• Forumvärd

    Har du bytt till sommardäck?

    Nu är det dags att byta till sommarsulorna på bilen.
    I morgon är det sista dagen du får köra med vinterdäck så hur ligger det till?
    Har du/ni bytt däck eller inte

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du bytt till sommardäck?
  • aleakim

    Bytte redan tredje mars då vi fick punktering på ena vinterdäcket ett par dagar tidigare. Tur för oss att vi bor i Skåne och inte Lappland så att det gick att göra det såpass tidigt :)


    BF/snitt: 17 april 2014. Efterlängtade lilla grabb
  • La Lola

    Jag har inte ens körkort men måste fråga; gäller den där regeln för hela Sverige?
    Urknäppt isf med tanke på det kan komma snö här i jämtland i april (snöade förra veckan) o jag tvivlar ju på att det är snöfritt längre upp i landet.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    La Lola skrev 2014-04-14 07:26:34 följande:
    Urknäppt isf med tanke på det kan komma snö här i jämtland i april (snöade förra veckan)
    Och nu snöar det ja...
    Sommardäck? Nä, känns jävligt fel.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • iceball
    La Lola skrev 2014-04-14 07:26:34 följande:
    Jag har inte ens körkort men måste fråga; gäller den där regeln för hela Sverige?

    Urknäppt isf med tanke på det kan komma snö här i jämtland i april (snöade förra veckan) o jag tvivlar ju på att det är snöfritt längre upp i landet.



    Nej, man får köra med vinterdäck om det behövs. Jag bor i Norrbotten och det finns inte en chans att jag byter nu.
  • nuharjagbytt
    La Lola skrev 2014-04-14 07:26:34 följande:
    Jag har inte ens körkort men måste fråga; gäller den där regeln för hela Sverige?
    Urknäppt isf med tanke på det kan komma snö här i jämtland i april (snöade förra veckan) o jag tvivlar ju på att det är snöfritt längre upp i landet.
    Man får alltid ha dubbdäck om det är vinterväglag.
  • Frontline

    Bytte till 1 april och det är så jefla skönt att ha sommarsulorna på...

    La Lola man får ha vinterdäcken på efter den 15 april om vinterväglag råder eller om det förväntas bli snö/halt...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • La Lola
    iceball skrev 2014-04-14 07:37:34 följande:


    Nej, man får köra med vinterdäck om det behövs. Jag bor i Norrbotten och det finns inte en chans att jag byter nu.
    nuharjagbytt skrev 2014-04-14 07:38:50 följande:
    Man får alltid ha dubbdäck om det är vinterväglag.
    Frontline skrev 2014-04-14 07:39:16 följande:
    Bytte till 1 april och det är så jefla skönt att ha sommarsulorna på...

    La Lola man får ha vinterdäcken på efter den 15 april om vinterväglag råder eller om det förväntas bli snö/halt...
    Tack o lov!

    Tack för era svar.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Har du bytt till sommardäck?