• BABY14

    Stämmer det som sägs om epidural och svank tattoo?

    Stämmer detta som man hört att om man har en tatuering på svanken så kan de inte sätta in epidural bedövning?

    //Anna

  • Svar på tråden Stämmer det som sägs om epidural och svank tattoo?
  • Camillapunktslut

    Jag har en tatuering i svanken och jag kunde få epidural när jag födde

  • BABY14
    Camillapunktslut skrev 2014-04-22 18:33:19 följande:
    Jag har en tatuering i svanken och jag kunde få epidural när jag födde
    Vad bra, för jag har också en och om man behöver den bedövningen så vore de ju surt om de ej skulle gå.
    Det blir inget ärr el så i tatueringen efter det el?

  • Jacqueline
    BABY14 skrev 2014-04-22 18:39:26 följande:
    Vad bra, för jag har också en och om man behöver den bedövningen så vore de ju surt om de ej skulle gå.
    Det blir inget ärr el så i tatueringen efter det el?

    Skulle det spela ngn roll menar du?

    Blir väl på sin höjd en vit prick isf...
  • BABY14
    Jacqueline skrev 2014-04-22 18:55:47 följande:
    Skulle det spela ngn roll menar du?
    Blir väl på sin höjd en vit prick isf...
    ne nyfiken bara =)
  • RosaGrisen

    Har för mig att det kunde vara farligt med metoden som användes tidigare för att färg från tatueringen kunde följa med in. Eller så trodde de bara att det var farligt, jag vet inte. Men idag ska det inte vara någon fara

  • fröet2015

    Tror nog inte att det är någon fara, som någon skrev så var det nog bara något de trodde.. Dessutom lägger man epiduralen bra mycket högre upp än vid svanken! 

  • Sunnan

    Vanligtvis sitter de tatueringarna betydligt längre ner än där man sticker och man kan alltid välja lite var man kan sticka och undvika att sticka genom tatueringen om den skulle sitta högre upp. Det är med andra ord inga som helst problem.

  • Grumpy88

    Frågade min bm om det där och tydligen så är det där en "gammal" skröna numera att man inte kan sätta Eda om man har tatuering i svanken. Dem gör tydligen som ett hål som avlägsnar all sån vävnad när dem sätter in slangen. Hmm svårt att förklara men det går iallafall att få Eda utan problem ;)

Svar på tråden Stämmer det som sägs om epidural och svank tattoo?