• Äldre 30 Mar 22:52
    1900 visningar
    9 svar
    9
    1900

    Finns det pålitliga alkomätare?

    Som rubriken lyder, finns det pålitliga alkomätare för hemmabruk? Någon som kan tipsa om en sådan?


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Svar på tråden Finns det pålitliga alkomätare?
  • Äldre 30 Mar 22:53
    #1

    Om du lägger några tusen kan du få en lika pålitlig som polisen använder. Observera att inte ens den är pålitlig då man alltid måste kompletera med blodprov eller utblås i en störra maskin.

    Vill du bara lägga några hundra är det ingen idé.

  • Äldre 30 Mar 22:53
    #2

    Dräger som polisen kör med kan man som privatperson också köps! Dyra men det är det värt!

  • Äldre 30 Mar 22:55
    #3

    Hmm, hade hoppats på att det fanns nån pålitlig som inte kostade flera tusen


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Äldre 31 Mar 18:02
    #4

    Det enklaste och billigaste är att ge fan i att köra om man är det minsta osäker, lätt.

  • Äldre 31 Mar 18:35
    #5
    Ulf Harrys Farsa skrev 2014-03-31 18:02:07 följande:
    Det enklaste och billigaste är att ge fan i att köra om man är det minsta osäker, lätt.
    Tänkte att jag skulle slippa nån sån kommentar då den är så löjligt onödig.

    Dagen efter tycker jag så gott som alltid att jag är okej att köra framåt eftermiddagen, mår helt okej. Men det skulle ju vara förbannat onödigt att bli tagen i en kontroll då.
    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Äldre 31 Mar 22:02
    #6
    Madida skrev 2014-03-31 18:35:10 följande:
    Tänkte att jag skulle slippa nån sån kommentar då den är så löjligt onödig.

    Dagen efter tycker jag så gott som alltid att jag är okej att köra framåt eftermiddagen, mår helt okej. Men det skulle ju vara förbannat onödigt att bli tagen i en kontroll då.
    Varför va den onödig, för att du vill ut och köra så fort du nyktrat till, sen att man är en sämre bilförare upp till 2 dygn efter en fylla är ju en annan sak.
  • Flaskp­ostare­n
    Äldre 31 Mar 22:04
    #7
    Ulf Harrys Farsa skrev 2014-03-31 22:02:49 följande:
    Varför va den onödig, för att du vill ut och köra så fort du nyktrat till, sen att man är en sämre bilförare upp till 2 dygn efter en fylla är ju en annan sak.
    Du låter då som en riktig alkis om du är full 2 dygn efter en fylla Drömmer
  • Äldre 31 Mar 22:18
    #8
    Ulf Harrys Farsa skrev 2014-03-31 22:02:49 följande:
    Varför va den onödig, för att du vill ut och köra så fort du nyktrat till, sen att man är en sämre bilförare upp till 2 dygn efter en fylla är ju en annan sak.
    Hur mycket super du egentligen? 2 dygn efter en fylla?!
    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Äldre 1 Apr 20:43
    #9

    Jo det var ju precis det jag skrev...

Svar på tråden Finns det pålitliga alkomätare?