• Äldre 22 Apr 15:11
    2967 visningar
    10 svar
    10
    2967

    Kysste "FEL" kille..... Vad göra!?

    Hej!

    Jag har ett litet problem.. Jag är jätteintresserad i en kille i klassen (pluggar på universitet), som jag förvisso inte känner så jätteväl men när vi väl är tillsammans så känns det jättebra. Men sen en tid tillbaka, kanske 2 månader, har jag börjat prata med en gammal klasskompis från gymnasiet som jag var jättekär i då, men som det aldrig blev något med, och just nu känner jag väl inget sånt för honom. Men hur som helst; vi har pratat mycket och träffats ett par kvällar och då har vi haft sex. Som jag såg och fortfarande ser det så var det bara friends with benefits och inget mer med det. Men sen första gången vi låg med varann så har jag fått känslan att han kanske vill mer men är väldigt osäker samtidigt, för ibland tycker jag att jag får mixade signaler.. Han hör alltid av sig och skriver om vardagliga saker, frågar hur jag mår, säger han bara vill träffa mig och umgås osv och då är det inte något sexprat. Men han hör alltid av sig till helger och vill ses och då utgår jag från att det är sex han pratar om. när han är ute och festar så blir det ju alltid att han skickar fylle-sms och säger att han vill komma förbi osv (Han är lite gullig dock som ber om ursäkt för de smsen och skäms över sig själv då... Men jag bryr mig ju inte för det har känts som att han ofta försöker styra in ämnet på sex för då tänker jag "Skönt, han vill inte mer än ligga." ),... 

    Nu hände det dock en dum sak nu på morgonen. Vi har båda varit hemma hos familjen i påsk och jag skulle köra tillbaka till vardagslivet.. Jag sa att han skulle kunna få åka med så han skulle slippa ta bussen och det ville han. Så jag hämtade honom, vi hade jättekul och trevligt på vägen ner, bara vanligt kompissnack.

    Men då sen när vi går ur bilen och vi ska gå mot olika håll så blir det lite konstig stämning för jag misstänker att han hade hoppats på att få följa med mig hem. Inte helt säker på om det var så , men fick den känslan.. Jag var dock väldigt tydlig med att jag sku fara på skolan direkt, bara lämna väskan och sen gå till skolan. Så jag ska säga hejdå, kramar om honom och skämtar och säger att det var kul med sällskap ner och roligt att han vågade åka med mig (har varnat honom att jag kör lite för snabbt ibland kanske hehe).
    Då säger han "Ja, var roligt att du äntligen vågade skjutsa mig!" och jag blev helt ställd för jag HAR faktiskt försökt undvika det för jag har varit osäker på om jag borde fortsätta vårat KK-förhållande ens och på så vis undvika hamna i de situationerna då vi är ensamma medans jag funderar och får rätsida på mina tankar och känslor.Trodde jag varit smidig med det men tydligen inte.. Så jag får ju lite smått panik när jag inser att jag blivit synad och försöker bortförklara mig ("Nej men vadå våga skjutsa dig?") Minns inte vad han sa men det blev som konstigt efteråt. Ville reparera detta på nåt sätt så säger sen att han borde komma på fest på fredag, att vi kunde träffas ute, efter en sittning vi i klassen ska ha.
    Detta sa jag för han hade sagt till mig innan i bilen att han skulle hem i helgen. Så då tänker ju jag att 'Men jag kan fråga om han vill komma, då verkar jag inte vara undvikande plus att han blir glad att jag vill han ska komma! Men det är ju säkert att han kommer säga "Nej jag kan inte, ska ju hem.'"så det är luuuugnt.'
    Men det var inte så smart för då säger han att han kanske SKA komma då i alla fall.. Helvete tänker jag nu. För killen som jag på riktigt är intresserad av kommer vara där..... Nu har jag satt mig i skiten!
    Han fortsätter sen med "Fast neej, ni far ju hem så tidigt!" Jag säger att det gör vi väl inte, brukar alltid stanna till stängning. Och då säger han "Men, du får ju alltid massa ragg!" Och jag tänker bara WHAAAT. Vad händer?! Vilken konstig sak att säga.... (Eller är det bara jag som tycker det?) Jag utbrister "Men va, det får jag väl inte. Hur ska du veta det?!" och han ba "Joo, jag tror ändå du raggar mycket ute..." Han ler som busigt mot mig och är inte arg, men får en känsla av att han kanske börjar vara svartsjuk eller nåt sånt.. Och nu blir jag jättenervös för jag vill inte han ska börja vara intresserad i mer... Men jag vet inte vad jag ska säga, jag blir helt ställd och känner mig inträngd i ett hörn. Säger att jag varken blir jättemycket raggad på och raggar inte mycket själv och skrattar bort det. Vet inte vad han vill jag ska säga... Jag ser att han verkligen inte tror på mig och jag försöker komma därifrån och säger "Nej men du, vi ses kanske på fredag då, det blir kul!" Och han säger "Ja men de gör vi kanske", ler mot mig, tar några steg mot mig och böjer sig ner och kysser mig (OCH OJ VILKEN KYSS!!!!!)..... Inombords tänker jag bara 'NEEEEEJ VAD HÄNDER' men jag är typ handlingsförlamad för jag blev så himla nervös innan att jag nu går på autopilot och kysser tillbaka. Samtidigt var det ju så himla mysigt att jag nog inte ville sluta heller.. Känns ba så dumt, för jag tror inte jag är intresserad av honom, även fast han är så himla fin och jag är ju attraherad av honom på alla plan, egentligen, bara det att jag inte får fjärilar i magen på samma sätt som den andra killen i min klass....
    När vi bryter kyssen så säger jag snabbt att jag verkligen måste skynda mig och gå och han ba "Ja, jag också" och ler ba mot mig och så går vi åt varsitt håll. Och nu har jag haft världens ångest hela morgonen. Jag är en idiot, jag vet att jag själv satt mig i den här situationen, men nu vet jag inte hur jag ska agera?! Tror ni han börjar vara intresserad i ett förhållande eller var det bara ett försök till att jag sku ta med honom hem och fortsätta med friends with benefits? Överanalyserar jag allt?!

