Inlägg från: Winterbaby |Visa alla inlägg
  • Winterbaby

Bebis i dec 2014

Hejsan! 
    Plussade igår och har BF NYÅRSAFTON, hahaha! Glad
    Nu är jag lite nyfiken på hur ni andra tänker kring det här med att vara född riktigt tidigt på året eller riktigt sent?
  • Winterbaby
    Allelie1979 skrev 2014-05-02 21:15:16 följande:
    Hej! Åkte till gyn akuten igår efter som jag fick lite blod när jag torkade mig, samt ont i magen.. Eftersom jag fick ett missfall i januari så blev jag jätterädd. Så därför åkte jag och min sambo in när det väl var vår tur så tog de massa prover sen gjorde det ett vul de såg hinsäcken men kunde inte se om de va nå liv ännu... Hon sa att det var vanligt eftersom jag bara är i v 5. Så ska dit i morgon och ta ett till prov.. Men denna väntan är jobbig, men har fortfarande grav symptom och hon såg ingen blödning.. Så hoppas att allt är ok.. Vill och tror de ska gå bra... Någon som varit med om det????

Känner igen rädslan. Hoppas du får nån sömn inatt och håller tummarna för att det ska gå bra for dig imorn!
  • Winterbaby
    MySecret skrev 2014-05-09 09:10:17 följande:
    Jag är född den 29/12 (kom innan bf). Det är typ när man ska fylla 18 o så som det är tråkigt att behöva vara sist. Annars är det mest alla andra som tycker synd om en. Fördelen är ju att när alla ens jämngamla fyller 40 så är man ju själv 39 ett bra tag till :p

Hahaha, tack vilket bra svar!
    BF 31 dec. 2014
  • Winterbaby
    Allelie1979 skrev 2014-05-04 01:13:18 följande:
    Det såg ut som de skulle nu såg de foster struktur vilket verkade vara bra :).. Så nu hoppas jag att det går bra

Tummen upp!
    BF 31 dec. 2014
  • Winterbaby
    AX87 skrev 2014-05-05 19:23:07 följande:
    Någon som känner av illamående? Själv har jag lite till och från. Dock tror jag att jag redan börjat känna av foglossning. Inte roligt alls och jag ska börja jobba igen 2 juni inom industrin. Har en känsla av att det kommer jag inte klara av länge eftersom jag inte ens kan gå på stan i två timmar.

Ja du, häromdan kom illamåendet. Inte så att jag kräks men känns som jag förätit mig, lite småont i magen och uppblåst känsla. Det hjälper mig att småäta knäckebröd, äpple och så har jag börjat med vattenflaska. Dricker annars väldigt dåligt men det hjälper att ha den till hands nu.
    BF 31 dec. 2014
  • Winterbaby
    Frida N skrev 2014-05-09 09:53:19 följande:
    Hej!

Här hoppas jag in :)

Väntar mitt första barn, BF 4 december!

Grattis och välkommen!
    BF 31 dec. 2014
  • Winterbaby

Behöver lite tips på mat! Är illamående mest hela tiden, dygnet runt och bör jag småäter hjälper det tillfälligt. Jag är lite överviktig, så vill ha förslag på vad jag kan mumsa på utan dåligt samvete. Hittills är det blåbär, nötter, baby bell ost och olika typer av tunna knäcke som gäller. Vad äter ni?

BF 31 dec. 2014
  • Winterbaby

Nån som känner av förändringar i lufttrycket? Magen känns så mycket "tyngre" idag om ni förstår hur jag menar.

BF 31 dec. 2014
  • Winterbaby
    Jessbox skrev 2014-06-08 11:48:18 följande:
    Är det någon mer här inne som har börjat fundera på barnvagn? Vi bor på landet så vi behöver en stabilvagn som klarar terräng men samtidigt är de en fördel om den är smidig då vi har två hundar som också ska kunna åka med i bilen :)

Hej! Nä kolla har vi inte vågat göra än. Är försiktigt optimistisk om denna graviditet efter missfallet i mars. Men vi pratar lite om det iaf. Vi kommer nog att köpa en begagnad. Det verkar ju så himla dyrt med de som är testade med goda betyg i säkerhet, samtidigt som den behöver vara smidig och cv lätthanterlig. Jag har en en diagnos som bla gör att mina muskler måste jobba tre så mycket som alla andra. Så mycket fokus kommer ligga på en lätt och smidig vagn.
    BF 31 dec. 2014
  • Winterbaby
    Jean89A skrev 2014-06-13 06:58:37 följande:
    Är det någon mer än jag som tycker att alla kläder känns väldigt obekväma och spänner?,

Håller med dig! Är inte den som brukar trivas i klänning men nu är det ganska skönt, blir ju inget som stör runt magen. Har provat leggins och mammabyxor men de som inte sitter åt, kastar ner så att jag måste gå och dra upp dem hela tiden.
    BF 31 dec. 2014
  • Winterbaby

