• Anonym (nattuggla)

Vad gör jag för fel på krogen? :-/

Jag får aldrig napp på krogen och jag förstår verkligen inte vad jag gör för fel. Hoppas någon snäll människa här kan ge mig tips.

Jag är en tjej, 30 år, men ser ut som 25 så tror inte min ålder är problemet. Jag är ganska kort (160 cm) och ser hyfsat bra ut enligt mig själv - stora blå ögon, tjocka läppar, långt lockigt brunt hår, timglasfigur med smal midja. Jag har testat olika sorters kläder, har oftast en röd klänning som slutar ovanför knäna med vid kjol, axelband och tight kring överkroppen. Har även testat ha en jättetight glittrig kortare klänning men ingen skillnad.

Jag går oftast ut med en eller två tjejkompisar och blir lite lagomt full. Den ena tjejkompisen är äldre än jag (35) och liten och blond, den andra är längre än jag och två år yngre än mig, utländskt utseende. Båda har lite hudproblem och jag tror inte att de anses jättemycket snyggare än mig eller något. De får alltid massor av killar efter sig även fast de inte ens försöker (ena tjejen har kille och andra är gift). Jag får ingen.

Jag brukar titta lite lagomt på killar, snegla och le lite försiktigt om jag får ögonkontakt, tittar inte för länge heller, tittar bort lite, tittar tillbaka typ... men det hjälper inte. Har även gått fram ibland när vi bytt lite blickar och sagt att jag tycker att han verkar gullig. Han ler och tackar, och går iväg. En gång bad jag om en kram och fick det, men sedan gick han.

Killar pratar enbart med mig om de är kompisar till de som stöter på mina kompisar, och då för att de måste typ. Näe, jag fattar inte vad som är fel. Hjälp? Jag vill också ha uppmärksamhet... Blir avundsjuk på alla tjejkompisar som säger att de måste knuffa bort killar på krogen... och sedan går de ut med mig och de bara "Meh vad konstigt, ingen verkar ju gilla dig? Vad skönt..." Nej jag tycker inte att det är skönt. Blir bara ledsen

• Svar på tråden Vad gör jag för fel på krogen? :-/
  • cirkusmusen
    Anonym (nattuggla) skrev 2014-04-03 21:44:16 följande:

Jag har tänkt att jag klär mig som en sådan med undantag för den glittriga klänningen då, men det kanske jag inte alls gör? Hur klär sig en sådan? I början så tänkte jag ju inte mycket på att få killar utan mest bara ha roligt med mina vänner. Men jag har börjat fundera nu på varför jag verkar anses så oattraktiv där. Jag är ju inte en desperat tjej annars så det gör väl inte så mycket men jag tycker att det är så underligt bara, vill ha en förklaring...
    Jag klär mig så. 

Lite smink, bara tunt lager foundation, lite rouge och lite mascara. Ingen ögonskugga eller något.
    Håret har jag utsläppt naturligt eller uppsatt i en knut.
    Sedan ett par enkla svarta jeans eller svarta strumpbyxor med en lite större tröja eller en chill klänning.
    Alltid platta skor, docs, nike eller converse :)

Inget puttinuttigt, glittrigt eller sådant. 
  • Utropstecknet

Du kanske ser bra ut med men har en trist personlighet eller utstrålning? Det är sällan de snyggaste som får mest uppmärksamhet utan de som har förtrollande utstrålning och härlig personlighet.

• CarinaL26

Jag brukar bara klä mig i stretchjeans som framhäver rumpan. Det räcker för att bli raggad på på krogen. Tyvärr får man lite för många händer på den också i samband med krogbesök. Obestämd

• UCharlotte

Om man kämpar på krogen men ändå inte får gehör, och det trots att alla är berusade, då skulle jag välja ett annat forum för mina raggförsök.

• Anonym (ytligt)

Håller inte med om att kläderna spelar någon roll , vill jag knulla en tjej så kommer kläderna åka av senare ändå och bryr jag mig inte ett skvatt om hon har på sig gucci eller en t-shirt från ÖB , man tittar mer på hennes figur än på hennes kläder. Det är inte direkt så att man ratar en tjej med gudomlig kropp bara för att hon har fula brallor.

Jag tror mer på vilken attityd man utstrålar , är man kåt på bekräftelse så märks det oavsett hur mycket man försöker dölja det , är man trygg och skiter i bekräftelse så märks det med , jag som kille får sällan napp när jag tokraggar , oftast händer det när man helst bara vill va ifred och ta en öl med polarna.

Varför det är så är en bra fråga , men varför ska du vara så passiv , varför inte ragga på killarna själv ?

• Fin

Skicka över en bild så får ja se TS :)

Men som sagt... ragga lite själv ;) Det är kul när nån tjej vågar ta initiativet Drömmer

• Anonym (Barkillen)
    Fin skrev 2014-04-04 15:45:40 följande:

Skicka över en bild så får ja se TS :)

Men som sagt... ragga lite själv ;) Det är kul när nån tjej vågar ta initiativet Drömmer

Tillägger: Men ragga för Guds skull inte genom att säga "Du verkar gullig" .(Vad svarar man på det egentligen? Och "gullig", killen är väl ingen kattunge heller? Och att be om en kram, jag skulle tycka det var konstigt, desperat och gå ifrån dig sen. Det finns liksom ingen fortsättning på en påtvingad kram, vad förväntar du dig att det ska hända efter det, eller hur ska samtalet (?) gå?
  • meadows

Prata med tjejer, flirta. Kanske hångla med nån. Det lär sätta fart på grabbarna Flört

• trebarsmamma

Gå ut med tanken på att du skiter i allt och alla, va trevlig när folk pratar med dig men visa inte för mycket intresse för nån kille. Sen be om en kram ehh jag som tjej hade till och med dragit därifrån. Ha inte tantkläder på dig, en röd klänning kan vara öite för mycket för krogen nu för tiden du är ju inte på en privat fest liksom utan krogen då är det kort tajt kjol med ett linne eller jeans med ett snyggt linne.

Svar på tråden Vad gör jag för fel på krogen? :-/