• Kofot

    På en skala 1-10 hur allergisk är du idag?

    På en skala 1-10 hur mycket känner du av pollenallergi idag?
    1- inte alls 10- jag ser ut som en rödgråten angorakanin. Allergin är total

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden På en skala 1-10 hur allergisk är du idag?
  • Bling1975

    Börjar känna av det så pass att jag har fått sluta äta nötter (korsallergi) men inte så illa att jag måste medicinera ännu. Skulle säga ca 3 på min egna skala. Tror jag är mer allergisk mot det som kommer lite senare.

  • Meddelande borttaget
  • Themis
    Bling1975 skrev 2014-04-25 20:24:53 följande:
    Börjar känna av det så pass att jag har fått sluta äta nötter (korsallergi) men inte så illa att jag måste medicinera ännu. Skulle säga ca 3 på min egna skala. Tror jag är mer allergisk mot det som kommer lite senare.
    Jag har också lagt ner alla livsmedel som kan öka på reaktionen. Bläääää för begränsningar...
    Om bara de fåglar sjöng som sjunger bäst, hade skogen varit väldigt tyst.
  • Themis
    Archandra skrev 2014-04-25 23:52:30 följande:
    Kan säkert vara sant, men min man som är allergisk mot björkpollen säger att det värsta är över.
    I så fall tror jag inte på att han är särskilt allergisk. Alls.

    Jag har idag varit uppe sedan 4.30 i morse för att medicinerna inte hjälper, ögonen rinner, näsan exploderar i slem, hela halsen kliar ända in i örontrumpeterna och jag har inte haft så här usel allergiperiod på 15 år.
    Om bara de fåglar sjöng som sjunger bäst, hade skogen varit väldigt tyst.
  • Archandra
    Themis skrev 2014-04-26 07:44:32 följande:
    I så fall tror jag inte på att han är särskilt allergisk. Alls.

    Jag har idag varit uppe sedan 4.30 i morse för att medicinerna inte hjälper, ögonen rinner, näsan exploderar i slem, hela halsen kliar ända in i örontrumpeterna och jag har inte haft så här usel allergiperiod på 15 år.
    Usch, stackars dig! Allergisk är han, men det finns ju grader i helvetet.
  • Dina08

    Idag var det värre, kanske för att jag var ute. Här hemma går det bra. Några tips: Undvik gärna att gå ut, våttorka gärna hemma, tvätta håret på kvällen och byt örngott ofta. Sedan kan jag intyga att nässköljning fungerar riktigt bra. Men det allra bästa är om det kommer ett ordentligt regn.

  • Din mamma

    Jag är en 2a på skalan medan min man är en 11. Tycker så synd om honom! Hans ögon har svullnat igen, han hostar, snörvlar och nyser. Det kliar även i halsen/öronen konstant. Om jag kunde skulle jag ge allt jag har för att göra honom bättre :(

  • Julligulli

    I går var det helt uthärdligt. I dag...not so much. Det rinner från ögon och näsa, jag är helt igentäppt och det kliar i halsen och är nästan lite svårt att andas. Detta trots dubbel dos medicin. Hela dagen är förstörd. Har inte kunnat göra ett skit i finvädret, utan sitter inne och snyter mig frenetiskt i en handduk. Papper är uteslutet, näsan är helt söndersnuten. 

    Jag älskar vår tomt med en massa björkar, det är så vackert, men så här års är det inte roligt med ett helt gäng björkar precis utanför ytterdörren. 

    Sån här attack har jag inte haft på många år, måste vara rekord.

    Bor i Stockholm om det säger något. 

  • Themis
    Archandra skrev 2014-04-26 10:50:54 följande:
    Usch, stackars dig! Allergisk är han, men det finns ju grader i helvetet.
    Tack, förlåt att jag är muppig idag, jag blir det av det här.
    Om bara de fåglar sjöng som sjunger bäst, hade skogen varit väldigt tyst.
  • Aniiee
    Archandra skrev 2014-04-25 23:52:30 följande:
    Kan säkert vara sant, men min man som är allergisk mot björkpollen säger att det värsta är över.
    Det värsta är över? I skåne? Eh... nej. Höga till mycket höga halter igår. Men han kanske inte alls är allergisk mot björk. Han kanske är allergisk mot hassel? DÄR är det värsta över.....

    Jag tycker synd om de som är allergiska mot både hassel., björk, ek och gräs... typ som jag.... Man kanske skulle ta på sig gasmask när man går ut.....
    I am no bird; and no net ensnares me: I am a free human being with an independent will. Charlotte Brontë
  • Aniiee
    Din mamma skrev 2014-04-26 16:22:19 följande:
    Jag är en 2a på skalan medan min man är en 11. Tycker så synd om honom! Hans ögon har svullnat igen, han hostar, snörvlar och nyser. Det kliar även i halsen/öronen konstant. Om jag kunde skulle jag ge allt jag har för att göra honom bättre :(
    11 för mig är att ligga på sjukhuset med syrgasmask..... 
    I am no bird; and no net ensnares me: I am a free human being with an independent will. Charlotte Brontë
  • Author7

    Inte ett dugg allergisk mot pollen. Däremot är jag känslig mot geting bett. Senaste gången jag blev biten fick jag en infektion och feber. Men som tur är har det bara hänt en gång. 

  • 900503

    För min sambo är det en 10 just nu, inga mediciner hjälper. Han kan knappt andas och får sova sittandes om han ens kan sova alls. Det är värre i år än vad det har varit på flera år nu ju...

  • Themis

    Pust... fortsatt träligt.

    Snyter mig hela dagen i omgångar, har slitit upp nosen och får använda Idomin som ett dagisbarn. Får nysattacker i 3-4 st per gång som är gigantiska, suger in hela rummets luft först och sen exploderar hela skallen. Livsfarligt när man kör bil.

    Känner också det som "Din mamma" skriver om sin man, att det kliar i hela munslemhinnan och ända ut i örontrumpeterna emellanåt, helkonstigt. Har aldrig fått just det symptomet förut vad jag minns.

    Har nån en örontrumpetformad flaskborste att låna ut så man kan klia lite?


    Om bara de fåglar sjöng som sjunger bäst, hade skogen varit väldigt tyst.
Svar på tråden På en skala 1-10 hur allergisk är du idag?