Att bli familjehem för en nyfödd
Anonym (NEJ!) skrev 2014-07-05 05:03:03 följande:
Det är väl fullkomligt SJÄLVKLART att det är ni som får multum för att ta hand om barnet ska köpa det barnet behöver?!
Ni är inte hans familj och kommer aldrig bli det hoppas jag - ni är typiskt sådana vidriga familjehem som motverkar pojkens hemflytt..
Han skulle varit hemma i sin trygghet med sina föräldrar om det inte vore för er.
Blir fruktansvärt upprörd när jag läser sånt här, hur kan det få gå till såhär?!
Och vet du, det kommer hans biologiska föräldrar ALDRIG att göra! Precis som min mans föräldrar som är lindrigt utvecklingsstörda, som heller aldrig sett min mans behov som barn eller ens vuxen. Där var det folk som reagerade under hans uppväxt, men ingen gjorde något. Man bara pratade bakom ryggen på dem. Idag som vuxen vill inte min man ha kontakt med sina föräldrar - och han önskar att han skulle ha sluppit växa upp med dem - att han skulle ha haft en normal familj att känna trygghet hos.
Vi har alla våra egna erfarenheter, och du verkar helt tydligt ha helt andra erfarenheter än dem som de allra flesta familjehem har. Dela gärna med dig av dem så att vi andra kan försöka förstå dig, istället för att skriva en massa oförskämdheter..