• pionflickan

    Finns denna typ av man?

    Av ren nyfikenhet så skulle jag vilja veta om denna typ av man finns.

    * Normalbyggd eller smal, tar hand om kroppen, inte tjock och inte heller bodybuilder.
    * Mellanblond/brun, mörkhårig eller rödhårig.
    * Måste åtminstone vara över 170 cm lång.
    * Inte hockeyröv
    * Inte långt hår
    * Ingen brat eller kostymnisse

    * Utemänniska, gillar natur och djur
    * Inte data- eller tvspelsnörd
    * Uppskattar film och musik men inte för djupt insatt så denne inte kan njuta av en enkel rulle med lågt betyg på imdb tex.
    * Inget sportfreak (alltså ska se på allt hela tiden)
    * Ingen internetnörd, ska helst knappt bry sig om fb och insta mm
    * Ingen porrsurfande runknörd för det är faktiskt så enormt avtändande! En riktigt man gillar/älskar sex fast med en riktig kvinna, en riktig man förstår att porrindustrin är ganska så vedervärdig.

    * Förstår att en kvinna på 30+ inte ser ut som modellerna i tidningarna och på tv, utan accepterar att det finns små skavanker
    * Värdesätter kärleken och tror på livslånga förhållanden
    * Inte sjukligt svartsjuk men ändå rädd om sin kärlek
    * Beskyddande och omtänksam mot sin kvinna
    * Välkomnar sin kvinna i allt i sitt liv, inga "grabbiga" resor eller kvällar där kvinnor är förbjudet utan tror på ett förhållande där vänskap står högt på listan mellan man och kvinna
    * Uppskattar en kvinna som är sig själv, inte följer mode eller står framför spegeln i timmar.
    * Förstår att även en kvinna rapar och fiser och behöver gå på toaletten UTAN att det ska förstöra sexighet
    * Gillar/älskar sex och att utforska och experimentera med sin kvinna, är öppen med vad han gillar inom sex
    * Ej ett analsexfreak och heller inte klädnypor i bröstvårtorna men lite dominans får gärna finnas
    * Tycker om kyssar och kramar

    * Kan snacka på ett djupare plan och analysera
    * Har sinne för humor, öppen och lättsam
    * Är vän med sina egna känslor och vågar visa dem
    * Är sig själv, inte någon som försöker vara som alla andra
    * Tror på trohet och förkastar otrohet och lögner!
    * Ej konflikträdd
    * Ej djurallergiker

    * Inte en partyprisse som super sig full varenda helg
    * Tar ej droger (snus och tobak räknas inte med där)

    * Har körkort och arbete
    * Vill ej ha barn eller har redan sedan tidigare
    * Har bra koll på ekonomin, inte har en massa skulder utan tar ansvar och sparar till det man vill köpa

    Så, finns han? ;P

  • Svar på tråden Finns denna typ av man?
  • kenneth768768

    Bra fråga, hur många rätt har de män du träffat haft hittills? Har du träffat nån med t.ex 34 av 35 och tänkt, "där var det nära".

  • Fröken Njuta

    Min man stämmer in på mycket men inte allt. Men det är klart att det finns ju säkert en sådan man men kanske inte så lätt att hitta.

  • användarnamnet är upptaget

    Jag kvinna () tycker det mesta stämmer på män jag träffat. Det var under mina studieår vid universitetet och inte med män utanför universitetet, vad nu det talar för. Det jobbiga var att när allt detta stämde, och man kanske blev intresserad och funderade på att inleda något dök det ideligen upp upp problem med att många killarna/männen i alltså i övrigt begåvade och mogna var sexister. tyvärr,, vilket var chockerande och traumatiskt . Det brast ofta just på den punkten av de  du nämner. Helt sjukt och tragiskt.

     Jag intresserade mig för inlägget nu främst kring det här med naturlighet och sexighet och kände för att skriva lite om det.

    Eftersom jag själv tycker det är äckligt och avtändande med dålig lukt passade jag bäst ihop med de som också tyckte det så att bägge höll sig fräscha och luftrummet fräscht.  Jag tycker det blandas ihop med kravet på naturlighet som absolut ska få finnas. Det är ju också naturlig att man tänder på olika saker som tex doft och tänder av på doft, som fisar och rapar och lukt efter nån på toan. Sedan om det sker av misstag är det förstås naturligt, men inget fel att man håller sådant borta från sin partner, det är ju inte svårt. Det lärde man sig tidigt att kontrollera i skolan tex och gör vi det inte offentligt nån annanstans, då behöver man ju inte tvinga på en partner för att det skulle vara oetiskt av honom att inte låta kvinnan vara naturligt fri. För mig är det olika saker.

