Inlägg från: VickeVira |Visa alla inlägg
  • VickeVira

Så jobbigt. Anmälde fyllekörning.

Alltså jag hade velat veta hur din man svarar på frågan "om han kör ihjäl en hel barnfamilj på fyllan då, jag ska ändå inte lägga mig i eller?". Hur fan tänkte han där? HAN vill inte förlora sin bror men ANDRA ska minsann riskera livet för brorsans "rätt" att köra rattfull? Vet han inte att andra människor som förmodligen skulle mejas ner förr eller senare också är någons bror, syster, barn, mamma eller partner? Jag hade blivit asförbannad om min man surar på MIG för att jag stoppat hans bror från att köra ihjäl både andra och sig själv. Dessutom hade fyllot lika gärna kunnat ha dragit rätt in i en bergvägg och då hade din man verkligen blivit utan bror. Igen, hur tänker han egentligen?? Och gäller detta bara hans bror? Är det ok att anmäla människor som kör fulla annars? Skulle han anmäla om brorsan nästan blivit påkörd av en rattfull granne till exempel eller hade han "låtit bli att lägga sig i"? Dubbelmoral så det stänker om det..

• VickeVira
    Anonym (c) skrev 2014-04-20 10:06:34 följande:
    verkligen starkt av dig! Om han tar upp ämnet igen och försöker ge dig dåligt samvete är det bara att vara iskall och säga tex "så det är MITT ansvar att DU söp och satte dig bakom ratten? Du är bara sur på mig för att sanningen kom fram, men det är DITT eget ansvar, DINA egna val som är orsaken".  Men visst är det svårt om personen i fråga inte inser att den behöver hjälp

Precis! Bit ifrån. Det är ju helt galet att han anklagar dig för att han inte fick komma undan med sin rattfylla och att riskera grannbarnens liv. Vem är han som tycker sig ha den rätten ovanför lagen? Bra gjort ts!!
Svar på tråden Så jobbigt. Anmälde fyllekörning.