    Mitt dilemma är kanske det att jag ju tycker om killen jag kysste på alla sätt och vis och dessutom älskar alla mina kompisar och till och med min syster honom vilket ger honom ett stoooort plus i kanten.
    Vill hitta någon och hade absolut kunnat vara tillsammans med den här killen, men nu har jag haft siktet inställt på någon annan så länge men som jag inte känner så bra.
    Och anledningen till att vi inte känner varann så bra är att jag blir så nervös och pirrig när jag ser honom att jag inte vågar prata med honom annat än då jag druckit lite och lugnat ner mig... (Tragiskt jag vet.)
    Dessutom är den killen också blyg och nervös och vågar inte prata med mig heller haha, så det är verkligen svårt att lära känna varann... Men tänk om han visar sig vara världens weirdo och jag slänger bort den här fina killen jag redan känner? 

    Så mina frågor: Oroar jag mig i onödan över att killen jag kysste börjar vara intresserad av ett förhållande?
    Hur ska jag säga att jag inte är intresserad av honom på det sättet om han är det nu när jag var så idiotisk att jag kysste honom...? Eller ska jag inte säga nåt alls...... Ska jag glömma killen i klassen och satsa på den jag känner??

    Nån som har input på någon av mina frågor...?

  • Svar på tråden Kysste "FEL" kille..... Vad göra!?
  • isabel­lab
    Äldre 22 Apr 15:28
    #1

    Känns som om han är intresserad av mer, och utifrån vad du skriver här så tycker jag att du skickar ut signaler om att vara det också till honom...

    Fjärilar i magen är inte allt. Kärlek är mer än så.

  • Äldre 22 Apr 15:39
    #2
    isabellab skrev 2014-04-22 15:28:08 följande:
    Känns som om han är intresserad av mer, och utifrån vad du skriver här så tycker jag att du skickar ut signaler om att vara det också till honom...
    Fjärilar i magen är inte allt. Kärlek är mer än så.
    Ja jag veeet!! Därför jag känner mig så dum och haft ångest sen det hände... Vill inte göra honom ledsen och om jag då väljer att säga ifrån så är det ju precis det som oundvikligen kommer hända... Skulle göra om det på ett annat sätt om jag kunde....

    Nej, det förstår jag att det inte är.. Men känns som det inte borde kännas mer pirrigt med han i klassen om jag verkligen var intresserad av han jag redan känner?? Eller tänker jag fel? Hur ska man tänka?!
  • isabel­lab
    Äldre 22 Apr 15:55
    #3
    MagganH skrev 2014-04-22 15:39:20 följande:
    Ja jag veeet!! Därför jag känner mig så dum och haft ångest sen det hände... Vill inte göra honom ledsen och om jag då väljer att säga ifrån så är det ju precis det som oundvikligen kommer hända... Skulle göra om det på ett annat sätt om jag kunde....

    Nej, det förstår jag att det inte är.. Men känns som det inte borde kännas mer pirrigt med han i klassen om jag verkligen var intresserad av han jag redan känner?? Eller tänker jag fel? Hur ska man tänka?!



    Kan det vara det att det inte pirrar för att du är mer säker på honom?

