• Anonym (Helt sjukt!)

    Kan hon adoptera bort alla barn?

    Vet en som adopterat bort två spädbarn, nu är hon gravid igen och säger att hon ska adoptera bort det med. Kan hon bara göra så?
    Kan inte soc säga nej till fler adoptioner? 
    Eller se till att kvinnan steriliserar sig?

  • Svar på tråden Kan hon adoptera bort alla barn?
  • Mrs Moneybags

    Men tänk nu....hur kul är det att vara barn till någon som inte vill ha en? Ska man tvingas vara kvar hos en förälder som helst hade önskat att man var bortadopterad?

    Eftersom man inte kan tvångssterilisera människor, så får vi bara acceptera att den här kvinnan blir gravid gång efter annan och adopterar bort barnen. Det är ett underligt beteende, men barnen får det säkert mycket bättre hos sina adoptivföräldrar.

    När det gäller barnens pappa/pappor, kan man ju fråga sig hur engagerad han är om han inte ens vet om att hon är gravid eller har fött hans barn? Jag får känslan av att den här damen inte har alla hästar hemma och då är min erfarenhet att hon förmodligen inte har valt de mest fantastiska män heller...

  • Anonym (Helt sjukt!)

    Ja hon bor i sverige. 
    Den som gjort henne gravid har rätt att få veta det och välja vad han vill.
    Och barnen har såklart rätt att få veta vem som är deras pappa! 

  • Anonym (Helt sjukt!)

    Hon har väl inte ens sagt till dessa män att hon är gravid med deras barn. Så hur ska de kunna veta? 

  • Ramborg

    Vem är registrerad som far då? Fader okänd får man väl inte sådär på direkten? Och finns det en far måste han acceptera adoptionen för att det ska bli av.


    42.
  • Madame M

    Göra så kan hon säkert, men jag hoppas hon får hjälp. Hjälp att nysta ut sina tankar och känslor och fundera på varför hon hamnar i dessa situationer. Kanske hjälp av någon som håller henne i handen, går till barnmorskan och sätter in en spiral, kanske hjälp av dig som verkar känna henne men hellre lämnar ut henne på fl istället för att erbjuda en hand att hålla i?

  • Mrs Moneybags
    Anonym (Helt sjukt!) skrev 2014-04-18 22:58:27 följande:
    Hon har väl inte ens sagt till dessa män att hon är gravid med deras barn. Så hur ska de kunna veta? 

    Men de vet väl om att de har haft oskyddat sex med henne? Om en man inte har kondom när han har sex med en tillfällig kontakt så VET han att han tar risken att bli pappa. Såvida han inte har missat skolgången helt...

    Jag känner också till en person som har adopterat bort barn och någon gång tagit tillbaka ett barn också innan adoptionen gick igenom. Det finns de som skaffar barn på barn, men inte är lämpliga föräldrar. De barn som det har gått bäst för av hennes barn är de som är bortadopterade, så jag är FÖR adoption i såna här fall. Jag tror inte ett dugg på att vara kvar i en oordnad miljö med en mamma som inte är säker på om hon ens vill ha något barn och har många olika män som figurerar i barnets liv.
  • Dixie
    Anonym (Helt sjukt!) skrev 2014-04-18 22:04:19 följande:
    Ja man kan ju inte bara bli gravid och sätta barn efter barn till världen hur många gånger som helst och sedan inte ta hand om dem! Det är otroligt synd om dessa stackars barn och blir man gravid och inte gör abort utan föder massa nya bebisar hela tiden får man banne mig ta sitt ansvar och vara förälder åt dem också!  Det är ju rena galenskapen. Alla jag pratat med tycker det! Någon borde låsa in henne annars....nånstans... Faktiskt. 

    Jag tycker det är hedervärt att hon inser att hon inte kan ta hand om barnen och därmed adopterar bort dem och därmed ger dem chans till ett bättre liv!! Skulle det vara bättre för barnen att hon tvingas vara förälder mot sin vilja??
  • Anonym (Helt sjukt!)

    Jag antar att hon sagt att hon inte vet vem som är far. Ingen vet det iallafall. 

  • Anonym (men)

    men om de ens inte vet om att hon är gravid, tyycker jag faktiskt att männen får skylla sig själva. är man inte tillräckligt engagerad borde man inte få bli pappa. Det är skillnad att vara förälder och att sätta barn till världen....

Svar på tråden Kan hon adoptera bort alla barn?