• Plina

    är det OKEJ att sterilisera sig vid 25?

    Jag är 23 och ska till veckan ringa till gyn psykolog för att boka tid om att kunna få bedömning inför en sterilisering. Jag vill inte ha barn, aldrig velat och kommer aldrig vilja.
    Tänkt mycket på vad min kille eller kanske nästa kille skulle säga men det är väl min kropp och mitt beslut. Han jag är ilag med vet att jag vill sterilisera mig men han vill kanske... Ha barn i framtiden. Känner att om han vill ha de så får han skaffa ny tjej.
    Jag VILL INTE ha barn!

    Tycker ni jag gör rätt i att vilja sterilisera mig efter jag kommit över 25års strecket?


    barn, sex, förhållande
  • Svar på tråden är det OKEJ att sterilisera sig vid 25?
  • Mercurialis

    Jag sade likadant, när jag var 23 år. Jag ville inte ha barn. Någonsin! Jag var alldeles övertygad om att jag aldrig skulle ha barn. Tack och lov hade jag inga planer på att sterilisera mig, eftersom jag ändrade mig några år efter att jag passerat 30-årsdagen.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • michimichi

    Onödigt ingrepp. Se till att alltid skydda dig istället! Jag säger inte att du kommer vilja ha barn i framtiden ,men som alla vet som förändras man i takt med åren och en dag kanske du står där och vill ha barn! 

  • gbgumman

    Inget att rekommendera. Det är mycket olika hur man ser på livet vid 25 och framåt. Men det jag har hört av en vän som just genomgått ingreppet att hon efter hennes typ av sterilisering kan bli gravid med assisterad befruktning.

Svar på tråden är det OKEJ att sterilisera sig vid 25?