• Äldre 7 Apr 09:36
    11397 visningar
    16 svar
    16
    11397

    Maximera sin viktminskning

    Jag har kollat och läst runt lite överallt nu och kan ju konstatera att många viktminskningspiller går bort och fungerar inte, en del som endast innehåller matsmältande (koffein, chilifrukt, grönt té etc) och har en mättande effekt gör ju dock det. 

    Självklart så går man inte ned i vikt av att bara knapra piller, det behövs daglig motion och ändrade matvanor, MEN det finns ju hjälpmedel för att pusha på själva processen tänker jag. 

    Jag har kollat in en del olika produkter men vet inte riktigt vad man ska välja för detta, självklart vill man ha naturliga ämnen i det man stoppar i sig så ni som vet lite mer om sån hälsokost kan väl dela med er era tips och funderingar kring detta?

    Jag har kollat in en produkt som heter Aptiless som det står på den här sidan är framtagen av Lunds Universitet. Någon som har testat denna? http://www.halsorutan.se/viktminskning/aptiless.html 

    Spenat är ju nyttigt har man ju alltid hört och det är verkligen något jag inte äter numera alls, förr när jag var mindre så åt jag en hel del men nu blir det inte att jag gör det, verkar bara inte ha sprungit på det i affärerna. 

    Ska bli kul att får höra era synpunkter och tips om hur man kan maximera sin viktminskning!


    viktminskning, aptiless, matvanor
  • Svar på tråden Maximera sin viktminskning
  • Äldre 7 Apr 10:10
    #1

    Är med nyfiken

  • Äldre 7 Apr 10:21
    #2
    astors skrev 2014-04-07 10:10:19 följande:
    Är med nyfiken
    Vad skönt, då är vi två =)
  • Äldre 7 Apr 10:25
    #3

    Det finns inga piller som gör att man går ned i vikt så där är det viktigt att tänka om.

    Men visst finns det innehåll i piller som gör oss varmare, mer aktiva, mer på G, med mindre matsug och allt det där som mynnar ut i mer motion och mindre matintag. Men samtidigt gör de oss stressade, och stress kan göra oss feta.

    Så välj väl.

    Men absolut, lite piggelin-piller (som jag kallar det) är alltid trevligt för att pallra det lilla extra :)

    Det finns hur mycket som helst att välja och vraka emellan. Alla människor funkar olika så testa dig fram. Akta dig bara för substanser som kan göra dig deppig när de går ur kroppen.

  • Äldre 7 Apr 10:40
    #4
    UCharlotte skrev 2014-04-07 10:25:59 följande:
    Det finns inga piller som gör att man går ned i vikt så där är det viktigt att tänka om.

    Men visst finns det innehåll i piller som gör oss varmare, mer aktiva, mer på G, med mindre matsug och allt det där som mynnar ut i mer motion och mindre matintag. Men samtidigt gör de oss stressade, och stress kan göra oss feta.

    Så välj väl.

    Men absolut, lite piggelin-piller (som jag kallar det) är alltid trevligt för att pallra det lilla extra :)

    Det finns hur mycket som helst att välja och vraka emellan. Alla människor funkar olika så testa dig fram. Akta dig bara för substanser som kan göra dig deppig när de går ur kroppen.
    Jag behöver ju inte tänka om då jag skrev att man inte går ned i vikt av just piller utan i ett samband med motion och ändrade kostvanor ;) 

    Men tack för tipsen, vad för piggelin-piller har du testat? Min mage klarar inte av så mycket koffein som det är  i många sådana piller dessvärre =( 
  • Äldre 7 Apr 10:43
    #5
    UCharlotte skrev 2014-04-07 10:25:59 följande:
    Det finns inga piller som gör att man går ned i vikt så där är det viktigt att tänka om.

    Men visst finns det innehåll i piller som gör oss varmare, mer aktiva, mer på G, med mindre matsug och allt det där som mynnar ut i mer motion och mindre matintag. Men samtidigt gör de oss stressade, och stress kan göra oss feta.

    Så välj väl.

    Men absolut, lite piggelin-piller (som jag kallar det) är alltid trevligt för att pallra det lilla extra :)

    Det finns hur mycket som helst att välja och vraka emellan. Alla människor funkar olika så testa dig fram. Akta dig bara för substanser som kan göra dig deppig när de går ur kroppen.
    Jag har testat allt haha..nja nästan iaf.

    Men vettigast är nog att vända dig till träningssidorna och inte till viktminskningspreparatsidor.
    www.svensktkosttillskott.se
    www.mmsports.se

    Kika runt lite och läs på, både om innehåll och kommentarer. Finns ju en ganska stor mix av piller som innehåller olika mängder av allt.
  • Äldre 7 Apr 10:45
    #6

    Synefrin är ganska poppis. Om man inte vill mixa för mycket i ett piller.
    Men allt är relativt och alla reagerar olika.

  • Äldre 7 Apr 10:48
    #7
    UCharlotte skrev 2014-04-07 10:43:53 följande:
    Jag har testat allt haha..nja nästan iaf.

