag fick inte veta vad som hände och plötsligt springer det in flera personer in i rummet och ska ha ut barnet. Håller dom en med våld då, och tvingar en? Antar det.. 
    Jag skrek av total smärta i 6 timmar samt att det inte hänt något på 5 timmar, men jag fick inte snitt förns efter som sagt, 6LÅÅÅÅNGA timmar......
Svar på tråden Mitt i förlossningen, bli galen och kräva snitt? Vad händer?