  • TheCarioca

    Får erkänna att min sambo stämmer in på alla utom den med barn, vi har en gemensam 9 månaders :) Trodde inte dom männen fanns heller, men trot eller ej. Dom finns!

  • pionflickan
    kenneth768768 skrev 2014-04-12 12:09:29 följande:
    Bra fråga, hur många rätt har de män du träffat haft hittills? Har du träffat nån med t.ex 34 av 35 och tänkt, "där var det nära".
    Ingen. ;) När det kommer till kärlek så väger inte "bristerna" så mycket. Jag skulle visserligen inte vilja kalla det brister men fann inget annat ord. Det finns en del punkter i min lista som betyder väldigt mycket för att det ska tilltala mig men sen finns det punkter jag troligen skulle totalt strunta i om jag blev kär, som vissa utseendegrejer och detta med intressen. :)
    Gjorde detta mer för skoj skull för att se om "den perfekta mannen" kanske fanns.
    Min senaste kärlek stämmer in på 21 punkter och i honom var jag otroligt kär och vi hade ett väldigt roligt och kärleksfullt förhållande. Tyvärr så bedrog han mig.
  • Rakad Apa

    Hehe, vad fan är hockeyröv?


    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • pionflickan
    användarnamnet är upptaget skrev 2014-04-12 12:14:45 följande:
    Jag kvinna () tycker det mesta stämmer på män jag träffat. Det var under mina studieår vid universitetet och inte med män utanför universitetet, vad nu det talar för. Det jobbiga var att när allt detta stämde, och man kanske blev intresserad och funderade på att inleda något dök det ideligen upp upp problem med att många killarna/männen i alltså i övrigt begåvade och mogna var sexister. tyvärr,, vilket var chockerande och traumatiskt . Det brast ofta just på den punkten av de  du nämner. Helt sjukt och tragiskt.

     Jag intresserade mig för inlägget nu främst kring det här med naturlighet och sexighet och kände för att skriva lite om det.

    Eftersom jag själv tycker det är äckligt och avtändande med dålig lukt passade jag bäst ihop med de som också tyckte det så att bägge höll sig fräscha och luftrummet fräscht.  Jag tycker det blandas ihop med kravet på naturlighet som absolut ska få finnas. Det är ju också naturlig att man tänder på olika saker som tex doft och tänder av på doft, som fisar och rapar och lukt efter nån på toan. Sedan om det sker av misstag är det förstås naturligt, men inget fel att man håller sådant borta från sin partner, det är ju inte svårt. Det lärde man sig tidigt att kontrollera i skolan tex och gör vi det inte offentligt nån annanstans, då behöver man ju inte tvinga på en partner för att det skulle vara oetiskt av honom att inte låta kvinnan vara naturligt fri. För mig är det olika saker.
    Vill vara tydlig med att jag inte menar att det är okej att gå runt och fisa och rapa och inte bry sig. Jag fes inför min förra kärlek om jag var tvungen, annars kan man snyggt gå undan för inte fiser jag fritt ute bland folk. Aldrig! Däremot alltså, i ens hem, tillsammans med sin partner, så vill jag kunna fisa eller rapa om jag så måste. Jag syftar mer till män, som jag faktiskt stött på, som menar på att "nej kvinnor bajsar inte, usch vad äckligt, de fiser inte heller." Som att det skulle vara totalt onaturligt för en kvinna. Det är så jag menar. :)
  • pionflickan
    Rakad Apa skrev 2014-04-12 12:19:30 följande:
    Hehe, vad fan är hockeyröv?
    Rund fyllig putrumpa. Det är inget illa menat men jag kan bara inte med det på män, det tilltalar mig inte alls. Jag vet dock inte om det skulle vara avgörande. Säg att en man stämmer in på alla punkter utan hockeyröven, då skulle jag nog kunna lära mig att älska den där putrumpan också. ;P Men vid första anblick sådär så har jag troligt svårt för det.
  • mr me

    Skulle du själv klara av att leva upp till ens hälften av kraven om en man skapade en liknande lista?

    Själv tror jag att jag klarade att nå upp till omkring 25-30 av kraven, lite beroende på hur vissa av dessa är tänkta att tolkas.

  • Busungarna

    Min sambo stämmer in på allt, jag saknar dock att han ville lägga mer pengar på kläder osv och inte vara så förbannat snål. Jag är så trött på hans urtvättade kalsonger ibland att jag själv åker och köper en bunt till honom. Men det kan jag leva med.

    Sen önskar jag att han spelade lite mindre tvspel samt lärde sig att umgås med folk utan att det måste drickas alkohol.. jag jobbar på dom två sakerna.

Svar på tråden Finns denna typ av man?