Dagens inskrivning avklarad, jippie! Nu är man liksom "med i rullarna" så att säga.
    Fick bra kontakt med min bm och fick massa tider inbokade framöver. Nästa vecka ska jag visst på "glukosbelastning" och även få träffa en läkare. RUL sista juli, känns som evigheter dig!!! =)

BF 31 dec. 2014
  • Winterbaby
    Gevaliacoffee skrev 2014-06-25 13:24:32 följande:

inskrivning avklarad. Ett UL avklarat. Prover för järn osv avklarat och inbokad glukosbelastnings test samt det riktiga UL . Nu börjar det dra framåt. Vi har tittat på vagn men köper inte det än (har bara sitt agn kvar från de andra) denna gången blir det en begagnad vagn och troligen Emmaljunga då vi har bäst erfarenhet av kvalité på dessa. Magen börjar växa och 2 kg upp visade vågen. Börjat knapra extra vitaminer med mycket järn men blir snart rena järntabletter. Fortfarande illa mående och mycket halsbränna.. mer andfådd vid aktivitet. Känt av bebisen ett par gånger i magen nu.

Oj, känner du bäbisen redan? vilken vecka är du i? Jag hade inskrivning förra veckan och glukosbelasnnigen igår (urk!). Själv går jag in i v 14 imorn och funderade just idag på hur man känner att den lille lever där inne.=)
    BF 31 dec. 2014
  • Winterbaby
    Jean89A skrev 2014-06-25 15:49:56 följande:
    Vilken vecka är du i??

Mitt illamående slutade på dag vecka 14+0 så himla skönt nu är ja i vecka 16 känner mig piggare men som du säger väldigt lätt andfådd cykla några meter och kan knappt andas haha! Ja vi har också tittat på vagn och velat lite fram och tillbaka först ville vi ha Emma ljunga men sen när vi va och tittade igen på vagnar så tycker vi brio är bättre inte alls lika tung och klumpig som Emma ljunga beror ju förstås på vilken modell man väljer men eftersom vi bor på landet så vill man ju ha något som är mest anpassat för de med!
    Haha, vi skulle kolla på annonser på Blocket förra helgen. Bara för att liksom börja spana på barnvagnar för framtiden.
    Så skulle vi på utflykt för att kolla in en av annonserna som verkade riktigt lovande. Det slutade med att  vi kom hem med barnvagn med sitt- och liggdel, skötväska och babyskydd. Schyst deal! LOL
    BF 31 dec. 2014
  • Winterbaby

Ska träffa läkaren på Kvinnohälsovården imorn. Bl.a för att ev boka fostervattenprov. Nån som gjort detta och nån som har några tips?
    Väntar vårt första barn så kan ju inte så mycket om sånt här och nätet är fullt med tvetydligheter.

BF 31 dec. 2014
  • Winterbaby

Jean89A, ja det är inte lätt det där med barnvagn. Ska hålla tummarna för att du ska hitta din snart! =)

Vi vet ju liksom inte så mycket om den biten, så vi börjar med en och så får man la byta upp sig, efter hand, antar jag.

Pratade med brorsans tjej (de har två barn) lite löst, ingen vet ju vår hemlis än. Men hon är alltså inne på sin elfte barnvagn! Asså, det låter ju helt sanslöst! Jag trodde innan att man kanske byter EN gång genom åren men elva gånger på två barn?

Vad är "bruklig" mängd barnvagnar per barn? Bara så jag får en hum om vad som väntar? Har svårt att tro att det ska gå åt 5-6 st/ barn! =)

BF 31 dec. 2014
  • Winterbaby

Då är det dags för fostervattensprov imorgon. Är riktigt nervös över morgondagen! Hur ont kommer det att göra?

Tänk om de hittar nåt?

Och tänk om det skadar lilla Knodden?

Kommer inte bli mycket sömn inatt!

BF 31 dec. 2014
  • Winterbaby

Ska på en liten kryssning imorgon, så håll tummarna för att hedgefonder inte blir sjösjuk. Det blir första gången för mig och de enda tre dagarna som jag har ledigt på hela sommaren.

• Winterbaby
    Gevaliacoffee skrev 2014-08-12 16:24:16 följande:

Hej.

Hoppas kryssningen går fint. Jag har flugit och åkt båt nu i sommar och det har gått bra. Vi har bokat en kryssning också nu i september. I går va vi på UL igen och fick ändrat Bf till 12 januari.... så troligen blir det en januari bebis.. har ju planerat snitt 1,5-2 veckor innan då mina andra barn velat ut tidigt. Så återstår att se vilket datum dom sätter på snittet

Tack kryssningen var helt ok. Jag blev sjösjuk på ditvägen men hemvägen gick ok. 
    Visst är det kul med RUL? Fick du något fint kort?

BF 31 dec. 2014
Svar på tråden Bebis i dec 2014