    Hur skulle det kännas om han dumpade dig och du såg honom med någon annan? Ibland är det ju spänningen och jakten som spökar...
  • Äldre 22 Apr 16:04
    #4
    isabellab skrev 2014-04-22 15:55:13 följande:



    Kan det vara det att det inte pirrar för att du är mer säker på honom?
    Hur skulle det kännas om han dumpade dig och du såg honom med någon annan? Ibland är det ju spänningen och jakten som spökar...
    Neeej jag tror inte det.... Och ja vet du, när du säger det så känns det faktiskt som att jag skulle bli lättad och glad! :S Hade inte tänkt på det på det sättet och nu känns det faktiskt mer som att jag inte vill inleda nåt med honom...
  • isabel­lab
    Äldre 22 Apr 16:08
    #5
    MagganH skrev 2014-04-22 16:04:17 följande:
    Neeej jag tror inte det.... Och ja vet du, när du säger det så känns det faktiskt som att jag skulle bli lättad och glad! :S Hade inte tänkt på det på det sättet och nu känns det faktiskt mer som att jag inte vill inleda nåt med honom...



    Om du känner så så bör du nog snacka med honom, för inleda något har ni nog redan gjort. Så han inte blir mer sårad än nödvändigt!

    Lycka till med det, och den andre :)
  • Äldre 22 Apr 16:40
    #6
    isabellab skrev 2014-04-22 16:08:30 följande:



    Om du känner så så bör du nog snacka med honom, för inleda något har ni nog redan gjort. Så han inte blir mer sårad än nödvändigt!
    Lycka till med det, och den andre :)
    Men är det verkligen helt säkert att han verkar vilja ha mer? Jag har inte överanalyserat och drar förhastade slutsatser här? För jag vill inte ta upp de och sen kanske han gapskrattar och säger att så har han aldrig känt, frågar varför jag tror det och tycker kanske jag är knäpp eller nåt.... Känns dumt och dessutom lite "självälskande" att förutsätta att han är intresserad och sen kanske det visar sig inte vara så... Kommer ju bli dödspinsamt i så fall!
  • isabel­lab
    Äldre 22 Apr 16:46
    #7
    MagganH skrev 2014-04-22 16:40:55 följande:
    Men är det verkligen helt säkert att han verkar vilja ha mer? Jag har inte överanalyserat och drar förhastade slutsatser här? För jag vill inte ta upp de och sen kanske han gapskrattar och säger att så har han aldrig känt, frågar varför jag tror det och tycker kanske jag är knäpp eller nåt.... Känns dumt och dessutom lite "självälskande" att förutsätta att han är intresserad och sen kanske det visar sig inte vara så... Kommer ju bli dödspinsamt i så fall!



    Kan du inte ta upp det där att han kysste dig då? Säg att du bara vill stämma av att ni har samma ide om vad det är för relation ni har...
  • Äldre 22 Apr 16:57
    #8
    isabellab skrev 2014-04-22 16:46:24 följande:



    Kan du inte ta upp det där att han kysste dig då? Säg att du bara vill stämma av att ni har samma ide om vad det är för relation ni har...
    Jajo.. Men ville egentligen helt undvika själva samtalet om det var så att jag misstolkat och han bara är ute efter sex och  inget mer.. Då hade det inte behövts ta upp överhuvudtaget och man besparas pinsamheterna..
  • isabel­lab
    Äldre 22 Apr 17:04
    #9
    MagganH skrev 2014-04-22 16:57:24 följande:
    Jajo.. Men ville egentligen helt undvika själva samtalet om det var så att jag misstolkat och han bara är ute efter sex och  inget mer.. Då hade det inte behövts ta upp överhuvudtaget och man besparas pinsamheterna..



    Förstår det... Mem ger man sig in i leken ;) Hellre att det kanske blir lite pinsamt för dig (vilket jag inte förstår varför det skulle bli, han ÄR ju intresserad av något eftersom han uppenbarligen är attraherad av dig) än att han blir sårad.
  • Äldre 22 Apr 17:17
    #10
    isabellab skrev 2014-04-22 17:04:37 följande:



    Förstår det... Mem ger man sig in i leken ;) Hellre att det kanske blir lite pinsamt för dig (vilket jag inte förstår varför det skulle bli, han ÄR ju intresserad av något eftersom han uppenbarligen är attraherad av dig) än att han blir sårad.

    Hahaha ja jag ger mig.. Du har ju rätt. Kan inte vara så egoistisk och undvika att det ska kännas jobbigt eller pinsamt för mig själv, måste tänka på honom!


    Tusen tack för hjälpen Isabella!! :)

Svar på tråden Kysste "FEL" kille..... Vad göra!?