    Men vettigast är nog att vända dig till träningssidorna och inte till viktminskningspreparatsidor.
    www.svensktkosttillskott.se
    www.mmsports.se

    Kika runt lite och läs på, både om innehåll och kommentarer. Finns ju en ganska stor mix av piller som innehåller olika mängder av allt.
    Tack! Ska kika lite. Men har du testat Aptiless? Den innehåller ju spenat i pulverform och det sägs dämpa sötsuget, vilket kan ju vara kanon i mitt fall :D 

  • Äldre 7 Apr 10:52
    #8
    Sägs dempa - skulle jag inte tro på. Det finns riktiga undersökningar som tyder på att extra tillskott av crom/krom hjälper. Sen funkar saker som Slimex (slimex.se), för samma sak. Vet många som käkar dem med bra resultat, för mig funkar de dock inte alls då jag blir kall istället för varm *kocko-kropp*

    Jag har vare sig testat eller hört talas om spenatpulver i det syfte som beskrivs ovan. Fungerande saker brukar skrivas om i större skala. 
  • Äldre 7 Apr 11:03
    #9
    UCharlotte skrev 2014-04-07 10:52:13 följande:
    Sägs dempa - skulle jag inte tro på. Det finns riktiga undersökningar som tyder på att extra tillskott av crom/krom hjälper. Sen funkar saker som Slimex (slimex.se), för samma sak. Vet många som käkar dem med bra resultat, för mig funkar de dock inte alls då jag blir kall istället för varm *kocko-kropp*

    Jag har vare sig testat eller hört talas om spenatpulver i det syfte som beskrivs ovan. Fungerande saker brukar skrivas om i större skala. 
    Jag googlade lite på det nu och såg att det skrivits en hel del om det faktiskt. Så då bör det ju fungera om man ska gå efter din ekvation :D 

    Vad tokigt att du blir kall istället för varm :D Men alla är ju olika som du nämnde och det är väl det som gör det svårt för många tillverkare av dessa preparat att bevisa att det verkligen fungerar. 
  • Äldre 7 Apr 11:08
    #10
    daniellalundh skrev 2014-04-07 11:03:09 följande:
    Jag googlade lite på det nu och såg att det skrivits en hel del om det faktiskt. Så då bör det ju fungera om man ska gå efter din ekvation :D 

    Vad tokigt att du blir kall istället för varm :D Men alla är ju olika som du nämnde och det är väl det som gör det svårt för många tillverkare av dessa preparat att bevisa att det verkligen fungerar. 
    Bäst är om du har möjlighet att testa lite olika preparat i omgångar för att hitta det som funkar bäst för dig.

    Sen är dämpat sug för att äta mindre och gå ner i vikt, inte samma sak som att bli piggare och träna mer och gå ner i vikt, men det vet du ju. Så glöm inte att börja i änden vad du vill med de kosttillskott du jagar :)

    Jag personligen gillar att träna mycket för att få äta mycket *matvrak*
  • Äldre 7 Apr 12:59
    #11

    Jag undrar jag med så följer tråden lite och ser om nån kommer med nåt bra tips. Själv kört med burn tabletterna och funkade bra. Nu kör jag med tabletter från gymgrossisten plus byter ut måltider med dietfuel.

  • Äldre 7 Apr 13:20
    #12
    lovea01 skrev 2014-04-07 12:59:43 följande:
    Jag undrar jag med så följer tråden lite och ser om nån kommer med nåt bra tips. Själv kört med burn tabletterna och funkade bra. Nu kör jag med tabletter från gymgrossisten plus byter ut måltider med dietfuel.
    Jag har också kört med Burn tabletterna och de funkar bra en tid men jag kan inte heller äta såna längre pga det höga koffeinet och ämnena. Har fått magkatarr av dessa =( Så ska bli kul å se vad för tips som folk kommer med här, spenatkuren måste jag garanterat testa!
  • Äldre 8 Apr 13:15
    #13
    andol skrev 2014-04-07 13:20:34 följande:
    Jag har också kört med Burn tabletterna och de funkar bra en tid men jag kan inte heller äta såna längre pga det höga koffeinet och ämnena. Har fått magkatarr av dessa =( Så ska bli kul å se vad för tips som folk kommer med här, spenatkuren måste jag garanterat testa!
    Vad är det för tabletter? Är det socker i dom? 

    Spenat är bra och i allt grönt så finns det nyttiga ämnen som vi behöver få i oss mer, tror nyckeln till en bra viktnedgång är just det att äta mycket färsk obesprutat sallad och frukt så att vi får i oss dessa ämnen. 

    Sen så behövs det ju protein också självklart. Men spenatpulver hade jag inte hört talas om, ska nog ta och beställa en sån där och testa iallafall. Mer grönt åt folket! 
  • Äldre 10 Apr 10:17
    #14
    Ullebullen skrev 2014-04-08 13:15:53 följande:
    Vad är det för tabletter? Är det socker i dom? 

    Spenat är bra och i allt grönt så finns det nyttiga ämnen som vi behöver få i oss mer, tror nyckeln till en bra viktnedgång är just det att äta mycket färsk obesprutat sallad och frukt så att vi får i oss dessa ämnen. 

    Sen så behövs det ju protein också självklart. Men spenatpulver hade jag inte hört talas om, ska nog ta och beställa en sån där och testa iallafall. Mer grönt åt folket! 
    Nej inget socker dock stevia sötningmedel. Som ska vara betydligt bättre!
  • Äldre 17 Apr 16:13
    #15
    andol skrev 2014-04-10 10:17:05 följande:
    Nej inget socker dock stevia sötningmedel. Som ska vara betydligt bättre!
    Ja det är det verkligen, tack!
  • Äldre 6 May 07:29
    #16
    Bantningspiller - http://nplink.net/8cmv19f2 Jag förlorade 13 kg i mindre än 2 månader och övervikten kom aldrig tillbaka. 
Svar på tråden Maximera sin viktminskning